Ny YouSee tv-boks


Omdømme 6
Badge +6



Opdatering:

Du kan nu bestille den nye YouSee tv-boks.

Mandag d. 18 april lanceres en ny helt YouSee tv-boks, som har en lang række af nye og spændende features.

Den nye tv-boks boks er væsentligt mindre end den gamle YouSee Plus-boks, og giver samtidig adgang til at se tv på en helt ny måde. Du kan f.eks. få vist et hav indhold som live-tv, tv-arkiv, film, serier og købt indhold som C More og HBO Nordic.

Ud over de ekstra funktioner, så har tv-boksen også en række af andre fordele: hurtigere zappetid, mindre strømforbrug og ikke mindst et intuitivt design og brugernavigation.

Med den nye tv-boks kan alle dine enheder spille sammen. Du kan f.eks. starte en film på mobil og se videre på tv’et, når du kommer hjem.

Features på den nye YouSee tv-boks:

  • Optage, pause og spole
  • Live TV
  • Start forfra
  • Arkiv
Ekstra services:

  • Lejefilm
  • HBO Nordic
  • C More
Specifikationer på den nye YouSee tv-boks:

Mål på boksen

Bredde 23,9 cm - Dybde 17,5 cm - Højde 4,9 cm

Tekniske specifikationer

Strømforbrug: I brug: Op til 16 Watt

I standby: Under 0,5 Watt

Zappetid

Næste/foregående kanal i kanalrækkefølge:
0,5 sekunder

Valgfri kanal: op til 2 sekunder

Opløsning
Op til 1080p

Den nye boks kommer til at koste 30 kr. om måneden at leje. I foreninger kan prisen være en anden, afhængig af aftaler og binding. Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Spørgsmål og Svar:

TV-Boks

Q: Kan jeg lave min eget kanalliste og sortere tv-kanalerne som jeg ønsker det?

A: Vi arbejder på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen. Vi forventer at have funktionen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg benytte tekst-tv?

A: Vi arbejder på, at have tekst-tv på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Er DVB-undertekster tilgængelig på tv-boksen?

A: Vi arbejder på, at have DVB-undertekster på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg lave en favoritliste over mine tv-kanaler?

A: Det bliver desværre ikke mulig at lave en favoritliste over tv-kanaler. Vi arbejder i stedet på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen, så hurtig som mulig.

Q: Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler vises ikke som de skal. Hvad kan jeg gøre?

A: Hvis dine Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler ikke vises, skal du kontakte Kundeservice på 70 70 40 40.

Q: Kan jeg forbinde tv-boksen trådløs til mit 2.4 GHz netværk?

A: Nej. Det er ikke muligt at forbinde tv-boksen trådløs til et 2.4 GHz netværk. Tv-boksen understøtter udelukkende trådløs forbindelse til 5 GHz netværk, da det giver en mest stabile forbindelse ved streaming. Vi anbefaler altid at man forbinder tv-boksen med et netværkskabel for at sikre den bedst mulige forbindelse til internettet.

Q: Er det muligt, at sætte harddisken på standby, efter et tidsrum uden brug?

A: Det er desværre ikke mulig at sætte harddisken på standby. Harddisken benyttet af tv-boksen til andet en blot optagelser, derfor er harddisken altid aktiv i tv-boksen.

Optage:

Q: Kan jeg indstille, hvor lang tid tv-boksen skal optage over et programs planlagte sluttid?

A: Vi arbejder i øjeblikket på, at gøre denne funktion klar.

Q: Kan jeg optage en serie og undgå at få genudsendelser med?

A: Det er desværre ikke mulig, på nuværende tidpunkt, at sortere genudsendelser fra ved serieoptagelse. Vi arbejder dog på, at gøre serieoptagelser mere præcise.

Q: Kan jeg fjerne reklamer fra mine optagelser?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at fjerne reklamer fra optagelser.

Q: Kan jeg planlægge optagelser på tv-boksen via YouSee Tv & Film app’en og websitet?

A: Det er desværre ikke mulig, at planlægge optagelser på tv-boksen via app og web endnu. Det er dog en af de funktioner, vi i øjeblikket arbejder på at få klar.

