Nu kan du bruge Wifi-opkald og tale på 4G med YouSee Mobil


Omdømme 5
Badge +2
Oplever du lidt problemer med med mobildækningen i hjemmet, så har vi gode nyheder. Vi er nu klar med både WiFi-opkald og 4G tale som begge skulle være med til at gøre din oplevelse med mobildækning herhjemme endnu bedre.

Ved du ikke, hvad hverken WiFi-opkald eller 4G tale er, så får du en lille forklaring her:

Hvad er WiFi-opkald?


WiFi-calling er en teknologi, der gør det muligt at foretage et opkald via din trådløse forbindelse(WiFi), som du har fra din router i hjemmet. Opkaldet fungerer ligesom et normalt mobilopkald, så du betaler alm. takst, men det foregår altså via den internetforbindelse, som din mobiltelefon er tilsluttet til. Hvis du f.eks. ringer til en ven via dit Wi-Fi inde fra sofaen, kan du roligt forlade huset, hvis hunden trænger til at blive luftet. Samtalen flyttes nemlig automatisk fra wi-fi til 4G-netværket, så du kan fortsætte samtalen uden afbrydelser.

Hvad er 4G tale og VoLTE?


4G tale - også kendt som VoLTE (Voice over LTE) - gør det muligt for dig at bruge 4G-netværket til samtaler på telefonen. Det betyder, at din tale-dækning og samtalekvalitet vil blive markant bedre når du befinder dig på 4G-netværket.

4G tale vil i første omgang udelukkende kunne bruges på dansk net. Befinder du dig i udlandet, vil din telefon benytte sig af 2G- eller 3G-netværket, når du foretager opkald. WiFi-opkald kan kun benyttes, hvis du er tilsluttet til et netværk med en dansk IP-adresse.

Du kan her se, hvordan du aktiverer WiFi-opkald på Android-telefoner:



Sådan aktiverer du det på din iPhone:


Bemærk dog, at det ikke er alle telefoner som understøtter WiFi-opkald og 4G tale. Se her, om din telefon giver dig mulighed for at bruge det: Disse telefoner kan bruge WiFi-opkald og 4G tale

Vi håber I vil tage godt imod det, og hvis I har nogle spørgsmål til det, så stil dem endelig her i tråden, eller læs mere på vores hjælpesider:
Hjælp til WiFi-opkald og VoLTE

30 Kommentarer

Hej Stefan

Tak for svaret.

Vi har hver en iPhone SE, og oppe i venstre hjørne står der: 'TDC DK WiFi', når mobilsignalet bliver svagt, men hvis signalet helt forsvinder står der: 'Intet signal'. Vi har ingen problemer med WiFi-signalet, for vi der er fin forbindelse til internettet, selv om der står: 'Intet signal', og WiFi-symbolet viser samtidig fuld styrke.

Mystisk, men heldigvis løser det nok snart sig selv, for de er tilsyneladende ved at rejse en TDC mast 5-600 meter fra vores sommerhus.

/Peter
Hej
Jeg har siden lanceringen af VoLTE ikke kunnet få det til at virke. Jeg har talt med kundeservice flere gange og hver gang fået noget forskelligt at vide.
Ved seneste samtale med kundeservice fik jeg at vide at problemet er at jeg har ifølge yousee medarbejderen har et "ældgammelt" abonnement som hedder lille og jeg ønsker ikke ændre abonnement til et nyt.
Hun siger at at hun mangler en knap i hendes system der aktivere VoLTE og for at det skal komme til at virke skal jeg tegne et nyt abonnement.
Kan det virkeligt passe? Er der andre der har der har oplevet samme problem? Kan det hjælpe med et nyt Simkort?

Jeg har tidligere fået lovning på fra kundeservice at nu virker det og at jeg bare skal vente en time og så genstarte min telefon men det gør det ikke. :(
Min telefon er en Samsung Galaxy S7 Edge, den er nulstillet, opdateret og genstartet 😉
Omdømme 1
Badge
Hej
Jeg har siden lanceringen af VoLTE ikke kunnet få det til at virke. Jeg har talt med kundeservice flere gange og hver gang fået noget forskelligt at vide.
Ved seneste samtale med kundeservice fik jeg at vide at problemet er at jeg har ifølge yousee medarbejderen har et "ældgammelt" abonnement som hedder lille og jeg ønsker ikke ændre abonnement til et nyt.
Hun siger at at hun mangler en knap i hendes system der aktivere VoLTE og for at det skal komme til at virke skal jeg tegne et nyt abonnement.
Kan det virkeligt passe? Er der andre der har der har oplevet samme problem? Kan det hjælpe med et nyt Simkort?

Jeg har tidligere fået lovning på fra kundeservice at nu virker det og at jeg bare skal vente en time og så genstarte min telefon men det gør det ikke. :(
Min telefon er en Samsung Galaxy S7 Edge, den er nulstillet, opdateret og genstartet ;)
Omdømme 1
Badge
Prøv installer den app som hedder" phone info"
og se hvilken csc kode din mobil har....
Prøv installer den app som hedder" phone info"
og se hvilken csc kode din mobil har....


Tak fordi du prøver at hjælpe, det vil jeg prøve. 🙂
Min CSC kode er: G935FNEE1DQF3 altså NEE (nordic)
På phone info app'en står der under product code: SM-G935FZKANEE
Telefonen er købt hos Callme fordi de var billigst men jeg har aldrig brugt deres simkort, kun Yousee's.
Telefonen er og har aldrig været rootet, blot til info hvis du tænker at det kan være fordi min telefon er købt i udlandet eller at jeg har installeret uoriginal firmware. ;)
Jeg har talt med flere Yousee medarbejdere idag der siger det er fordi de ikke kan aktivere VoLTE i deres system på et så gammelt abonnement. 😞 Og de vil ikke sælge mig et nyt tilsvarende til samme pris 😞

Besvar