Ny YouSee tv-boks


Omdømme 6
Badge +6



Opdatering:

Du kan nu bestille den nye YouSee tv-boks.

Mandag d. 18 april lanceres en ny helt YouSee tv-boks, som har en lang række af nye og spændende features.

Den nye tv-boks boks er væsentligt mindre end den gamle YouSee Plus-boks, og giver samtidig adgang til at se tv på en helt ny måde. Du kan f.eks. få vist et hav indhold som live-tv, tv-arkiv, film, serier og købt indhold som C More og HBO Nordic.

Ud over de ekstra funktioner, så har tv-boksen også en række af andre fordele: hurtigere zappetid, mindre strømforbrug og ikke mindst et intuitivt design og brugernavigation.

Med den nye tv-boks kan alle dine enheder spille sammen. Du kan f.eks. starte en film på mobil og se videre på tv’et, når du kommer hjem.

Features på den nye YouSee tv-boks:

  • Optage, pause og spole
  • Live TV
  • Start forfra
  • Arkiv
Ekstra services:

  • Lejefilm
  • HBO Nordic
  • C More
Specifikationer på den nye YouSee tv-boks:

Mål på boksen

Bredde 23,9 cm - Dybde 17,5 cm - Højde 4,9 cm

Tekniske specifikationer

Strømforbrug: I brug: Op til 16 Watt

I standby: Under 0,5 Watt

Zappetid

Næste/foregående kanal i kanalrækkefølge:
0,5 sekunder

Valgfri kanal: op til 2 sekunder

Opløsning
Op til 1080p

Den nye boks kommer til at koste 30 kr. om måneden at leje. I foreninger kan prisen være en anden, afhængig af aftaler og binding. Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Spørgsmål og Svar:

TV-Boks

Q: Kan jeg lave min eget kanalliste og sortere tv-kanalerne som jeg ønsker det?

A: Vi arbejder på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen. Vi forventer at have funktionen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg benytte tekst-tv?

A: Vi arbejder på, at have tekst-tv på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Er DVB-undertekster tilgængelig på tv-boksen?

A: Vi arbejder på, at have DVB-undertekster på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg lave en favoritliste over mine tv-kanaler?

A: Det bliver desværre ikke mulig at lave en favoritliste over tv-kanaler. Vi arbejder i stedet på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen, så hurtig som mulig.

Q: Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler vises ikke som de skal. Hvad kan jeg gøre?

A: Hvis dine Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler ikke vises, skal du kontakte Kundeservice på 70 70 40 40.

Q: Kan jeg forbinde tv-boksen trådløs til mit 2.4 GHz netværk?

A: Nej. Det er ikke muligt at forbinde tv-boksen trådløs til et 2.4 GHz netværk. Tv-boksen understøtter udelukkende trådløs forbindelse til 5 GHz netværk, da det giver en mest stabile forbindelse ved streaming. Vi anbefaler altid at man forbinder tv-boksen med et netværkskabel for at sikre den bedst mulige forbindelse til internettet.

Q: Er det muligt, at sætte harddisken på standby, efter et tidsrum uden brug?

A: Det er desværre ikke mulig at sætte harddisken på standby. Harddisken benyttet af tv-boksen til andet en blot optagelser, derfor er harddisken altid aktiv i tv-boksen.

Optage:

Q: Kan jeg indstille, hvor lang tid tv-boksen skal optage over et programs planlagte sluttid?

A: Vi arbejder i øjeblikket på, at gøre denne funktion klar.

Q: Kan jeg optage en serie og undgå at få genudsendelser med?

A: Det er desværre ikke mulig, på nuværende tidpunkt, at sortere genudsendelser fra ved serieoptagelse. Vi arbejder dog på, at gøre serieoptagelser mere præcise.

Q: Kan jeg fjerne reklamer fra mine optagelser?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at fjerne reklamer fra optagelser.

