Ny YouSee tv-boks


Omdømme 6
Badge +6



Opdatering:

Du kan nu bestille den nye YouSee tv-boks.

Mandag d. 18 april lanceres en ny helt YouSee tv-boks, som har en lang række af nye og spændende features.

Den nye tv-boks boks er væsentligt mindre end den gamle YouSee Plus-boks, og giver samtidig adgang til at se tv på en helt ny måde. Du kan f.eks. få vist et hav indhold som live-tv, tv-arkiv, film, serier og købt indhold som C More og HBO Nordic.

Ud over de ekstra funktioner, så har tv-boksen også en række af andre fordele: hurtigere zappetid, mindre strømforbrug og ikke mindst et intuitivt design og brugernavigation.

Med den nye tv-boks kan alle dine enheder spille sammen. Du kan f.eks. starte en film på mobil og se videre på tv’et, når du kommer hjem.

Features på den nye YouSee tv-boks:

  • Optage, pause og spole
  • Live TV
  • Start forfra
  • Arkiv
Ekstra services:

  • Lejefilm
  • HBO Nordic
  • C More
Specifikationer på den nye YouSee tv-boks:

Mål på boksen

Bredde 23,9 cm - Dybde 17,5 cm - Højde 4,9 cm

Tekniske specifikationer

Strømforbrug: I brug: Op til 16 Watt

I standby: Under 0,5 Watt

Zappetid

Næste/foregående kanal i kanalrækkefølge:
0,5 sekunder

Valgfri kanal: op til 2 sekunder

Opløsning
Op til 1080p

Den nye boks kommer til at koste 30 kr. om måneden at leje. I foreninger kan prisen være en anden, afhængig af aftaler og binding. Er du YouSee Plus-kunde, kan du helt gratis skifte til den nye YouSee tv-boks ved at skifte dit abonnement til vores nye tv-løsninger.

Spørgsmål og Svar:

TV-Boks

Q: Kan jeg lave min eget kanalliste og sortere tv-kanalerne som jeg ønsker det?

A: Vi arbejder på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen. Vi forventer at have funktionen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg benytte tekst-tv?

A: Vi arbejder på, at have tekst-tv på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Er DVB-undertekster tilgængelig på tv-boksen?

A: Vi arbejder på, at have DVB-undertekster på tv-boksen klar, så hurtig som mulig.

Q: Kan jeg lave en favoritliste over mine tv-kanaler?

A: Det bliver desværre ikke mulig at lave en favoritliste over tv-kanaler. Vi arbejder i stedet på, at lave kanalsortering tilgængelig på tv-boksen, så hurtig som mulig.

Q: Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler vises ikke som de skal. Hvad kan jeg gøre?

A: Hvis dine Bland Selv og Valgfrie tv-kanaler ikke vises, skal du kontakte Kundeservice på 70 70 40 40.

Q: Kan jeg forbinde tv-boksen trådløs til mit 2.4 GHz netværk?

A: Nej. Det er ikke muligt at forbinde tv-boksen trådløs til et 2.4 GHz netværk. Tv-boksen understøtter udelukkende trådløs forbindelse til 5 GHz netværk, da det giver en mest stabile forbindelse ved streaming. Vi anbefaler altid at man forbinder tv-boksen med et netværkskabel for at sikre den bedst mulige forbindelse til internettet.

Q: Er det muligt, at sætte harddisken på standby, efter et tidsrum uden brug?

A: Det er desværre ikke mulig at sætte harddisken på standby. Harddisken benyttet af tv-boksen til andet en blot optagelser, derfor er harddisken altid aktiv i tv-boksen.

Optage:

Q: Kan jeg indstille, hvor lang tid tv-boksen skal optage over et programs planlagte sluttid?

A: Vi arbejder i øjeblikket på, at gøre denne funktion klar.

Q: Kan jeg optage en serie og undgå at få genudsendelser med?

A: Det er desværre ikke mulig, på nuværende tidpunkt, at sortere genudsendelser fra ved serieoptagelse. Vi arbejder dog på, at gøre serieoptagelser mere præcise.

Q: Kan jeg fjerne reklamer fra mine optagelser?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at fjerne reklamer fra optagelser.

Q: Kan jeg planlægge optagelser på tv-boksen via YouSee Tv & Film app’en og websitet?

A: Det er desværre ikke mulig, at planlægge optagelser på tv-boksen via app og web endnu. Det er dog en af de funktioner, vi i øjeblikket arbejder på at få klar.

Q: Er det mulig at klippe i optagelser, så kun det jeg ønsker gemmes?

A: Det er ikke mulig, at klippe i optagelser.

Q: Kan jeg automatisk optage alle programmer, der indeholder specifikke ord. Som for eksempel alle programmer der hedder noget med "Sherlock"?

A: Det er ikke mulig, at automatisk optage alle programmer, der indeholder et specifikt ord.

 

Underholdning:

Q: Sendes film og serier fra HBO og C More i HD?

A: HBO sendes i HD og vi er i øjeblikket ved, at gøre alt indhold fra C More tilgængelig i HD.

