HBO Nordic til YouSee

Omdømme 6
Badge +4
Hej alle,

Som nævnt i pressemeddelelsen i dag, så har vi indgået et partnerskab med HBO Nordic, der vil bringe streaming af premium TV-serier, film og dokumentarfilm ud til vores TV-kunder med YouSee Plus. Tjenesten kan nu findes og tilkøbes på HBO hos YouSee

For dem der ikke kender HBO, så har de produceret nogle af de største og mest populære tv-serier til dato, f.eks. Game of Thrones, True Detective og Sex and the City. Mediedirektør, Christian Philip Morgan forklarer hvorfor integration af HBO Nordic er et vigtigt skridt for TDC Group:

"Vi er meget begejstrede for vores partnerskab med HBO Nordic, da det er med til at manifestere TDC Groups position som den foretrukne leverandør af underholdning. Vi skal tilbyde vores kunder alt det indhold, de ønsker, samlet ét sted. HBO Nordic leverer netop det kunderne efterspørger; film, dokumentarer og især tv-serier af høj kvalitet."

Gør streaming mainstream

Det er let at antage, at streaming er nået alle danske hjem, men dette er langt fra tilfældet. Ifølge den seneste Medieanalyse fra DR anslås det, at streaming blot udgør 17 % af den samlede TV-sening.

"Vi mener, det er vigtigt at anerkende, at streaming af underholdning på den store skærm stadig ikke er "mainstream". Den fagre nye og digitale verden skal ikke kun være for de få, og det er vores opgave som markedsleder at sikre, at forbrugerne kommer godt i gang at streame deres yndlingsserier", siger Christian Philip Morgan.

Med HBO Nordic giver vi nu mulighed for streaming direkte via settop-boksen, men I får også adgang til HBO’s serier og film på mobil, pc og tablet via YouSee Play-appen. 

Spørgsmål og Svar:

Hvornår bliver tjenesten lanceret?
  • 14. juli
Hvordan tilkøber jeg tjenesten?
  • Ved at kontakte kundeservice på 70 70 40 40 eller på vores hjemmeside: https://yousee.dk/hbo
Hvem kan få det?
  • Alle med YouSee tv-boks.
Hvad kommer det til at koste?
  • Første måned er gratis, herefter 69,-
Hvor finder jeg HBO-tjenesten?
  • Den vil fremgå under YouSee Play – både på TV, Web og Mobil-app.
Kan jeg bruge HBO's egen app med mit YouSee Login?
  • Nej. Du skal benytte YouSee Play-universet.
Opsiger YouSee mit HBO abonnement?
  • Nej. Vi må ikke udveksle kundeinformationer med HBO Nordic, så du skal selv opsige dit HBO abonnement.
Er indholdet det samme?
  • Ja, samme indhold er til rådighed
Kommer de nye afsnit samtidig hos YouSee, som på HBO Nordic?
  • Der vil typisk gå et par timer fra det er på HBO Nordic til det også er på YouSee Play
Hvor mange brugere kan se HBO Nordic ad gangen?
  • Her gælder de samme regler som på YouSee Play indholdet.
Kan jeg tilgå indholdet fra udlandet?
  • Nej, dette er ikke muligt.
Fakta om HBO Nordic:
  • 150 af verdens bedste tv-serier. Komplette sæsoner
  • Mere end 400 prisbelønnede dokumentarfilm og film
  • Adgang på tværs af alle skærme
Spørgsmål? Så skyd løs! 🙂

40 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +3
Stinus skrev:
... kan jeg på min Yousee-boks tilgå HBO Nordic via mit nuværende abonnement hos HBO? Og hvordan? 

Du kan finde svarene på første side i denne tråd.

Nej, du kan ikke fortsætte med dit nuværende abonnement hos HBO, hvis du vil  se HBO på din YouSee Boks.

Du skal ringe til YouSee Kundeservice på 70 70 40 40 og bestille et HBO Nordic abonnement. Prisen er 79 kr./md.

Du skal selv opsige dit eksistende HBO-abonnement.

Omdømme 7
Badge +8
Emil skrev:
@joern Siden at der ikke står andet, går jeg da udfra at HBO blver integreret i de nuværende bokse.