Q: Kan jeg planlægge optagelser på tv-boksen via YouSee Tv & Film app’en og websitet?

A: Det er desværre ikke mulig, at planlægge optagelser på tv-boksen via app og web endnu. Det er dog en af de funktioner, vi i øjeblikket arbejder på at få klar.

Q: Er det mulig at klippe i optagelser, så kun det jeg ønsker gemmes?

A: Det er ikke mulig, at klippe i optagelser.

Q: Kan jeg automatisk optage alle programmer, der indeholder specifikke ord. Som for eksempel alle programmer der hedder noget med "Sherlock"?

A: Det er ikke mulig, at automatisk optage alle programmer, der indeholder et specifikt ord.

 

Underholdning:

Q: Sendes film og serier fra HBO og C More i HD?

A: HBO sendes i HD og vi er i øjeblikket ved, at gøre alt indhold fra C More tilgængelig i HD.

Q: Bliver streamingkvaliteten af udsendelser fra arkiv bedre?

A: Streamingkvaliteten på arkiv er allerede høj, men vi arbejder løbende på, at løfte kvaliteten af vores streaming-indhold, både når du starter programmer forfra, afspiller tidsforskudte udsendelser og lejer film.

Q: Kan jeg spole i alt arkivindhold?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at spole i alle udsendelser der ligger i arkiv. Vi arbejder løbende på, at forbedre rettighederne til indhold.

Underholdningsunivers: 



TV Guide:


143 Kommentarer

Har nu modtaget den nye yousee - boks .. Efter opdatering får jeg at vide at boksen ikke kan logge på yousee.... Serienumber - unknown... Andre der har det problem ?  Yousee kundeservice kunne umiddelbart ikke gøre noget ved det... Nogen erfaringer?

mvh

Brian

Har det samme problem med min, jeg har snakket med dem hos yousee og de ville vende tilbage med en løsning inden for 2 dage! 

Så det er bare at vente.

Mvh. Morten

Tal for response.... Ja jeg ringede igen til yousee for at sikre mig at det ikke blot var mig der havde problemet, men de sagde det var mange. De havde forhåbning om at de var på sporet og jeg skulle  prøve igen efter kl. 18 i aften.

Ja, serialnumber unknown.. Jeg ringede også ind og fik at vide at det er et systemproblem som de arbejder på at løse, og at jeg skulle tjekke en gang imellem om det var løst. Det beklagede selvfølgelig den ærgelige start. Hvis jeg vil se tv er jeg så nødt til at frakoble den nye og tilkoble den gamle boks.
Hvis nogle får løst problemet så skriv gerne om det herinde, da jeg ikke gider at til/frakoble hele tiden for at tjekke.
På forhånd tak
Jeg er YouSee abonnent gennem en antenneforening - og har en lejet en YouSee boks fra jer. Tilsluttet til denne boks har jeg en SLINGBOX Pro-HD, hvilket har været super-fungerende. Opsætningen af SLINGBOXEN var i sin tid nemt, idet jeg bare for SLINGBOKSEN kunne vælge standard-opsætning svarende til SAMSUNG SMT-H3126 (dvs YouSee boksen).

Jeg vil gerne skifte til jeres nye YouSee boks. Men: Hvordan mon SLINGBOXEN så skal sættes op ?

Omdømme 7
Badge +9
Du skal have et signal til slingboxen, den nye box har ikke Component Out, og slingboxen har ikke HDMI In, så der skal tages signal fra Scart på boxen, og det er enten Composite eller RGB, og det vil nok betyde at der må nøjes med Composite, og derved ingen HD.

Det er muligt at overtage Samsung boxen for et beløb, det er vist omkring Kr. 300, og så leje den nye.

Omdømme 7
Badge +6
Kan det ikke tænkes, at det hænger sammen med, at "Mit YouSee" ikke virker p. t.

Da der ikke længere skal sættes kort i boksen, må det være ens rettigheder, der er registreret på boksens nummer.