Q: Bliver streamingkvaliteten af udsendelser fra arkiv bedre?

A: Streamingkvaliteten på arkiv er allerede høj, men vi arbejder løbende på, at løfte kvaliteten af vores streaming-indhold, både når du starter programmer forfra, afspiller tidsforskudte udsendelser og lejer film.

Q: Kan jeg spole i alt arkivindhold?

A: Af rettighedsmæssige årsager, er det ikke mulig, at spole i alle udsendelser der ligger i arkiv. Vi arbejder løbende på, at forbedre rettighederne til indhold.

Underholdningsunivers: 



TV Guide:


143 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +1
joern skrev:
3 år er den nuværende opsigelsesperiode + 24 mdr. Som de har lovet.
Det er jo så 5 år for jeres vedkommnde

Jeg troede bare alle havde en opsigelsesperiode på 1 år, I har åbenbart 3.

Omdømme 7
Badge +6
Nej, 3 år er det samme som de nuværende 12 mdr. plus 24 mdr.
Omdømme 6
Badge +6
Hej alle,

Jeg har opdateret denne tråd med Q&A som giver svar på de mest gængse spørgsmål: Ny YouSee tv-boks

Vh

Nikolaj

Omdømme 6
Badge +1
mich skrev:
joern skrev:
3 år er den nuværende opsigelsesperiode + 24 mdr. Som de har lovet.
Det er jo så 5 år for jeres vedkommnde

Jeg troede bare alle havde en opsigelsesperiode på 1 år, I har åbenbart 3.

Michael.

Disse spørgsmål har jeg jo belyst flere gange før. Hvorfor fortsætte med at vade rundt i det?

Men OK, paragraferne er som tidligere citeret disse:

§ 19 Opsigelse

Begge parter kan opsige aftalen med 12 måneders skriftligt varsel til udløb af et kvartal.
Hvis Kunden har indgået en leasingaftale, hvor YouSee er kautionist for Anlægget, følger opsigelsen fra Kundens side dog leasingkontraktens afviklingsvilkår.

§ 20 Bindingsperiode

Aftalen kan tidligst af Kunden opsiges 24 måneder efter påbegyndt betaling.

 

___

Opsigelsesvarslet er uændret 12 mdr.

Bindingsperioden på 24 mdr. træder i stedet for en evt. eksistende bindingsperiode. Min forening har fx 3 mdr. tilbage af en tidligere bindingsperiode på 2 år.

Da opsigelse først kan ske efter bindingsperiodens udløb, varer en ny leveringsaftale minimum
36 mdr. 

Omdømme 7
Badge +6
Så er der ny software.
Omdømme 7
Badge +1
joern skrev:
Så er der ny software.
Tak, er også ved at opdatere hos mig, så må vi se, hvad der er af ændringer

Nogen ændringer i software opdateringen? Jeg kan ikke se nogen
Hej;

Jeg har fået den nye Yousee boks, og den fungerer fint.

Mit setup består ag Yousee boksen + Yamaha SR-401 AV boks + Samsung LED tv.

Konfigurationen af fjernbetjeningen, så den tænder og slukker YouSee boks + TV virker fint, men så skal Yamaha boksen så lige tændes og slukkes med an separat fjernbetjening.

Er det muligt at enable HDMI CEC på YouSee boksen, så den kan kontrollere Yamaha boksen ? Det ser ikke umiddelbart ud til at virke

Yamaha systemet hedder nok i virkeligheden YHT-S401, og det ser ud til den supporterer HDMI CEC.

Jeg var vist lidt for hurtig.

Efter mange forsøg med at indstille fjernbetjeningen så den kan tænde og slukke TVét, så bliver status hver gang at den kan slukke TVét første gang, og derefter virker det så ikke.

Er der andre der har erfaring med kontol af Samsung TV ?

Når I skriver hurtigst muligt på de rettelser i har på vej, hvad er tidshorisonten så ?

Jeg tænker især på:

1.  det med ttv ikke virker (bruger det til tekstning af danske udsendelser hvor de mumler en del) ?

2. Mulighed for selv at indstille optagelses tiden.

3. Hvad skyldes det at jeres arkiv ikke indeholder ligeså meget som fx. DR's egen hjemmeside? Er boksen ikke bare et "link" til DR's side ?

I øvrigt en glimrende boks, som lige skal rettes til :-)

mvh Claus

Omdømme 7
Badge +1
Clausbruun skrev:
Hvad skyldes det at jeres arkiv ikke indeholder ligeså meget som fx. DR's egen hjemmeside? Er boksen ikke bare et "link" til DR's side ?

mvh Claus

Yousee optager alt selv, også DR

Omdømme 1
Jeg har samme problem. Jeg er tilbage til 2 fjernbetjeninger. Der er også et andet problem med boksens fjernbetjening, den kan kun tænde tv'et men ikke skifte source, så den er ikke meget bevendt!

Omdømme 1
Jeg har et spørgsmål vedr. start og stop tider på tv udsendelserne. Der skrives der arbejdes på at få mulighed for at sætte ekstra tid af til udsendelsen. 

