Gigabredbånd, TV i flere rum og meget mere!


Omdømme 7
Badge +9
Kære allesammen,

Som rigtig mange har bemærket, så har vi i denne uge lanceret nye produkter på henholdsvis bredbånd, tv og mobil 🙂

Der er også sket en ensretning, så det nu er nemmere at få et overblik over priser og forskellige produkter på yousee.dk!

Jeg vil nedenfor fortælle lidt om de nye tiltag.

YouSee tv:


Start Forfra:
Ligemeget hvordan du får signal får du med bestilling af YouSee tv en boks, hvor du kan:
  • Pause, Spole og optage
  • Gå i vores store tv-arkiv og starte udsendelser forfra
  • Lej film direkte på boksen
  • Adgang til YouSee Film & Serier samt YouSee Premiere

Tv i flere rum:
Mange har efterspurgt det og nu er det muligt!
Du kan nu også have flere Humax-bokse i din husstand. Det er nemlig muligt at bestille op til 4 ekstra bokse.

Pris for Tv i flere rum:

Abonnement: 99 kr./md.
Oprettelse pr. boks: 299 kr.
Forsendelse af boks (uanset antal): 99 kr.

Bemærk: Harddisken ligger i den enkelte humax boks, hvilket betyder at optagelser kun kan ses lokalt på den boks, som optagelsen er sat igang på.

YouSee Bredbånd:


Gigabit Bredbånd:
Vi er nu på yousee.dk begyndt at tilbyde 1000/100 Mbit!

Tilkøb af upload (til coax og fiber):
Du kan nu tilkøbe ekstra upload for 50 kr./md. og få symmetriske hastighed på flere hastigheder. Kontakt vores kundeservice for mere information omkring hvad vi kan tilbyde dig på adressen.

Sikkerhedspakke med 3 licenser er nu inkluderet i YouSee Bredbånd:
Du får du adgang til YouSee Sikkerhedspakke på op til 3 maskiner med YouSee Bredbånd.

Du får med YouSee Sikkerhedspakke:
  • Antivirus Beskyttelse
  • Online Beskyttelse
  • Forældrekontrol

YouSee Mobil:


Nye tiltag i mobilpakkerne f.eks. Brug din inkludere mobildata 36 lande i Europa. Læs mere om på yousee.dk/europa

Se mere om de nye tiltag og pakker på vores mobilside

Har du spørgsmål eller er du i tvivl, så skriv en kommentar! 🙂

97 Kommentarer

Omdømme 1
Men hvordan får jeg ofdm? Ham jeg talte med sagde den burde ligge på 900 som minimum men ellers op over 1000 mbit og så sagde han omkring 600 mbit i upload

Men hvorfor er der en begrænsning i routeren det skulle da være den nyeste?
Portene skal følge en fælles standard, så de også kan tale med din computer. Så den del af modemmet er det samme som i det gamle CG3000-modem.

Der er dog en ny standard på vej, som vil øge hastigheden pr. port, men vi må nok vente lidt, inden vi får det i et modem.
Omdømme 1
ja okay, vil dog mene min hastighed burde være hurtigere en de 750-800 jeg får på hver test.

Specielt når de lover et minimum på 900 mbit download så et eller andet må de vel kunne gøre ved det da det jo faktisk er 200-250 mbit download som jeg mangler.
Omdømme 7
Badge +9
Gigabit portene i din router og din computer afhænger meget af hvilke chips, der er blevet brugt.

Er det chips fra f.eks. Realtek, skal du ikke forvente for meget. De er meget billige og der er ikke meget "buffer" i dem. Du er bedre stillet med chips fra f.eks. Intel (især hvis der er tale om de såkaldt "server grade" typer).

Jeg er ikke klar over om 3890 kan "teaming". Det vil sige, at man tilslutter mere end et LAN kabel til routeren og overkommer begrænsningen i kun et kabel. En del computere har flere LAN stik og kan ofte "teaming". Det bliver f.eks. brugt mod ens NAS. Hvis den har flere diske i RAID, kan den ofte modtage nogle uhyggelige hastigheder og have glæde af netop "teaming".
Omdømme 1
Nu bliver jeg sgu endnu mere forvirret en jeg i forvejen var :D

altså der går kun et kabel ind i min PC.

Og jeg ved ikke hvad du mener med de chipsets men jeg har et msi x99a godlike gaming carbon motherboard som jeg går ud fra sagtens skulle kunne trække en gigabit, så det er hvertfald ikke et computer problem!

Men ja, der er plads til 2 internet kabler i min PC, men det har de ikke sagt at jeg skal bruge så det forstår jeg ikke, har dog ikke et ekstra kabel liggende som jeg kan teste med desværre :(

- fandt et ekstra lan kabel og har plugget i, men får stadig kun 793 mbit download... så ser ikke ud til at det hjælper en ski.. 😛
Omdømme 7
Badge +9
Dit bundkort har desværre 2 gange ens LAN porte fra en tredie producent "Killer". "Killer" skulle være særligt gode til gaming har jeg hørt, men om de har buffer nok til at komme tæt nok på gigabit aner jeg ikke. Hvis ikke buffer er stor nok ved de høje hastigheder, bliver computeren hele tiden afbrudt af "buffer næsten fuld signaler". Havde den anden LAN port været fra anden leverandør var det smart at prøve kablet i den anden port.