Det kan du også godt gøre. Har lige fået det bekræftet af udviklingsafdelingen. :) 

Omdømme 6
Badge +3
Nu er det jo sådan at mange forskellige kundegrupper hos YouSee har adgang til YouSee Play TV & Film uden at have en YouSee Boks.

De vil vel også kunne tegne et HBO-abonnement til 79 kr./md. og have det integreret i YouSee Play-universet?

Omdømme 1
Badge
   Jeg kan se at HBO Nordic nu er at finde på http://film.youseeplay.dk/ .
Hvornår dukker det op på Samsung Boksen?

svarer lige selv :-)

Hbo Nordic menu-punktet dukker først op på samsungboksen når man har tegnet abonnementet.

Omdømme 7
Badge +8
Michael_Eriksen skrev:
Er det kun folk der lejer en boks der har mulighed for HBO muligheden ?

jeg kan nemlig ikke se det fremgår af min nye samsung boks jeg købte i forrige måned.

Prøv at se her.

enig.

jeg ringer og snakker med den første medarbejder..han er væk i omkring et minut for at tjekke..og beskeden var at man med en købt boks ikke kunne få hbo nordic.

Dagen efter snakker jeg med en anden medarbejder...han siger man godt kan..han aner dog ikke hvordan og henviser til jeg bare skal gøre det selv via hjemmesiden. Altså den hjemmeside hvor der står at man skal kontakte kundeservice for at få det ordnet, og er i øvrigt mest interesseret i at sælge et mobil abonnement til mig, som jeg overhovedet ikke har nævnt eller er interesseret i.

den tredje jeg snakker med...melder mig til hbo nordic på 10 sekunder og det virkede umiddelbart efter hvor det nu dukkede op i menuen på boksen.

Hej Nikolaj,

Allerførst stor ros for at tage HBO Nordic ind i jeres/ vores univers :-)

Jeg er mangeårig HBO-kunde og har brugt henholdsvis Apple TV, Xbox 360 og min computer til at se deres fremragende serier. Jeg har med andre ord allerede en konto hos dem.

Deraf følgende spørgsmål: kan jeg på min Yousee-boks tilgå HBO Nordic via mit nuværende abonnement hos HBO? Og hvordan? Skal der tilkøbes noget hos Yousee ud over de penge, jeg allerede lægger hos HBO hver måned?

M.v.h.

Jan

Omdømme 6
Badge +3
Ifølge https://kundeservice.yousee.dk/underholdning/funktioner-og-brug/hvem-har-adgang-til-yousee-film-og-serier
kan Yousee Plus-kunder og nye bredbånskunder med mindst 25 Mbit tilkøbe et HBO Nordic-abonnement i YouSee kundeservice.

Jeg kan se at enkelte kunder uden YouSee Plus (leje af YouSee Boks) har kunnet tilkøbe et HBO Nordic-abn. hos YouSee, mens jeg trods mit on demand-abonnement ikke har kunnet få lov.

Fastholder YouSee reglen om at man skal have Yousee Plus (leje boksen for 99 kr./md.) for at kunne tegne et HBO Nordic-abn. i Yousee?

Omdømme 7
Badge +8
Vilhelm skrev:
Ifølge https://kundeservice.yousee.dk/underholdning/funktioner-og-brug/hvem-har-adgang-til-yousee-film-og-serier
kan Yousee Plus-kunder og nye bredbånskunder med mindst 25 Mbit tilkøbe et HBO Nordic-abonnement i YouSee kundeservice.

Jeg kan se at enkelte kunder uden YouSee Plus (leje af YouSee Boks) har kunnet tilkøbe et HBO Nordic-abn. hos YouSee, mens jeg trods mit on demand-abonnement ikke har kunnet få lov.

Fastholder YouSee reglen om at man skal have Yousee Plus (leje boksen for 99 kr./md.) for at kunne tegne et HBO Nordic-abn. i Yousee?