Q: Er det mulig at klippe i optagelser, så kun det jeg ønsker gemmes?

A: Det er ikke mulig, at klippe i optagelser.

Q: Kan jeg automatisk optage alle programmer, der indeholder specifikke ord. Som for eksempel alle programmer der hedder noget med "Sherlock"?

A: Det er ikke mulig, at automatisk optage alle programmer, der indeholder et specifikt ord.

 

Underholdning:

Q: Sendes film og serier fra HBO og C More i HD?

A: HBO sendes i HD og vi er i øjeblikket ved, at gøre alt indhold fra C More tilgængelig i HD.

Q: Bliver streamingkvaliteten af udsendelser fra arkiv bedre?

A: Streamingkvaliteten på arkiv er allerede høj, men vi arbejder løbende på, at løfte kvaliteten af vores streaming-indhold, både når du starter programmer forfra, afspiller tidsforskudte udsendelser og lejer film.

Q: Kan jeg spole i alt arkivindhold?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at spole i alle udsendelser der ligger i arkiv. Vi arbejder løbende på, at forbedre rettighederne til indhold.

Underholdningsunivers: 



TV Guide:


143 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
 Har også modtaget min i dag, og var i gang med at sætte den op, men kan ikke lige nu komme videre, i det den kommer med den velkendte fejl Serial number not found. Talte med support de ville vende tilbage, men i værste fald blev der sagt, kunne der gå et par dage endnu inden fejlen er rettet, hvilket jeg ikke håber på.

Omdømme 1
Fik som sagt min boks i går. Kunne ikke opsætte den pga. den velkendte fejl med serienr. 

I dag har jeg fået den sat op, og den virker. Alle de ting som jeg havde på den gamle boks er også på den nye, C-more, gratis film osv.

Det ligger i mit bredbåndsabonnement og derfor har jeg adgang via boksen, som jo er koblet op på internettet.

Omdømme 7
Badge +9
 Hvordan fik du løst serie nummer problemet.?

Omdømme 1
Jeg ringede i går til supporten. De bad om mit serienr. som de så gav videre til rette vedkommende! Og det hjalp åbenbart!

Omdømme 7
Badge +9
 Jeg sagde også om de ville have serie nummeret, med fik den besked at det ikke var nødvendigt, gider ikke lige mere i dag at rode med den, får lige fat på support i morgen og håber på at det bliver løst.

Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:
 Jeg sagde også om de ville have serie nummeret, med fik den besked at det ikke var nødvendigt, gider ikke lige mere i dag at rode med den, får lige fat på support i morgen og håber på at det bliver løst.

I går oplyste jeg om det meeeeget lange serienummer. Virker stadig ikke.

Omdømme 7
Badge +9
 Hmm. Det må sgu snart løses, kører den ikke når vi kommer til Fredag eftermiddag, så ryger den sgu retur.

Omdømme 3
Badge +1
Er der kommet en ny opdatering?

Omdømme 7
Badge +9
 Aner det ikke, det må ses når jeg prøver i morgen om der kan logges på.

Er der mange af jer som har fået skiftet jeres router ud i sammenhæng med den nye tv boks, fordi når jeg forsøger giver de alle det samme svar, at det kun kan lade sig gøre hvis den er defekt, ellers skal man hoste med 299,- fra egen lomme. Når jeg læser på de andre foras lyder det som om de fleste har fået det skiftet ud.
Omdømme 7
Badge +6
Her til morgen torsdag virker min boks stadig ikke.

Omdømme 7
Badge +9
 Der var på ingen måde problemer med at få nyt modem, frit og kvit. Kom i sidste uge.

Omdømme 7
Badge +9
 Har lige talt med teknisk support, på ordre bekræftelsen står en dato hvornår ordren effektureres på min står der 26 April, og det er den dato hvor boxen vil komme online. Dem der har fået den op at køre, blev der sagt at det er fordi den er afhentet i en TDC butik, og serie nummeret er registreret.

Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:
 Har lige talt med teknisk support, på ordre bekræftelsen står en dato hvornår ordren effektureres på min står der 26 April, og det er den dato hvor boxen vil komme online. Dem der har fået den op at køre, blev der sagt at det er fordi den er afhentet i en TDC butik, og serie nummeret er registreret.

Jeg talte med teknisk support her til morgen og fik oplyst, at han kunne se, at min boks ville være registreret mellem kl. 11.00 - 12.00 i dag. Bestilte mandag morgen, fik boksen tirsdag, men jeg har ikke modtaget nogen ordrebekræftelse.

Omdømme 7
Badge +9
Fik faktisk først min bekræftelse i dag, så den har de været længe om, håber så sandelig at det holder med den dato der står på den, gerne før gør heller ikke noget.

Badge
Jeg hentede min TV-Boks i mandags, hvor den blev registreret i forretningen og jeg modtog samtidig et nyt 5 GHz modem.

Efter lidt problemer med at installere modemmet tilsluttede jeg Boksen, som efter opdatering virkede fint, men kun via kablet internet. Det var ikke muligt at komme på via den indbyggede 5 GHz modtager.

Jeg udførte en manuel opdatering i går (onsdag) og det løste problemet, så lige nu virker alt tilsyneladende som det skal - næsten.

Det er ikke p.t. muligt at få fjernbetjeningen koblet sammen med mit Samsung 8005 TV, selv om jeg følger vejledningen minutiøst.

Jeg er således ganske tilfreds nu, men glæder mig alligevel til at se, hvad de kommende opdateringer bringer af forbedringer og nye features.

Der er ingen tvivl om, at den nye Boks har rigtig mange fine muligheder, som kun kan blive bedre efterhånden som opdateringerne kommer.

Omdømme 1
Jeg har også prøvet at koble fjernbetjeningen sammen med mit Samsung tv. Det gik udemærket, tv virker fint på den nye fjernbetjening, men ikke boksen, den virker ikke! Så jeg er gået tilbage til 2 fjernbetjeninger igen.

Omdømme 7
Badge +9
Jeg vil også bruge 2 har lavet en fordeler, så at der er seperat signal til box og TV, på den måde kan TV bruges normalt uden om boxen. Der er jo ingen grund til at tænde den for at kunne se f.eks nyheder og andre ting man vil se når det sendes. TTV er endnu heller ikke Aktivt i boxen.

Omdømme 7
Badge +6
joern skrev:
Radiomanden skrev:
 Har lige talt med teknisk support, på ordre bekræftelsen står en dato hvornår ordren effektureres på min står der 26 April, og det er den dato hvor boxen vil komme online. Dem der har fået den op at køre, blev der sagt at det er fordi den er afhentet i en TDC butik, og serie nummeret er registreret.

Jeg talte med teknisk support her til morgen og fik oplyst, at han kunne se, at min boks ville være registreret mellem kl. 11.00 - 12.00 i dag. Bestilte mandag morgen, fik boksen tirsdag, men jeg har ikke modtaget nogen ordrebekræftelse.

Fik så en ordrebekræftelse og prisen blev - ikke som lovet af 3 medarbejdere - 30 kr./md., men 99 kr./md. Returlabel er bestilt.

Omdømme 7
Badge +9
Min er også til Kr.99/måned, men Foreningen har ikke meldt ud endnu om de vil tilbyde den til Kr.30, nu er der så en måned gratis, og til den tid skulle der være en afgørelse fra Foreningen, hvis det så bliver et nej, ryger den sandsynligvis retur. Det forventes at blive et ja, efter at have stiukket nogle følere ud, foreningen har andre rabatter, så nu må vi se.
Omdømme 6
Jørn:

Virker din nye box så nu ?

Min siger stadig det fis med serienummer, selv om der står 21. april på ordrebekræftelsen.

Support sagde for et par timer siden, at der nok ville gå en uges tid :S

Jeg syntes jeg har ventet længe nok (har haft problemer med samsung boxene i mindst 1½ år)

Omdømme 6
Badge +1
joern skrev: ...
Fik så en ordrebekræftelse og prisen blev - ikke som lovet af 3 medarbejdere - 30 kr./md., men 99 kr./md. Returlabel er bestilt.

