Lukning af FM radio via antennestikket


Omdømme 6
Badge +6
I begyndelsen af 2017 lukker vi for FM radio igennem antennestikket. Dette gør vi, for at skabe mere plads i kabelnettet, så vi fremover kan tilbyde endnu hurtigere bredbånd samt bedre billedkvalitet på flere HD-kanaler. FM-teknologien optager desværre meget plads i kabelnettet - og for at skabe bedre løsninger, er det derfor nødvendigt at bruge pladsen den som lige nu optager.

Vi har oprettet en side, hvor du kan læse meget mere om lukningen samt hvad den betyder for dig - og hvilke alternativer du har. Gå ind på yousee.dk/tv2017 hvor du kan finde mere information og finde hjælp til, hvordan du fremover kan høre dine radiokanaler.

Har du yderligere spørgsmål eller oplever du problemer? Så har vi også en tråd her på forum, hvor du kan finde hjælp og stille spørgsmål: Svagt eller intet signal? Sort skærm eller mistet radiosignal?

99 Kommentarer

Hej Kasper. Jeg mener bare I skylder jeres kunder at gøre lidt mere end bare at levere en ubrugelig stueantenne.
Hvis andre kan levere en app, der kan bruges, kan I vel også. I er trods alt vores leverandør af radio, tv og internet. Husk på, at der står mange dyre anlæg hos jeres kunder, som nærmest er ubrugelige når I lukker for radio signalet.
Omdømme 7
Badge +6
Som jeg skrev i anden tråd:

Nu skal man jo ikke helt glemme, at der ligger en politisk beslutning om at slukke for FM i 2018, hvis der i 2017 er et flertal, der har DAB.
Selv om FM båndet bliver lukket, vil der jo stadig være internet radio. Yousee må da have gjort sig nogle tanker. Jeg mener de må melde klart ud om de helt vil droppe radioprogrammer
Omdømme 7
Badge +9
Det vil, som det har været meget længe, stadig kunne modtages på DVB-C på et TV eller anden kompatible modtager.
Vil det sige at jeg kan modtage radio på den nye Yousee boks?
Omdømme 7
Badge +9
Den er endnu ikke kompatibel.
Vil det så sige, at man ikke kan modtage det på DVB -C når man har den nye boks?
Omdømme 7
Badge +9
Som skrevet er den endnu ikke kompatibel, det forventes dog af mange at den vil blive det.
Omdømme 7
Badge +1
Jeg er ikker på at det kommer ved næste opdatering i januar måned
Omdømme 7
Badge +9
Hej Kasper. Jeg mener bare I skylder jeres kunder at gøre lidt mere end bare at levere en ubrugelig stueantenne.
Hvis andre kan levere en app, der kan bruges, kan I vel også. I er trods alt vores leverandør af radio, tv og internet. Husk på, at der står mange dyre anlæg hos jeres kunder, som nærmest er ubrugelige når I lukker for radio signalet.


Hej igen

Jeg har forhørt mig lidt i den relevante afdeling, og faktisk så kigges der på om det er muligt for os at implementere noget radio-funktionalitet i forbindelse med vores apps.
Hej Kasper. Tak for tilbagemeldingen. Lyder godt, så må vi håbe det virker inden i lukker for FM 🙂
Hej Kasper
Du skriver at der arbejdes på en radio app, vil det så være muligt at få forskellige stationer ind, som finde i antennekablet idag og vil det kunne fungere med chromecast?
Omdømme 5
Badge +2
Hej Kasper
Du skriver at der arbejdes på en radio app, vil det så være muligt at få forskellige stationer ind, som finde i antennekablet idag og vil det kunne fungere med chromecast?


Hej Kimos

Det er lidt for tidligt at sige noget om lige nu, så det kan vi desværre ikke svare på.
Hej

Yousee slukker for FM signaler 27. januar 2017!

Derfor slukker jeg for alt Yousee efter denne dato.

Jeg synes i øvrigt at Yousee har gjort sig rigeligt bemærket på det sidste.
jeg bestilte en gratis antenne, til at afhjælpe jeres attentat på FM-forbindelsen, for snart længe siden, men har ikke hørt eller fået noget.
ikke særligt venlig hilsen
kundenummer: xxxxxxxxx

Redigeret af Stefan 250116 - Fjernet kundenummer
Omdømme 7
Badge +9
Du skal slette dit kundenummer, det er en personlig oplysning, det er ikke tilladt. Kontakt kundeservice angående bestillingen, brugerforummet kan ikke gøre det for dig.
Hvordan bestiller man en gratis antenne?
Omdømme 7
Badge +9
Du går ind på følgende skema og taster din adresse ind:

https://yousee.dk/nyhedsbrev/fm_signal.aspx

Det hvertfald mega træls det FM blev lukket ned når man bor i lejlighed, og ikke bare lige kan sætte kampe antenne op, jeg har en reference tuner og kvalitets anlæg, var så fedt da man bare kunne sætte stikket i væg stikket...har savnet det for vildt siden!!! istedet kommer der are n masse ikke audio file forslag...

Omdømme 7
Badge +2

Jeg har selv lavet sådan en her til min Onkyo receiver og den antenne virker ganske fortrinligt.

Scroll lidt ned for at se tegningen af den.

https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/159567/s/fm-antenne

Den sætter man bare op på den væg der er i retningen mod hovedsenderen af radiosignaler der hvor man bor, hvilket i mit tilfælde her på Fyn er mod Tommerup-senderen og jeg lægger dårligt mærke til antennen, fordi hovedparten af den er gemt bag en stor plakat.

Omdømme 7
Badge +9

Ja, der skal ikke så meget til at modtage, er også tæt på en sender, kan se den når jeg ser ud af vinduet, bruger en “strikkepind”antenne fra en gammel DAB Radio, modtager fint.

Tak for dit indlæg, men jeg har en Grundig Fine arts T9009, den viser også kvaliteteten af modtagelse, ikke bare styrken, og tro mig da Yousse sendte det ind med stikket var dette i en audiofil kvalitet, lkan da godt tage lidt med en stue antenne, men det er ikke helt super,og kan ikke tage alle dem jeg kunne før….og det var noget med Yousee lukkede det for få plads til flere tv kanaler, som så ente med de måtte fjern igen pga de ikke kunne få aftale på plads med Discouvery ...

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke korrekt, FM frekvenserne anvendes til Bredbånd.

Lige præcis Radiomanden. YouSee ville mere hastighed på deres bredbånd, og det kræver at man frigjorte frekvenser på  kabler. 

 

Besvar