Jeg har YouSee Plus med en købeboks. Har også HBO Nordic, men det er via min bredbåndsaftale jf. nedenfor

BredbåndHBO Nordic (Bredbånd)Kr./md.79,-   Bredbånd BlandSelv 100/20 MbitKr./md.299,-Skift abonnement  SikkerhedspakkenKr./md.29,-   Min upload/download hastighedValgt hastighed: 100/20 MbitSkru på din hastighed HBO abonnementet via bredbånd betyder så, at jeg kan se HBO både på mine bokse fra YouSee og på PC, tablet og mobil. Jeg kan ikke se HBO Nordic på mit TV med kort i TV'et.
Omdømme 7
Badge +8
joern skrev:
Vilhelm skrev:

Jeg har YouSee Plus med en købeboks. Har også HBO Nordic, men det er via min bredbåndsaftale jf. nedenfor

BredbåndHBO Nordic (Bredbånd)Kr./md.79,-   Bredbånd BlandSelv 100/20 MbitKr./md.299,-Skift abonnement  SikkerhedspakkenKr./md.29,-   Min upload/download hastighedValgt hastighed: 100/20 MbitSkru på din hastighed HBO abonnementet via bredbånd betyder så, at jeg kan se HBO både på mine bokse fra YouSee og på PC, tablet og mobil. Jeg kan ikke se HBO Nordic på mit TV med kort i TV'et.
Rettelse til ovennævnte: Jeg kan godt se HBO Nordic på mit TV med kort i TV'et

Omdømme 6
Badge +3
Hej Jørn

Jeg er bekendt med, og har jo anført det i mit indlæg, at Yousee Plus-kunder og nye bredbåndskunder med mindst 25 Mbit kan tilkøbe et HBO Nordic-abonnement i YouSee kundeservice.

Men sagen er at nogle kunder uden at have YouSee Bredbånd eller leje boksen har fået HBO gennem YouSee, men ikke jeg. Og et eller andet sted i dette forum har supporten meddelt mig at jeg uden bredbånd eller lejeboks ikke kan få HBO Nordic via YouSee.

Omdømme 7
Badge +7
Vilhelm skrev:

Hej Vilhelm 

Eksisterende kunder med On-demand produkt (Som er lukket for nysalg) til en købeboks kan godt tilkøbe HBO Nordic. 

Det er da godt for Yousee at de er begejstret for deres aftale med HBO Nordic....det er jo mig og alle andre der betaler for det ?
Lige nu sidder jeg i mit sommerhus og kan IKKE bruge den tjeneste, da mit Yousee abonnement er koblet til min hjemadresse via min boks.
Jeg betaler altså for at Yousee kan være begejstret
Dette er helt urimeligt og kan ikke være lovligt
Vh
Bjarne
Omdømme 7
Badge +5
Du kan se det via Yousee app´en / PC
Omdømme 7
Badge +8
Det er da godt for Yousee at de er begejstret for deres aftale med HBO Nordic....det er jo mig og alle andre der betaler for det ?
Lige nu sidder jeg i mit sommerhus og kan IKKE bruge den tjeneste, da mit Yousee abonnement er koblet til min hjemadresse via min boks.
Jeg betaler altså for at Yousee kan være begejstret
Dette er helt urimeligt og kan ikke være lovligt
Vh
Bjarne

Hvad er det, der ikke er lovligt?
Er du YouSee bredbånds kunde, kan du se HBO Nordic på din PC/table/mobil.
Omdømme 7
Badge +8
Kommer der en ny boks eller er det Samsung boksene, der kan bruges?

Omdømme 5
Badge +5
joern Siden at der ikke står andet, går jeg da udfra at HBO blver integreret i de nuværende bokse.

Omdømme 6
Badge +3
Jeg har takket være et on demand-abonnement til 40 kr./md. adgang til YouSee Play Tv & Film-universet på computer og mobil. Jeg har ikke YouSee Boks, men caster til stor skærm fra mobil via Chromecast.

Nu er HBO Nordic lanceret den 14. juli, men jeg kan ikke se noget som helst til HBO Nordic eller mulighed for at tegne et HBO Nordic-abonnement på yousee.dk, youseeplay.dk eller i app'en, heller ikke når jeg er logget ind med mit YouSee Login.

Omdømme 7
Badge +8
Vilhelm skrev:
Jeg har takket være et on demand-abonnement til 40 kr./md. adgang til YouSee Play Tv & Film-universet på computer og mobil. Jeg har ikke YouSee Boks, men caster til stor skærm fra mobil via Chromecast.