Jeg mener at have fået at vide at man fra TV stationerne sender et signal når udsendelsen starter/stopper og dette får optagelsen til at gå igang, således man slipper for ikke at få det hele med.

Er jeg forkert informeret!!!!!!!!

Omdømme 7
Badge +6
Det korte svar må være nej. Hvis det var tilfældet, ville vi jo ingen problemer ha' desangående.

Omdømme 1
Det findes, det hedder PDC og nogle videooptagere er udstyret med denne feature. Med dette system vil man altid få hele udsendelsen, da tv-stationen udsender start op stop signal som får boksen til at optage og stoppe når udsendelsen starter og slutter. Jeg ved ikke om danske tv-stationer har denne service.

Omdømme 1
I forlængelse af mine indlæg vedr. PDC har jeg fundet ud af at alle danske tv-stationer har denne teknik. Det er noget med en bestemt kode som skal sættes ind på optageren for at det kan virke. Det undrer mig at youSee ikke har sørget at få denne mulighed på deres boks. Så vidt jeg kan se er det mindst 12 år siden at tv-stationer tog denne teknik i brug. 

Omdømme 7
Badge +1
Hvor ser du TV programm oversigter  efterhånden, der har disse koder ?

Omdømme 7
Badge +9
 Det er IKKE noget der bruges mere, efter overgangen til Digital, så var det slut, Digitale optagere har ikke den funktion. Hverken VPS eller PDC. Kun EPG og Manuel timer opsætning.

Som jeg husker PDC fra de gode gamle dage med VHS optagere, var det vist heller ikke altid at det virkede og i øvrigt gør det jo ingen forskel at de danske kanaler evt. understøtter det - skal det have en værdi, skal det understøttes af alle de kanaler som YouSee udbyder og det er nok utopi ....

Den eneste løsning som jeg ser det, er en udvidet mulighed for at lægge tid til - gerne flere intervaller eller evt. en mulighed for at forlænge ved at lægger flere intervaller efter hinanden.

Helst selvfølgelig helt manuelle optagelser, men der er jo nok ikke muligt ...

Hmm.. Fik den nye yousee boks for snart et måned siden  efter ordrebrekræftelsen skulle den så virke den 04-05 Men ak nej den kunne ikke finde serie nr. efter adskellige tlf. samtaler med diverse supportér og vi så endeligt fandt ud af, at den nu var sat til den 12-05 .. så oprandt den store dag ( læs idag )  hvor det hele ville falde i hak.. Men ak nej samme problem INGEN SERIE NR. fundet !! Har så indtil nu været stillet igennem til 5/6 forskellige supporter uden nogen kunne HJÆLPE " hva banan sker der lige med YOUSEE "

Tænk at man nu igennem 17år har været plus kunde hos Yousee og dermed betalt flere 1000 kr. om året for at kunne se tv og være på nettet !!

Og så få sådan en ELENDIG behandling :@

Mvh  Leif P

Omdømme 7
Badge +9
Jeg ventede også i temmelig lang tid før den kom på, grundet deres IT omlægning, ventede også næsten 14 dage af samme årsag på at få C More, det kom på i dag.

Omdømme 7
Badge +6
olp_46 skrev:
Hmm.. Fik den nye yousee boks for snart et måned siden  efter ordrebrekræftelsen skulle den så virke den 04-05 Men ak nej den kunne ikke finde serie nr. efter adskellige tlf. samtaler med diverse supportér og vi så endeligt fandt ud af, at den nu var sat til den 12-05 .. så oprandt den store dag ( læs idag )  hvor det hele ville falde i hak.. Men ak nej samme problem INGEN SERIE NR. fundet !! Har så indtil nu været stillet igennem til 5/6 forskellige supporter uden nogen kunne HJÆLPE " hva banan sker der lige med YOUSEE "

Tænk at man nu igennem 17år har været plus kunde hos Yousee og dermed betalt flere 1000 kr. om året for at kunne se tv og være på nettet !!

Og så få sådan en ELENDIG behandling :@

Mvh  Leif P

Du skal ringe igen. Det gjorde jeg og fik et sagsnr. og en video tilsendt med en mail. I mailen stod et direkte telefonnummer, hvor man kunne få hjælp. Det kræver, at man kan oplyse sit sagsnummer.

Altså prøv igen og hold fast på, at du gerne vil ha' en mail, som jeg fik.

Hej. 

jeg vil godt vide hvorfor jeg skal betale 99 kr og ikke 30 kr leje for den nye box. Bare fordig jeg bor i en boligeforening. jeg betaler da det samme for at se tv....

Omdømme 7
Badge +1
poulanna skrev:
Hej. 

jeg vil godt vide hvorfor jeg skal betale 99 kr og ikke 30 kr leje for den nye box. Bare fordig jeg bor i en boligeforening. jeg betaler da det samme for at se tv....

Fordi din forening ikke har bundet sig i yderligere 2 år ud over hvad de er bundet nu, typisk 1 år

Besvar