I følge nettet skulle din 2 LAN porte kunne "teaming", men nu mangler du så måske en router som også kan. Der er ikke mange specs på 3890 endnu, så det aner jeg ikke.
Omdømme 1
ja altså med 2 kabler i får jeg stadig kun 789 i download hastighed.

Så ser ikke ud til at gøre nogen forskel..

Men mit bundkort er det dyreste fra MSI så hvis det ikke kan klare 1 gbps hvad kan så?

Det må være en fejl på yousees side ellers forstår jeg virkelig ikke !
Omdømme 7
Badge +9
Vi kan derfor gå ud fra at 3890 ikke kan "teaming" (hvis din PC altså kan). Kører du Windows 10? Den er vist heller ikke for god til "teaming" (endnu). En del bundkort leverandører siger, at "teaming" ikke virker på deres bundkort med Windows 10.

Hvis der sad en "server grade" LAN chip fra Intel ville du sikkert kunne tættere på det teoretisk mulige (1 gigabit). Om det så er verdens dyreste bundkort betyder intet, hvis der sidder en elendig LAN chip på det. "Intet er bedre end det svageste led" gælder også computere. Man vil normalt bruge "teaming" eller bruge 10 gigabit net (eller en de nye 2,5 og 5 gigabit standarder) for at komme højere op i hastighed.
Omdømme 1
hmm, ja jeg kører godt nok windows 10 64 bit.

Dog skulle mit netkort godt kunne køre over 1 gbps måske endda over 2 så forstår ikke helt.
Omdømme 7
Badge +9
1 gigabit er en teoretisk hastighed. Der bruges en del af de 1 gigabit til at send kommandoer frem og tilbage. En del af de 1 gigabit bruges også til controlsummer, for at sikre data kommer korrekt frem og tilbage. Der er altså en del data, som ikke bruge til de data du måler på. Den højst mulige hastighed vil derfor afhænge meget af størrelsen på data pakkerne. Er pakkerne på 512 bit (for at tage en lav) er den højest mulige hastighed 761 Mbps og er pakkerne 12144 bit (for at tage en høj) er højst mulige hastighed 986 Mbps. Man ser derfor at nørder leger med pakke størrelse på deres eget net og mod deres udbyder. Vil du vide mere om det, så slå "MTU size" op i Google.

Ud over det kan der være hardware/software begrænsninger: for lille buffer i LAN chip, for svag CPU, for ringe chipset omkring CPU, for ringe operativ system.

Det er særligt slemt på trådløse net f.eks wifi. Her bruges kun 50-60% af hastigheden reelt til bruger data. Har man en gigabit trådløs forbindelse er hastigheden så reelt 500-600 Mbps.
Omdømme 1
af en eller anden grund får jeg kun 120 mbit på trådløs..

Min cpu er en i7 6900K og alt andet er også tip top.. men ja.
Det burde virkelig ikke koste ekstra at få en forbindelse, hvor upload ikke er til grin. Symmetriske forbindelser er branche standarden. Kom nu ind i kampen.
Omdømme 1
er enig i at det ikke burde koste mere.

Derudover er fiber vejen frem og ikke Coax.

Der udover er prisen også alt for høj men ja.
Har du fået ofdm i din upstream? :)

Jeg synes i øvrigt det virker mærkeligt, at de også låser sig fast på D3.0-kanalerne. Mon deres opsætning ikke er fuldendt?
Omdømme 1
Teknikeren var ude og han kan ikke finde ud af hvad der er galt.. så nu har han sendt sagen videre så på onsdag sender de en mand ud til deres anlæg for at tjekke igennem men det tyder på at de bare har rushet hastigheden ud uden at vide noget som helst om det..
Hvordan ser det ud med ofdm-kanalerne nu?
Omdømme 1
tror stadig det er det samme ca..

Men her er et par billeder..


Du har fået ofdm i din upstream. Kommer du så i nærheden af 500 Mbit/s?
Omdømme 1
altså af hvad jeg kan se mangler jeg nu stadig noget hastighed..

http://beta.speedtest.net/result/6410138835

Men de har bare lukket den hjælp jeg havde haft åben hos dem.. og jeg magter egentligt ikke at gå igennem hele turen en gang til..

Så må vel i bund og grund bare føle mig lidt snydt i form af hastighederne..
Jeg har siddet og kigget lidt på de frekvenser. Noget undrer mig:

1) OFDM-kanalerne overlapper hinanden.
2) Downstream: Der er et 6 MHz-hul mellem kanal 22 og 23.
3) Upstream: Kanal 17 starter midt inde i kanal 5.

Hvem har den logiske forklaring?

@Kasper 

En fugl har fortalt, at I vil tilbyde 1000/100 uden stikskifte. Kan du fortælle mere om projektet, og hvor befinder de anlæg sig, som endnu ikke er blevet opgraderet, i det projekt?

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper

En fugl har fortalt, at I vil tilbyde 1000/100 uden stikskifte. Kan du fortælle mere om projektet, og hvor befinder de anlæg sig, som endnu ikke er blevet opgraderet, i det projekt?

Hej @Forummanden 

Det er rigtigt, at vi kører noget test på 1000 Mbit uden stikstifte i udvalgte områder, men det er desværre ikke noget, jeg kan give nærmere info på eller opliste, hvor det kan lade sig gøre. 

Besvar