Rigtig go premiere dag,,,,, boks virker overhovedet ikke, ,, og har desværre afleveret den gamle, , så nul tv hos mig,,,
Omdømme 7
Badge +9
Hvilke fejl får du..?

Jeg ringede ind igår kort før lukketid, for at høre om der var noget nyt..??
Fik at vide at problemet "Serialnumber not found" ville blive løst idag
Omdømme 6
Badge +1
Vilhelm skrev:
Lunddal skrev:...
Hvad vil du bruge den til der?

Den nye boks modtager jo stadigvæk kanalerne via antennestikket.

Lunddal, Ja, live-tv kræver kabel-tv-tilslutning. 

Men den nye YouSee-boks kan jo streame Tv-arkiv-udsendelser og film samt vise optagelser som måtte ligge på harddisken.

Jeg har undersøgt mulighederne på den nye boks, hvis den ikke er tilsluttet med antennekabel, men tilsluttet et bredbåndsnet, i mit tilfælde trådløst via min egen 5 GHz-router.

Via Menuen kan jeg streame Tv-arkiv-udsendelser og Film & Serier. (Knappen Tv-guide fører ikke til noget).

Igangværende udsendelser kan vises ved at vælge Start Forfra. (Endog den aktuelle udsendelse på TV 2 kunne jeg starte forfra, selv om jeg ikke er på YouSee Bredbånd og ikke betaler 5 kr. for at se TV 2 ude).

Omdømme 2
Ved du om det er muligt at ændre ip adressen ?.

Omdømme 1
Fejlen med serienr. er ikke blevet løst i dag. Jeg har fået boksen i dag og får fejlen. Ringede til supporten som fik serienr. som de såville give videre!!!!!!!!!!

Min virker nu. prøvede for 10 minutter siden at starte den op igen og den kom på
Omdømme 7
Badge +6
Vierning skrev:
Fejlen med serienr. er ikke blevet løst i dag. Jeg har fået boksen i dag og får fejlen. Ringede til supporten som fik serienr. som de såville give videre!!!!!!!!!!

Samme her. Der kan gå to dage, før boksen er på.

Vierning skrev:
Fejlen med serienr. er ikke blevet løst i dag. Jeg har fået boksen i dag og får fejlen. Ringede til supporten som fik serienr. som de såville give videre!!!!!!!!!!

Det hænger sikkert sammen med, at deres systemer er ved at blive opdateret, så tingene virker ikke optimalt.

Heller ikke optimalt at lancere ny boks m.m. samtidigt med at systemerne er ned i fire dage.

Jeg prøvede igen idag, men fejlen var der stadig. Ringede så ind for at høre nærmere, og fik at vide at fejlen var rettet.. jamen hvad skal jeg så gøre når MIN stadig ikke virker ? Det ville De lige undersøge.. jeg får så at vide at de HAR sendt en ny til mig, og jeg skal tage ned i butikken og aflevere den jeg hentede i butikken igår.

Det var noget med at DEN's serienummer ikke var blevet reg. ved udlevering !! ( så må jeg jo håbe at jeg ER hjemme når boksen kommer med posten..?? ellers skal jeg jo vente yderligere en dag + køre på posthus og stå i kø også.. og "frygter" samtidig at min gamle samsung boks vil blive afbrudt 😕 ?? )

Vil håbe at den nye boks er SÅ god som lovet, så denne kiksede start glemmes hurtigt og lykkeligt :-)

Omdømme 1
Da jeg prøvede at koble min boks på, meddelte den mig at mit signal fra min router 5Ghz var svagt og jeg derfor skulle bruge kabel. Jeg har ikke mulighed for kabel så jeg skal bruge trådløst netværk, jeg har en forstærker på, men den finder boksen ikke. Er der nogen som kender en løsning på det problem?

