Ny YouSee tv-boks


Vis første besked

145 Kommentarer

Omdømme 3
Badge
Her er der en video om den nye boks.
Har nu modtaget den nye yousee - boks .. Efter opdatering får jeg at vide at boksen ikke kan logge på yousee.... Serienumber - unknown... Andre der har det problem ?  Yousee kundeservice kunne umiddelbart ikke gøre noget ved det... Nogen erfaringer?

mvh

Brian

Har det samme problem med min, jeg har snakket med dem hos yousee og de ville vende tilbage med en løsning inden for 2 dage! 

Så det er bare at vente.

Mvh. Morten

Tal for response.... Ja jeg ringede igen til yousee for at sikre mig at det ikke blot var mig der havde problemet, men de sagde det var mange. De havde forhåbning om at de var på sporet og jeg skulle  prøve igen efter kl. 18 i aften.

Ja, serialnumber unknown.. Jeg ringede også ind og fik at vide at det er et systemproblem som de arbejder på at løse, og at jeg skulle tjekke en gang imellem om det var løst. Det beklagede selvfølgelig den ærgelige start. Hvis jeg vil se tv er jeg så nødt til at frakoble den nye og tilkoble den gamle boks.
Hvis nogle får løst problemet så skriv gerne om det herinde, da jeg ikke gider at til/frakoble hele tiden for at tjekke.
På forhånd tak
Jeg er YouSee abonnent gennem en antenneforening - og har en lejet en YouSee boks fra jer. Tilsluttet til denne boks har jeg en SLINGBOX Pro-HD, hvilket har været super-fungerende. Opsætningen af SLINGBOXEN var i sin tid nemt, idet jeg bare for SLINGBOKSEN kunne vælge standard-opsætning svarende til SAMSUNG SMT-H3126 (dvs YouSee boksen).

Jeg vil gerne skifte til jeres nye YouSee boks. Men: Hvordan mon SLINGBOXEN så skal sættes op ?

Omdømme 7
Badge +6
Du skal have et signal til slingboxen, den nye box har ikke Component Out, og slingboxen har ikke HDMI In, så der skal tages signal fra Scart på boxen, og det er enten Composite eller RGB, og det vil nok betyde at der må nøjes med Composite, og derved ingen HD.

Det er muligt at overtage Samsung boxen for et beløb, det er vist omkring Kr. 300, og så leje den nye.

Omdømme 7
Badge +7
Kan det ikke tænkes, at det hænger sammen med, at "Mit YouSee" ikke virker p. t.

Da der ikke længere skal sættes kort i boksen, må det være ens rettigheder, der er registreret på boksens nummer.

Rigtig go premiere dag,,,,, boks virker overhovedet ikke, ,, og har desværre afleveret den gamle, , så nul tv hos mig,,,
Omdømme 7
Badge +6
Hvilke fejl får du..?

Jeg ringede ind igår kort før lukketid, for at høre om der var noget nyt..??
Fik at vide at problemet "Serialnumber not found" ville blive løst idag
Omdømme 5
Badge +2

Vilhelm skrev:

Lunddal skrev:...

Hvad vil du bruge den til der?

Den nye boks modtager jo stadigvæk kanalerne via antennestikket.

Lunddal, Ja, live-tv kræver kabel-tv-tilslutning. 

Men den nye YouSee-boks kan jo streame Tv-arkiv-udsendelser og film samt vise optagelser som måtte ligge på harddisken.

Jeg har undersøgt mulighederne på den nye boks, hvis den ikke er tilsluttet med antennekabel, men tilsluttet et bredbåndsnet, i mit tilfælde trådløst via min egen 5 GHz-router.

Via Menuen kan jeg streame Tv-arkiv-udsendelser og Film & Serier. (Knappen Tv-guide fører ikke til noget).

Igangværende udsendelser kan vises ved at vælge Start Forfra. (Endog den aktuelle udsendelse på TV 2 kunne jeg starte forfra, selv om jeg ikke er på YouSee Bredbånd og ikke betaler 5 kr. for at se TV 2 ude).

Omdømme 2
Badge
Ved du om det er muligt at ændre ip adressen ?.

Omdømme 1
Fejlen med serienr. er ikke blevet løst i dag. Jeg har fået boksen i dag og får fejlen. Ringede til supporten som fik serienr. som de såville give videre!!!!!!!!!!

