Ny YouSee tv-boks


Omdømme 6
Badge +6



Opdatering:

Du kan nu bestille den nye YouSee tv-boks.

Mandag d. 18 april lanceres en ny helt YouSee tv-boks, som har en lang række af nye og spændende features.

Den nye tv-boks boks er væsentligt mindre end den gamle YouSee Plus-boks, og giver samtidig adgang til at se tv på en helt ny måde. Du kan f.eks. få vist et hav indhold som live-tv, tv-arkiv, film, serier og købt indhold som C More og HBO Nordic.

Ud over de ekstra funktioner, så har tv-boksen også en række af andre fordele: hurtigere zappetid, mindre strømforbrug og ikke mindst et intuitivt design og brugernavigation.

Med den nye tv-boks kan alle dine enheder spille sammen. Du kan f.eks. starte en film på mobil og se videre på tv’et, når du kommer hjem.

Features på den nye YouSee tv-boks:

  • Optage, pause og spole
  • Live TV
  • Start forfra
  • Arkiv
Ekstra services:

  • Lejefilm
  • HBO Nordic
  • C More
Specifikationer på den nye YouSee tv-boks:

Mål på boksen

Bredde 23,9 cm - Dybde 17,5 cm - Højde 4,9 cm

Tekniske specifikationer

Strømforbrug: I brug: Op til 16 Watt

I standby: Under 0,5 Watt

Zappetid

Næste/foregående kanal i kanalrækkefølge:
0,5 sekunder

Valgfri kanal: op til 2 sekunder

Opløsning
Op til 1080p

Den nye boks kommer til at koste 30 kr. om måneden at leje. I foreninger kan prisen være en anden, afhængig af aftaler og binding. Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Spørgsmål og Svar:

TV-Boks

Q: Kan jeg lave min eget kanalliste og sortere tv-kanalerne som jeg ønsker det?

A: Vi arbejder på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen. Vi forventer at have funktionen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg benytte tekst-tv?

A: Vi arbejder på, at have tekst-tv på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Er DVB-undertekster tilgængelig på tv-boksen?

A: Vi arbejder på, at have DVB-undertekster på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg lave en favoritliste over mine tv-kanaler?

A: Det bliver desværre ikke mulig at lave en favoritliste over tv-kanaler. Vi arbejder i stedet på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen, så hurtig som mulig.

Q: Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler vises ikke som de skal. Hvad kan jeg gøre?

A: Hvis dine Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler ikke vises, skal du kontakte Kundeservice på 70 70 40 40.

Q: Kan jeg forbinde tv-boksen trådløs til mit 2.4 GHz netværk?

A: Nej. Det er ikke muligt at forbinde tv-boksen trådløs til et 2.4 GHz netværk. Tv-boksen understøtter udelukkende trådløs forbindelse til 5 GHz netværk, da det giver en mest stabile forbindelse ved streaming. Vi anbefaler altid at man forbinder tv-boksen med et netværkskabel for at sikre den bedst mulige forbindelse til internettet.

Q: Er det muligt, at sætte harddisken på standby, efter et tidsrum uden brug?

A: Det er desværre ikke mulig at sætte harddisken på standby. Harddisken benyttet af tv-boksen til andet en blot optagelser, derfor er harddisken altid aktiv i tv-boksen.

Optage:

Q: Kan jeg indstille, hvor lang tid tv-boksen skal optage over et programs planlagte sluttid?

A: Vi arbejder i øjeblikket på, at gøre denne funktion klar.

Q: Kan jeg optage en serie og undgå at få genudsendelser med?

A: Det er desværre ikke mulig, på nuværende tidpunkt, at sortere genudsendelser fra ved serieoptagelse. Vi arbejder dog på, at gøre serieoptagelser mere præcise.

Q: Kan jeg fjerne reklamer fra mine optagelser?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at fjerne reklamer fra optagelser.

Q: Kan jeg planlægge optagelser på tv-boksen via YouSee Tv & Film app’en og websitet?

A: Det er desværre ikke mulig, at planlægge optagelser på tv-boksen via app og web endnu. Det er dog en af de funktioner, vi i øjeblikket arbejder på at få klar.

Q: Er det mulig at klippe i optagelser, så kun det jeg ønsker gemmes?