PS. Jeg har ikke kunnet se i de specifikationer som youSee har haft her i forum, at boksen kun kan virke med

5 Ghz router. Det kunne man godt have oplyst om!!!!!!!! Det er dog ret vigtigt.

Omdømme 7
Badge +9
Der er skrevet i spørgsmål og svar om den nye box, at det kun kan bruges 5Ghz trådløst. Det har også været skrevet andre steder.

 http://yousee.dk/4.aspx

Den nye tv-boks tilsluttes på samme måde som YouSee Plus-boksen. Dog skal den nye tv-boks også sættes til et modem – enten med et kabel eller trådløst (kræver et 5 GHz modem).

Radiomanden skrev:
Der er skrevet i spørgsmål og svar om den nye box, at det kun kan bruges 5Ghz trådløst. Det har også været skrevet andre steder.

 http://yousee.dk/4.aspx

Den nye tv-boks tilsluttes på samme måde som YouSee Plus-boksen. Dog skal den nye tv-boks også sættes til et modem – enten med et kabel eller trådløst (kræver et 5 GHz modem).

Pointen var nok, at YouSee ikke gør opmærksom på det, når man som kunde bestiller boksen.

Almindelige kunder roder jo ikke rundt på siderne for foreninger og erhverv.

Omdømme 7
Badge +9
 Det gør jeg normalt heller ikke, men på et tidspunkt var der er Link til den side, i forbindelse med netop spørgsmål om boxen. Det var vist Nicolai fra YS der kom med det link.

Omdømme 6
Badge +1
Er der nogen der har brugt den 5 GHz tv-sender som YouSee anbefaler til kunder, hvis modem eller router ikke sender på 5 GHz-båndet? Hvad koster denne sender? Kan den løse det problem, at kundens eget modem sender på 5 Hz, men med for lav styrke?

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/opsaet-yousee-tv-boksen/opsaet-tv-boks-wifi

Omdømme 7
Badge +9
 Har du YS Bredbånd.? Så få udskiftet modemmet, har selv et nyt klar til det.

Omdømme 6
Badge +1
Radiomanden skrev:

 Har du YS Bredbånd.? Så få udskiftet modemmet, har selv et nyt klar til det.

Næh, i min forening har vi ikke YS Bredbånd. Men jeg kan forudse, at jeg skal hjælpe nogle beboere hvis router kun sender på 2,4 GHz.

Lige en opfølgning herfra.

Fik jo at vide at jeg ville få tilsendt en ny boks idag.. Kommer hjem fra arb. og den er ( heldigvis, så skal jeg ikke på posthus imorgen ) ikke kommet. I ventetiden kommer jeg til at tænke på at de siger at der kan gå op til 2 dage før den er aktiveret.. I forretningen hvor jeg hentede den sagde de at mine EKSTRAKANALER først ville virke efter 2 dage, men at boxen ville virke med almindeligt tv signal. Det fik mig til lige at prøve den boks som jeg skulle aflevere igen, fordi den ikke var aktiveret fra butikken. Og sørme om det ikke virkede :-)

Efter installation sad jeg og legede lidt med den ( boksen altså ) for at lære den at kende, og fik samtidig downloadet en frisk opdatering. Det hele ser ud til at virke, både de almindelige kanaler og mine ekstrakanaler.. Jeg mangler dog H2 HD kanalen i forhold til hvad jeg havde på min Samsung boks, håber at det bare er en forglemmelse, og at den vil blive tilføjet her snart ( evt. ved en opdatering ? der er mange gode programmer på den kanal )

Det korte af det lange...Det ser jo ud til at Yousee HAVDE givet næsten rigtige oplysninger til mig ang. hvornår den ville virke..( at der skulle gå 2 dage før reg. er jo så end anden sag ) der har bare været rigigt meget stress på, og misforståelser.

Jeg ser frem til at blive dus med den nye boks, og glæder mig til div. opdateringer/forbedringer :-)

Besvar