Min virker nu. prøvede for 10 minutter siden at starte den op igen og den kom på
Omdømme 7
Badge +7

Vierning skrev:
Fejlen med serienr. er ikke blevet løst i dag. Jeg har fået boksen i dag og får fejlen. Ringede til supporten som fik serienr. som de såville give videre!!!!!!!!!!

Samme her. Der kan gå to dage, før boksen er på.

Vierning skrev:
Fejlen med serienr. er ikke blevet løst i dag. Jeg har fået boksen i dag og får fejlen. Ringede til supporten som fik serienr. som de såville give videre!!!!!!!!!!

Det hænger sikkert sammen med, at deres systemer er ved at blive opdateret, så tingene virker ikke optimalt.

Heller ikke optimalt at lancere ny boks m.m. samtidigt med at systemerne er ned i fire dage.

Jeg prøvede igen idag, men fejlen var der stadig. Ringede så ind for at høre nærmere, og fik at vide at fejlen var rettet.. jamen hvad skal jeg så gøre når MIN stadig ikke virker ? Det ville De lige undersøge.. jeg får så at vide at de HAR sendt en ny til mig, og jeg skal tage ned i butikken og aflevere den jeg hentede i butikken igår.

Det var noget med at DEN's serienummer ikke var blevet reg. ved udlevering !! ( så må jeg jo håbe at jeg ER hjemme når boksen kommer med posten..?? ellers skal jeg jo vente yderligere en dag + køre på posthus og stå i kø også.. og "frygter" samtidig at min gamle samsung boks vil blive afbrudt :-/ ?? )

Vil håbe at den nye boks er SÅ god som lovet, så denne kiksede start glemmes hurtigt og lykkeligt :-)

Omdømme 1
Da jeg prøvede at koble min boks på, meddelte den mig at mit signal fra min router 5Ghz var svagt og jeg derfor skulle bruge kabel. Jeg har ikke mulighed for kabel så jeg skal bruge trådløst netværk, jeg har en forstærker på, men den finder boksen ikke. Er der nogen som kender en løsning på det problem?

PS. Jeg har ikke kunnet se i de specifikationer som youSee har haft her i forum, at boksen kun kan virke med

5 Ghz router. Det kunne man godt have oplyst om!!!!!!!! Det er dog ret vigtigt.

Omdømme 7
Badge +6
Der er skrevet i spørgsmål og svar om den nye box, at det kun kan bruges 5Ghz trådløst. Det har også været skrevet andre steder.

 http://yousee.dk/4.aspx

Den nye tv-boks tilsluttes på samme måde som YouSee Plus-boksen. Dog skal den nye tv-boks også sættes til et modem – enten med et kabel eller trådløst (kræver et 5 GHz modem).

Radiomanden skrev:
Der er skrevet i spørgsmål og svar om den nye box, at det kun kan bruges 5Ghz trådløst. Det har også været skrevet andre steder.

 http://yousee.dk/4.aspx

Den nye tv-boks tilsluttes på samme måde som YouSee Plus-boksen. Dog skal den nye tv-boks også sættes til et modem – enten med et kabel eller trådløst (kræver et 5 GHz modem).

Pointen var nok, at YouSee ikke gør opmærksom på det, når man som kunde bestiller boksen.

Almindelige kunder roder jo ikke rundt på siderne for foreninger og erhverv.

Omdømme 7
Badge +6
 Det gør jeg normalt heller ikke, men på et tidspunkt var der er Link til den side, i forbindelse med netop spørgsmål om boxen. Det var vist Nicolai fra YS der kom med det link.

Omdømme 5
Badge +2
Er der nogen der har brugt den 5 GHz tv-sender som YouSee anbefaler til kunder, hvis modem eller router ikke sender på 5 GHz-båndet? Hvad koster denne sender? Kan den løse det problem, at kundens eget modem sender på 5 Hz, men med for lav styrke?

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/opsaet-yousee-tv-boksen/opsaet-tv-boks-wifi

Omdømme 7
Badge +6
 Har du YS Bredbånd.? Så få udskiftet modemmet, har selv et nyt klar til det.

Omdømme 5
Badge +2

Radiomanden skrev:


 Har du YS Bredbånd.? Så få udskiftet modemmet, har selv et nyt klar til det.

Næh, i min forening har vi ikke YS Bredbånd. Men jeg kan forudse, at jeg skal hjælpe nogle beboere hvis router kun sender på 2,4 GHz.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)