A: Det er ikke mulig, at klippe i optagelser.

Q: Kan jeg automatisk optage alle programmer, der indeholder specifikke ord. Som for eksempel alle programmer der hedder noget med "Sherlock"?

A: Det er ikke mulig, at automatisk optage alle programmer, der indeholder et specifikt ord.

 

Underholdning:

Q: Sendes film og serier fra HBO og C More i HD?

A: HBO sendes i HD og vi er i øjeblikket ved, at gøre alt indhold fra C More tilgængelig i HD.

Q: Bliver streamingkvaliteten af udsendelser fra arkiv bedre?

A: Streamingkvaliteten på arkiv er allerede høj, men vi arbejder løbende på, at løfte kvaliteten af vores streaming-indhold, både når du starter programmer forfra, afspiller tidsforskudte udsendelser og lejer film.

Q: Kan jeg spole i alt arkivindhold?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at spole i alle udsendelser der ligger i arkiv. Vi arbejder løbende på, at forbedre rettighederne til indhold.

Underholdningsunivers: 



TV Guide:


143 Kommentarer

Kære yousee 

I skriver én fjernbetjening til alt, men har udeladt en knap til at skifte source, hvilket vil sige at jeg stadigvæk har min store phillips tv fjernbetjening liggende blot til denne ene knap. hele ideen om en knap ryger således og de to funktioner med kontrol af lyd og tænd/sluk bliver overflødige.

Heldigvis har i jo lavet et par knapper der ikke er programmeret endnu.

Vil i tilføje denne funktion, så vi reelt kun har brug for én fjernbetjening?

hvad med kontrol over dvd afspiller? i har storset alle knapperne til det kommer det?

vh

Jonas 

https://

Opdatering:

Du kan nu bestille den nye YouSee tv-boks.

Mandag d. 18 april lanceres en ny helt YouSee tv-boks, som har en lang række af nye og spændende features.

Den nye tv-boks boks er væsentligt mindre end den gamle YouSee Plus-boks, og giver samtidig adgang til at se tv på en helt ny måde. Du kan f.eks. få vist et hav indhold som live-tv, tv-arkiv, film, serier og købt indhold som C More og HBO Nordic.

Ud over de ekstra funktioner, så har tv-boksen også en række af andre fordele: hurtigere zappetid, mindre strømforbrug og ikke mindst et intuitivt design og brugernavigation.

Med den nye tv-boks kan alle dine enheder spille sammen. Du kan f.eks. starte en film på mobil og se videre på tv’et, når du kommer hjem.

Features på den nye YouSee tv-boks:

  • Optage, pause og spole
  • Live TV
  • Start forfra
  • Arkiv
Ekstra services:

  • Lejefilm
  • HBO Nordic
  • C More
Specifikationer på den nye YouSee tv-boks:

Mål på boksen

Bredde 23,9 cm - Dybde 17,5 cm - Højde 4,9 cm

Tekniske specifikationer

Strømforbrug: I brug: Op til 16 Watt

I standby: Under 0,5 Watt

Zappetid

Næste/foregående kanal i kanalrækkefølge:
0,5 sekunder

Valgfri kanal: op til 2 sekunder

Opløsning
Op til 1080p

Den nye boks kommer til at koste 30 kr. om måneden at leje. I foreninger kan prisen være en anden, afhængig af aftaler og binding. Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Spørgsmål og Svar:

TV-Boks

Q: Kan jeg lave min eget kanalliste og sortere tv-kanalerne som jeg ønsker det?

A: Vi arbejder på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen. Vi forventer at have funktionen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg benytte tekst-tv?

A: Vi arbejder på, at have tekst-tv på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Er DVB-undertekster tilgængelig på tv-boksen?

A: Vi arbejder på, at have DVB-undertekster på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg lave en favoritliste over mine tv-kanaler?

A: Det bliver desværre ikke mulig at lave en favoritliste over tv-kanaler. Vi arbejder i stedet på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen, så hurtig som mulig.

Q: Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler vises ikke som de skal. Hvad kan jeg gøre?

A: Hvis dine Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler ikke vises, skal du kontakte Kundeservice på 70 70 40 40.

