HBO Nordic til YouSee


Omdømme 6
Badge +6
Hej alle,

Som nævnt i pressemeddelelsen i dag, så har vi indgået et partnerskab med HBO Nordic, der vil bringe streaming af premium TV-serier, film og dokumentarfilm ud til vores TV-kunder med YouSee Plus. Tjenesten kan nu findes og tilkøbes på HBO hos YouSee

For dem der ikke kender HBO, så har de produceret nogle af de største og mest populære tv-serier til dato, f.eks. Game of Thrones, True Detective og Sex and the City. Mediedirektør, Christian Philip Morgan forklarer hvorfor integration af HBO Nordic er et vigtigt skridt for TDC Group:

"Vi er meget begejstrede for vores partnerskab med HBO Nordic, da det er med til at manifestere TDC Groups position som den foretrukne leverandør af underholdning. Vi skal tilbyde vores kunder alt det indhold, de ønsker, samlet ét sted. HBO Nordic leverer netop det kunderne efterspørger; film, dokumentarer og især tv-serier af høj kvalitet."

Gør streaming mainstream

Det er let at antage, at streaming er nået alle danske hjem, men dette er langt fra tilfældet. Ifølge den seneste Medieanalyse fra DR anslås det, at streaming blot udgør 17 % af den samlede TV-sening.

"Vi mener, det er vigtigt at anerkende, at streaming af underholdning på den store skærm stadig ikke er "mainstream". Den fagre nye og digitale verden skal ikke kun være for de få, og det er vores opgave som markedsleder at sikre, at forbrugerne kommer godt i gang at streame deres yndlingsserier", siger Christian Philip Morgan.

Med HBO Nordic giver vi nu mulighed for streaming direkte via settop-boksen, men I får også adgang til HBO’s serier og film på mobil, pc og tablet via YouSee Play-appen. 

Spørgsmål og Svar:

Hvornår bliver tjenesten lanceret?
  • 14. juli
Hvordan tilkøber jeg tjenesten?
  • Ved at kontakte kundeservice på 70 70 40 40 eller på vores hjemmeside: https://yousee.dk/hbo
Hvem kan få det?
  • Alle med YouSee tv-boks.
Hvad kommer det til at koste?
  • Første måned er gratis, herefter 69,-
Hvor finder jeg HBO-tjenesten?
  • Den vil fremgå under YouSee Play – både på TV, Web og Mobil-app.
Kan jeg bruge HBO's egen app med mit YouSee Login?
  • Nej. Du skal benytte YouSee Play-universet.
Opsiger YouSee mit HBO abonnement?
  • Nej. Vi må ikke udveksle kundeinformationer med HBO Nordic, så du skal selv opsige dit HBO abonnement.
Er indholdet det samme?
  • Ja, samme indhold er til rådighed
Kommer de nye afsnit samtidig hos YouSee, som på HBO Nordic?
  • Der vil typisk gå et par timer fra det er på HBO Nordic til det også er på YouSee Play
Hvor mange brugere kan se HBO Nordic ad gangen?
  • Her gælder de samme regler som på YouSee Play indholdet.
Kan jeg tilgå indholdet fra udlandet?
  • Nej, dette er ikke muligt.
Fakta om HBO Nordic:
  • 150 af verdens bedste tv-serier. Komplette sæsoner
  • Mere end 400 prisbelønnede dokumentarfilm og film
  • Adgang på tværs af alle skærme
Spørgsmål? Så skyd løs! 🙂

40 Kommentarer

Omdømme 1
Badge +1
Michael_Eriksen skrev:
har snakket med yousee nu, og beskeden er at dem som har købt en boks ikke pt kan bruge hbo nordic, kun hvis du har lejet en.

OK 

Scheisse!

:-I

Omdømme 7
Badge +6
Michael_Eriksen skrev:
har snakket med yousee nu, og beskeden er at dem som har købt en boks ikke pt kan bruge hbo nordic, kun hvis du har lejet en.

Hvis det er rigtigt, har YouSee fået en uven. :@

Da Samsung boksene kom frem, kunne de ikke lejes. Kun køb var muligt. Skal vi, der var nødt til at købe for at få boksen, nu straffes? Ikke på vilkår.

Det samme skete, da YouBio Plus kom, da var det også kun kunder med lejet boks, der kunne tilkøbe YouBio Plus. Efter en lang og sej verbal kamp, kunne YouSee godt se, at det var ganske urimeligt og derfor ændrede de også praksis. I dag har jeg YouBio Plus på mine bokse.