Nu er HBO Nordic lanceret den 14. juli, men jeg kan ikke se noget som helst til HBO Nordic eller mulighed for at tegne et HBO Nordic-abonnement på yousee.dk, youseeplay.dk eller i app'en, heller ikke når jeg er logget ind med mit YouSee Login.

Jeg har YouSee Plus abonnement og kan se HBO Nordic som en mulighed på min PC. Ikke på andre medier. Kan heller ikke se HBO Nordic på mine bokse fra YouSee.

Omdømme 7
Badge +8
joern skrev:
Vilhelm skrev:

Jeg har YouSee Plus abonnement og kan se HBO Nordic som en mulighed på min PC. Ikke på andre medier. Kan heller ikke se HBO Nordic på mine bokse fra YouSee.

Tilføjelse:

Se her.

Omdømme 6
Badge +3
Hej Jørn

Tak for svar.

Når jeg nu logger ind i "Mit YouSee" og åbner http://film.youseeplay.dk/ , kan jeg se et link til HBO Nordic.

Klikker jeg på det og vælger en film, får jeg denne besked:

Du har ikke adgang til indholdetVil du gerne kunne se de bedste serier fra HBO Nordic her? Ring til os og hør nærmere på 70 70 40 40, mandag til torsdag 08.00-17.30 og fredag fra 08.00-16.30.

Alt er altså for så vidt i orden. Blot synes jeg at YouSee på yousee.dk skulle skrive mere om den nye mulighed med HBO Nordic.

Omdømme 7
Badge +8
Vilhelm skrev:
Hej Jørn

Tak for svar.

Når jeg nu logger ind i "Mit YouSee" og åbner http://film.youseeplay.dk/ , kan jeg se et link til HBO Nordic.

Du har ikke adgang til indholdetVil du gerne kunne se de bedste serier fra HBO Nordic her? Ring til os og hør nærmere på 70 70 40 40, mandag til torsdag 08.00-17.30 og fredag fra 08.00-16.30.

Alt er altså for så vidt i orden. Blot synes jeg at YouSee på yousee.dk skulle skrive mere om den nye mulighed med HBO Nordic.

Jeg får kun meddelelse om: Du har ikke adgang til indholdet.

Skrev tidligere, at jeg havde YouSee Plus. Det har jeg ikke, da jeg har købte bokse. Jeg giver 99 kr. for YouBio Plus og har som du kort til 40 kr. pr. md.

Omdømme 1
Badge
Jeg kan se at HBO Nordic nu er at finde på http://film.youseeplay.dk/ .
Hvornår dukker det op på Samsung Boksen?

Omdømme 6
Badge +3
joern skrev:
Vilhelm skrev:
Hej Jørn

Tak for svar.

Skrev tidligere, at jeg havde YouSee Plus. Det har jeg ikke, da jeg har købte bokse. Jeg giver 99 kr. for YouBio Plus og har som du kort til 40 kr. pr. md.

Hej Jørn. Hvis jeg åbner http://film.youseeplay.dk/hbo og klikkker på en film (og logger ind på Mit YouSee, hvis det ikke allerede er sket), kommer meddelelsen:

Du har ikke adgang til indholdet

Vil du gerne kunne se de bedste serier fra HBO Nordic her? Ring til os og hør nærmere på 70 70 40 40, mandag til torsdag 08.00-17.30 og fredag fra 08.00-16.30.

Omdømme 7
Badge +8
Vilhelm skrev:
joern skrev:
Vilhelm skrev:
Hej Jørn

Tak for svar.

Hej Jørn. Hvis jeg åbner http://film.youseeplay.dk/hbo og klikkker på en film (og logger ind på Mit YouSee, hvis det ikke allerede er sket), kommer meddelelsen:

Vil du gerne kunne se de bedste serier fra HBO Nordic her? Ring til os og hør nærmere på 70 70 40 40, mandag til torsdag 08.00-17.30 og fredag fra 08.00-16.30.

Det kan meget vel være, at sidste par linjer også er hos mig, men jeg kan bare ikke se dem.

Der står

Under det står: purchase_string.[object Object]

Besvar