Q: Kan jeg forbinde tv-boksen trådløs til mit 2.4 GHz netværk?

A: Nej. Det er ikke muligt at forbinde tv-boksen trådløs til et 2.4 GHz netværk. Tv-boksen understøtter udelukkende trådløs forbindelse til 5 GHz netværk, da det giver en mest stabile forbindelse ved streaming. Vi anbefaler altid at man forbinder tv-boksen med et netværkskabel for at sikre den bedst mulige forbindelse til internettet.

Q: Er det muligt, at sætte harddisken på standby, efter et tidsrum uden brug?

A: Det er desværre ikke mulig at sætte harddisken på standby. Harddisken benyttet af tv-boksen til andet en blot optagelser, derfor er harddisken altid aktiv i tv-boksen.

Optage:

Q: Kan jeg indstille, hvor lang tid tv-boksen skal optage over et programs planlagte sluttid?

A: Vi arbejder i øjeblikket på, at gøre denne funktion klar.

Q: Kan jeg optage en serie og undgå at få genudsendelser med?

A: Det er desværre ikke mulig, på nuværende tidpunkt, at sortere genudsendelser fra ved serieoptagelse. Vi arbejder dog på, at gøre serieoptagelser mere præcise.

Q: Kan jeg fjerne reklamer fra mine optagelser?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at fjerne reklamer fra optagelser.

Q: Kan jeg planlægge optagelser på tv-boksen via YouSee Tv & Film app’en og websitet?

A: Det er desværre ikke mulig, at planlægge optagelser på tv-boksen via app og web endnu. Det er dog en af de funktioner, vi i øjeblikket arbejder på at få klar.

Q: Er det mulig at klippe i optagelser, så kun det jeg ønsker gemmes?

A: Det er ikke mulig, at klippe i optagelser.

Q: Kan jeg automatisk optage alle programmer, der indeholder specifikke ord. Som for eksempel alle programmer der hedder noget med "Sherlock"?

A: Det er ikke mulig, at automatisk optage alle programmer, der indeholder et specifikt ord.

 

Underholdning:

Q: Sendes film og serier fra HBO og C More i HD?

A: HBO sendes i HD og vi er i øjeblikket ved, at gøre alt indhold fra C More tilgængelig i HD.

Q: Bliver streamingkvaliteten af udsendelser fra arkiv bedre?

A: Streamingkvaliteten på arkiv er allerede høj, men vi arbejder løbende på, at løfte kvaliteten af vores streaming-indhold, både når du starter programmer forfra, afspiller tidsforskudte udsendelser og lejer film.

Q: Kan jeg spole i alt arkivindhold?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at spole i alle udsendelser der ligger i arkiv. Vi arbejder løbende på, at forbedre rettighederne til indhold.

Underholdningsunivers: 

https://

TV Guide:

https://



Når der står, så hurtigt som muligt, hvad snakker vi så om, uger, måneder, år.
Omdømme 3
Når det gælder Yousee, så snakker vi år.
Omdømme 7
Badge +9
En opdatering af boksen er blevet forsinket. Der er håb om, at denne opdatering fjerner en del af problemerne.
Vi har både den gamle boks (Samsung) og den ny (Humax) tilsluttet hver sit tv. Desuden et tv uden boks. Ved kanalændringer i YouSee's udbud lægger kanalændringer sig under samme programpladser på den gamle boks og på tv'et uden boks. Derimod ligger kanalerne under helt andre programpladser på den ny boks. Er det ikke muligt fremover fra YouSee's side at lægge kanalerne på samme programpladser på alt udstyr? - Jeg har forsøgt at omplacere kanalerne på den ny box, men det lykkes ikke, da boxen ikke vil acceptere "tomme kanalpladser" mellem kanalerne. Uanset den udmærkede guidefunktion på den ny boks, er det noget generende, at man er nødt til at huske forskellige programpladser for samme kanal afhængigt af, hvilket tv man ser på.
Omdømme 7
Badge +6
Vi har både den gamle boks (Samsung) og den ny (Humax) tilsluttet hver sit tv. Desuden et tv uden boks. Ved kanalændringer i YouSee's udbud lægger kanalændringer sig under samme programpladser på den gamle boks og på tv'et uden boks. Derimod ligger kanalerne under helt andre programpladser på den ny boks. Er det ikke muligt fremover fra YouSee's side at lægge kanalerne på samme programpladser på alt udstyr? - Jeg har forsøgt at omplacere kanalerne på den ny box, men det lykkes ikke, da boxen ikke vil acceptere "tomme kanalpladser" mellem kanalerne. Uanset den udmærkede guidefunktion på den ny boks, er det noget generende, at man er nødt til at huske forskellige programpladser for samme kanal afhængigt af, hvilket tv man ser på.
Jeg er helt enig med dig. Med Fuldpakken, som jeg har, er der programmer, jeg aldrig eller næsten aldrig ser, hvorfor jeg har lagt dem ind på de såkaldte tomme pladser.
Hej Nikolaj