Omdømme 7
Badge +6
Jeg har nu fået svar fra YouSee og det er glædeligt:

Hej Jørn Så kom der afklaring 🙂 Man kan sagtens tilkøbe HBO til 79 kr. om måneden selvom man har en købt boks - det kræver blot at man også har, eller samtidig tilkøber, On Demand til 40 kr. Du har allerede On Demand kan jeg se, så i dit tilfælde er det intet problem. :)

Omdømme 6
Badge +1
joern skrev:
Jeg har nu fået svar fra YouSee og det er glædeligt:

Hej Jørn Så kom der afklaring 🙂 Man kan sagtens tilkøbe HBO til 79 kr. om måneden selvom man har en købt boks - det kræver blot at man også har, eller samtidig tilkøber, On Demand til 40 kr. Du har allerede On Demand kan jeg se, så i dit tilfælde er det intet problem. :)

I 2012 var der en tilsvarende uklarhed, om man kunne få et YouBio Plus-abonnement til en Samsung købeboks eller kun til en lejet  YouSee Boks. YouSee fandt dengang ud af at det var uholdbart (og for kunderne uacceptabelt) at skelne mellem kunder der ejede og lejede deres boks. Og der er det selvfølgelig også i 2015 når det gælder et HBO-abonnement.

YouSee burde blive bedre til at informere om, hvem der kan få adgang til et nyt tilbud, ikke blot udadtil til kunderne, men også indadtil til medarbejderne i Kundeservice.

enig.

jeg ringer og snakker med den første medarbejder..han er væk i omkring et minut for at tjekke..og beskeden var at man med en købt boks ikke kunne få hbo nordic.

Dagen efter snakker jeg med en anden medarbejder...han siger man godt kan..han aner dog ikke hvordan og henviser til jeg bare skal gøre det selv via hjemmesiden. Altså den hjemmeside hvor der står at man skal kontakte kundeservice for at få det ordnet, og er i øvrigt mest interesseret i at sælge et mobil abonnement til mig, som jeg overhovedet ikke har nævnt eller er interesseret i.

den tredje jeg snakker med...melder mig til hbo nordic på 10 sekunder og det virkede umiddelbart efter hvor det nu dukkede op i menuen på boksen.

Hej Nikolaj,

Allerførst stor ros for at tage HBO Nordic ind i jeres/ vores univers :-)

Jeg er mangeårig HBO-kunde og har brugt henholdsvis Apple TV, Xbox 360 og min computer til at se deres fremragende serier. Jeg har med andre ord allerede en konto hos dem.

Deraf følgende spørgsmål: kan jeg på min Yousee-boks tilgå HBO Nordic via mit nuværende abonnement hos HBO? Og hvordan? Skal der tilkøbes noget hos Yousee ud over de penge, jeg allerede lægger hos HBO hver måned?

M.v.h.

Jan

Omdømme 6
Badge +1
Stinus skrev:
... kan jeg på min Yousee-boks tilgå HBO Nordic via mit nuværende abonnement hos HBO? Og hvordan? 

Du kan finde svarene på første side i denne tråd.

Nej, du kan ikke fortsætte med dit nuværende abonnement hos HBO, hvis du vil  se HBO på din YouSee Boks.

Du skal ringe til YouSee Kundeservice på 70 70 40 40 og bestille et HBO Nordic abonnement. Prisen er 79 kr./md.

Du skal selv opsige dit eksistende HBO-abonnement.

Omdømme 6
Badge +1
Ifølge https://kundeservice.yousee.dk/underholdning/funktioner-og-brug/hvem-har-adgang-til-yousee-film-og-serier
kan Yousee Plus-kunder og nye bredbånskunder med mindst 25 Mbit tilkøbe et HBO Nordic-abonnement i YouSee kundeservice.

Jeg kan se at enkelte kunder uden YouSee Plus (leje af YouSee Boks) har kunnet tilkøbe et HBO Nordic-abn. hos YouSee, mens jeg trods mit on demand-abonnement ikke har kunnet få lov.

Fastholder YouSee reglen om at man skal have Yousee Plus (leje boksen for 99 kr./md.) for at kunne tegne et HBO Nordic-abn. i Yousee?

Omdømme 7
Badge +6
Vilhelm skrev:
Ifølge https://kundeservice.yousee.dk/underholdning/funktioner-og-brug/hvem-har-adgang-til-yousee-film-og-serier
kan Yousee Plus-kunder og nye bredbånskunder med mindst 25 Mbit tilkøbe et HBO Nordic-abonnement i YouSee kundeservice.

Jeg kan se at enkelte kunder uden YouSee Plus (leje af YouSee Boks) har kunnet tilkøbe et HBO Nordic-abn. hos YouSee, mens jeg trods mit on demand-abonnement ikke har kunnet få lov.

Fastholder YouSee reglen om at man skal have Yousee Plus (leje boksen for 99 kr./md.) for at kunne tegne et HBO Nordic-abn. i Yousee?