Jørn, sikke noget rod. Alt ved lanceringen af denne tv-boks synes at være gået galt. Dog fik jeg min boks i den nærliggende TDC-butik, som scannede serie-nummer, og boksen fungerede med det samme i mandags. Men jeg har mærkeligt nok endnu ingen ordrebekræftelse. Ikke et papir. Ikke en mail.

For at få boksen til 30 kr./md. bliver din forening ligesom min nok nødt til at indgå en ny leverings-aftale med 24 mdr. bindingsperiode ( hvortil skal lægges den eksisterende opsigelsesfrist på 1 år). Det har jeg anbefalet min bestyrelse, men afgørelsen træffes først  2. maj. Det er tids nok for mig til at få boksen for 30 kr. inden den gratis måned er gået.

I min forening har vi gode rabatter på tv-pakkerne, og jeg ser ingen grund til at afvise kravet om binding på 24 mdr. Der er reelt ingen alternativ leverandør til vores antenneanlæg, og inden vi evt. fik taget os sammen til at finde en ny leverandør og beslutte os for at skifte leverandør, vil 1-2 år af bindingsperioden nemt været gået.

Hvis en forening vil afvise kravet om en ny aftale med 24 mdr. bindingsperioden, synes jeg at den skal være parat til at gå i gang med et finde en ny leverandør.

P.S.  . Der er ca. 30 husstande i min forening der lejer Plus-boksen. Hver  husstand vil spare 828 kr. om året, hvis den opsiger YouSee Plus og i stedet lejer den nye boks.

Har i alle sammen fået hul igennem? For jeg får stadig fejenl(serienummer ikke fundet) her halvlanden uge efter jeg hentede den.

Mvh. Morten

Omdømme 7
Badge +1
Vilhelm skrev:
joern skrev: ...
Fik så en ordrebekræftelse og prisen blev - ikke som lovet af 3 medarbejdere - 30 kr./md., men 99 kr./md. Returlabel er bestilt.

Jørn, sikke noget rod. Alt ved lanceringen af denne tv-boks synes at være gået galt. Dog fik jeg min boks i den nærliggende TDC-butik, som scannede serie-nummer, og boksen fungerede med det samme i mandags. Men jeg har mærkeligt nok endnu ingen ordrebekræftelse. Ikke et papir. Ikke en mail.

For at få boksen til 30 kr./md. bliver din forening ligesom min nok nødt til at indgå en ny leverings-aftale med 24 mdr. bindingsperiode ( hvortil skal lægges den eksisterende opsigelsesfrist på 1 år). Det har jeg anbefalet min bestyrelse, men afgørelsen træffes først  2. maj. Det er tids nok for mig til at få boksen for 30 kr. inden den gratis måned er gået.

I min forening har vi gode rabatter på tv-pakkerne, og jeg ser ingen grund til at afvise kravet om binding på 24 mdr. Der er reelt ingen alternativ leverandør til vores antenneanlæg, og inden vi evt. fik taget os sammen til at finde en ny leverandør og beslutte os for at skifte leverandør, vil 1-2 år af bindingsperioden nemt været gået.

Hvis en forening vil afvise kravet om en ny aftale med 24 mdr. bindingsperioden, synes jeg at den skal være parat til at gå i gang med et finde en ny leverandør.

P.S.  . Der er ca. 30 husstande i min forening der lejer Plus-boksen. Hver  husstand vil spare 828 kr. om året, hvis den opsiger YouSee Plus og i stedet lejer den nye boks.

Hej Vilhelm, Jørn og andre herinde. 

Desværre er det 3 års binding, idet man først efter 2 år kan opsige med et års varsel ved udgangen af et kvartal.

Dette har jeg på skrift fra Yousee foreningsservice, dvs 30.06.2019 er man bundet til.

Lidt svært at se på det de har sendt ud, men det er desværre sådan

Omdømme 7
Badge +6
3 år er den nuværende opsigelsesperiode + 24 mdr. Som de har lovet.

Besvar