Når den nye boks kommer i næste måned, vil den så kunne bruges til hver sit tv?
Omdømme 7
Badge +1
Hej Nikolaj

Når den nye boks kommer i næste måned, vil den så kunne bruges til hver sit tv?

Der kommer da ikke ny boks i næste uge
mich Vismand

Der står i næste måned
Omdømme 7
Badge +9
Hvor har du læst det.? Der skulle i følge informationer komme Multiroom, men det ligger ude i tiden.
Omdømme 7
Badge +1
og iflg facebook, så kan man teknisk kun køre 1 humax pr. beboelse
Hvor har du læst det.? Der skulle i følge informationer komme Multiroom, men det ligger ude i tiden.

Jeg tror a_pless tænker på den rygtede 4K boks.
http://digitalt.tv/yousee-lancerer-ny-4k-ultra-hd-tv-boks-sommer/
Det er dog langt fra bekræftet og kommer i følge rygterne først til sommer.
Er ofte uregelmæssigt hjemmefra. Har derfor ofte haft brug for at optage programmer, der ikke kommer i arkiv. (fx film)
Har fået et humac boks, men ser: "Det er desværre ikke mulig, at planlægge optagelser på tv-boksen via app og web endnu. Det er dog en af de funktioner, vi i øjeblikket arbejder på at få klar."
Det ville ellers være dejligt! Meget dejligt! Kan jeg ikke få opbakning til dette ønske, nu hvor sommerhussæsonen er startet.
De bedste og varmeste sommerhilsner.
Omdømme 7
Badge +9
Der kan jo som standard lægges optagelser ind 7 dage frem, er man så væk en uge, kan der ligges yderligere en uge ind.
Tak for indsparket. Så regelmæssigt liv fører jeg/vi ikke.
(Sælgeren fra YouSee sagde ellers, at det kunne lade sig gøre. )
Derfor har jeg adgang til mine el-kontakter via en app, så jeg kan tænd/slukke, når jeg vil hjemme. Ligeledes ligger min NAS også på en app, så jeg kan tilgå mine filer overalt. Må vende tilbage til min Sling og den gamle tv-boks fra Samsung, som jeg kan styres over nettet.
Mon nogen kan forklare mig, hvorfor jeg i arkivet kan se "Real housewives of Beverley Hills" fra den 15. juni - men IKKE fra den 22. juni ...
Badge
En boks er virkelig old school, husker det var smart for 30 år siden da Kanal 2 gik i luften. I dag bør det løses via apps på digitale enheder som tv, telefon, tablet osv.

Bare tanken om en boks til hver fjernsyn og flere fjernbetjeninger gør det til en fjollet løsning. Har endnu ikke set en opgave boksen løser, som ikke kunne integreres i en app.

Og så koster den et fast månedligt beløb - det er simpelthen dumpet!
Omdømme 7
Badge +6
En boks er virkelig old school, husker det var smart for 30 år siden da Kanal 2 gik i luften. I dag bør det løses via apps på digitale enheder som tv, telefon, tablet osv.

Bare tanken om en boks til hver fjernsyn og flere fjernbetjeninger gør det til en fjollet løsning. Har endnu ikke set en opgave boksen løser, som ikke kunne integreres i en app.

Og så koster den et fast månedligt beløb - det er simpelthen dumpet!

Du slutter med prisen, som i langt de fleste tilfælde er 30 kr./md. Boksen er ikke et krav, men et tilbud.

Besvar