Jeg har YouSee Plus med en købeboks. Har også HBO Nordic, men det er via min bredbåndsaftale jf. nedenfor

BredbåndHBO Nordic (Bredbånd)Kr./md.79,-   Bredbånd BlandSelv 100/20 MbitKr./md.299,-Skift abonnement  SikkerhedspakkenKr./md.29,-   Min upload/download hastighedValgt hastighed: 100/20 MbitSkru på din hastighed HBO abonnementet via bredbånd betyder så, at jeg kan se HBO både på mine bokse fra YouSee og på PC, tablet og mobil. Jeg kan ikke se HBO Nordic på mit TV med kort i TV'et.
Omdømme 7
Badge +6
joern skrev:
Vilhelm skrev:
Ifølge https://kundeservice.yousee.dk/underholdning/funktioner-og-brug/hvem-har-adgang-til-yousee-film-og-serier
kan Yousee Plus-kunder og nye bredbånskunder med mindst 25 Mbit tilkøbe et HBO Nordic-abonnement i YouSee kundeservice.

Jeg kan se at enkelte kunder uden YouSee Plus (leje af YouSee Boks) har kunnet tilkøbe et HBO Nordic-abn. hos YouSee, mens jeg trods mit on demand-abonnement ikke har kunnet få lov.

Fastholder YouSee reglen om at man skal have Yousee Plus (leje boksen for 99 kr./md.) for at kunne tegne et HBO Nordic-abn. i Yousee?

Jeg har YouSee Plus med en købeboks. Har også HBO Nordic, men det er via min bredbåndsaftale jf. nedenfor

BredbåndHBO Nordic (Bredbånd)Kr./md.79,-   Bredbånd BlandSelv 100/20 MbitKr./md.299,-Skift abonnement  SikkerhedspakkenKr./md.29,-   Min upload/download hastighedValgt hastighed: 100/20 MbitSkru på din hastighed HBO abonnementet via bredbånd betyder så, at jeg kan se HBO både på mine bokse fra YouSee og på PC, tablet og mobil. Jeg kan ikke se HBO Nordic på mit TV med kort i TV'et.
Rettelse til ovennævnte: Jeg kan godt se HBO Nordic på mit TV med kort i TV'et

Omdømme 6
Badge +1
Hej Jørn

Jeg er bekendt med, og har jo anført det i mit indlæg, at Yousee Plus-kunder og nye bredbåndskunder med mindst 25 Mbit kan tilkøbe et HBO Nordic-abonnement i YouSee kundeservice.

Men sagen er at nogle kunder uden at have YouSee Bredbånd eller leje boksen har fået HBO gennem YouSee, men ikke jeg. Og et eller andet sted i dette forum har supporten meddelt mig at jeg uden bredbånd eller lejeboks ikke kan få HBO Nordic via YouSee.

Omdømme 7
Badge +9
Vilhelm skrev:

Ifølge https://kundeservice.yousee.dk/underholdning/funktioner-og-brug/hvem-har-adgang-til-yousee-film-og-serier
kan Yousee Plus-kunder og nye bredbånskunder med mindst 25 Mbit tilkøbe et HBO Nordic-abonnement i YouSee kundeservice.

Jeg kan se at enkelte kunder uden YouSee Plus (leje af YouSee Boks) har kunnet tilkøbe et HBO Nordic-abn. hos YouSee, mens jeg trods mit on demand-abonnement ikke har kunnet få lov.

Fastholder YouSee reglen om at man skal have Yousee Plus (leje boksen for 99 kr./md.) for at kunne tegne et HBO Nordic-abn. i Yousee?


Hej Vilhelm 

Eksisterende kunder med On-demand produkt (Som er lukket for nysalg) til en købeboks kan godt tilkøbe HBO Nordic. 

Det er da godt for Yousee at de er begejstret for deres aftale med HBO Nordic....det er jo mig og alle andre der betaler for det ?
Lige nu sidder jeg i mit sommerhus og kan IKKE bruge den tjeneste, da mit Yousee abonnement er koblet til min hjemadresse via min boks.
Jeg betaler altså for at Yousee kan være begejstret
Dette er helt urimeligt og kan ikke være lovligt
Vh
Bjarne
Omdømme 7
Badge +1
Du kan se det via Yousee app´en / PC
Omdømme 7
Badge +6
Det er da godt for Yousee at de er begejstret for deres aftale med HBO Nordic....det er jo mig og alle andre der betaler for det ?
Lige nu sidder jeg i mit sommerhus og kan IKKE bruge den tjeneste, da mit Yousee abonnement er koblet til min hjemadresse via min boks.
Jeg betaler altså for at Yousee kan være begejstret
Dette er helt urimeligt og kan ikke være lovligt
Vh
Bjarne

Hvad er det, der ikke er lovligt?
Er du YouSee bredbånds kunde, kan du se HBO Nordic på din PC/table/mobil.

Besvar