Chromecast til YouSee Play er landet!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • YouSee Forum Team
  • 498 kommentarer
Så er den her endelig - den længe ventede Chromecast understøttelse!

Vi lancerer i dag den længe ventede Chromecast understøttelse til YouSee Play Tv & Film app’en, som nu gør det muligt, at få billedet fra din Android- eller iOS enhed op på din store skærm via Chromecast.

Her finder du en række spørgsmål og svar, samt hjælp og vejledning til Chromecast:

Hvad er Chromecast? 
Chromecast er et stykke hardware du sætter i dit Tv, som gør det nemt at sende billedet fra YouSee Play app'en på din smartphone eller tablet op din store skærm!

Google som står bag Chromecast fortæller her hvad Chromecast er og går ud på:
Hvad er Chromecast

Hvordan benytter jeg Chromecast?

Vi har her lavet vores egen hjælpeartikel til, hvordan du benytter Chromecast med YouSee Tv & Film: Chromecast med YouSee Tv & Film

Google fortæller og viser også her hvordan Chromecast virker:
Chromecast - Sådan caster du

Hvilken kvalitet streames der i?
Live tv/web-tv: Højeste kvalitet = 8Mbit (DR1). Typisk kvalitet = 4,5 Mbit (alle øvrige)
Tv-arkiv: Højeste kvalitet = 8Mbit (DR1). Typisk kvalitet = 4,5 Mbit (alle øvrige)
Serier: Højeste kvalitet = 8Mbit. Typisk kvalitet = 4,5 Mbit
Film: Højeste kvalitet = 8Mbit. Typisk kvalitet = 4,5 Mbit 

Hvilke enheder understøtter Chromecast?

Enheder med Android- eller iOS styresystemet kan benytte Chromecast

Har du flere spørgsmål, så må du endelig skyde løs! :D

Rigtig god fornøjelse! 

Pssst! Husk at du også kan bruge Airplay med YouSee's Tv & Film-app til at få billedet op på den store skærm!:D

78 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvor kan jeg købe en Chromecast?
I rigtigt mange elektronik butikker og webshops.

For eksempel hos:

Google i Google Store
Komplett
Elgiganten
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/netværk?navn=google-chromecast&id=0-8057820010

Kvalitet og Chromecast

Live tv/web-tv: Højeste kvalitet = 8Mbit (DR1). Typisk kvalitet = 4,5 Mbit (alle øvrige)
Tv-arkiv: Højeste kvalitet = 8Mbit (DR1). Typisk kvalitet = 4,5 Mbit (alle øvrige)
Serier: Højeste kvalitet = 8Mbit. Typisk kvalitet = 4,5 Mbit 
Film: Højeste kvalitet = 8Mbit. Typisk kvalitet = 4,5 Mbit

Hej! Jeg har en mobil med android ver. 5.0.2 og en galaxy tap 3, hvor det bare fungerer helt fint.. Vi har også en "discount" tablet der kører Android ver. 4.4.2 og der mangler casting symbolet, efter appen er opdateret.. Den virker med netflex, hbo, Danske film skat og viaplay.. Skylder det den ældre ver. Af Android?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Baltzer07 skrev:
Hej! Jeg har en mobil med android ver. 5.0.2 og en galaxy tap 3, hvor det bare fungerer helt fint.. Vi har også en "discount" tablet der kører Android ver. 4.4.2 og der mangler casting symbolet, efter appen er opdateret.. Den virker med netflex, hbo, Danske film skat og viaplay.. Skylder det den ældre ver. Af Android?

Appen kræver Android 4.0.3 eller nyere.

Vilhelm skrev:

Baltzer07 skrev:

ok... Dvs. hvis den skal kunne caste, skal det være ver. 4.0.3 eller højere ? Den har virket før opdatering til cromecast. syntes også at det er mærkeligt at cromecast symbolet manger på tableten, men er der på de andre to enheder (samme konto de er opdateret fra ) Er ver. 4.4.2 ikke højere end 4.0.3 ?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg kan godt caste en YouSee Play-film til min tv-skærm via Chromecast (endda i udmærket kvalitet), men det lykkes ikke at gøre det med live-tv- eller arkiv-udsendelser, skønt Chromecast på min tv-skærm melder sig klar.

Når jeg vælger en live-tv eller arkiveret udsendelse, stopper den valgte udsendelse også på den lille skæm.

Hvad gør jeg forkert? Min enhed  er Samsung Galaxy 3.

Omdømme 3

Badge

Baltzer07 skrev:

Vilhelm skrev:

ok... Dvs. hvis den skal kunne caste, skal det være ver. 4.0.3 eller højere ? Den har virket før opdatering til cromecast. syntes også at det er mærkeligt at cromecast symbolet manger på tableten, men er der på de andre to enheder (samme konto de er opdateret fra ) Er ver. 4.4.2 ikke højere end 4.0.3 ?

Ja, Android ver. 4.4.2 er højere.

Kontroller at din YouSee Play Tv & Film app har versionsnr. 4.6.2 (build 3447). Det kan ses i appens  "Indstillinger".

Er lige gjort.. Det er den version.. Meget mystisk at casting symbolet ikke er der, når det er på de andre enheder.. Det kan vel ikke være tableten..? Som sagt kan jeg bruge alle de andre streamings tjenester på den..
Det er desværre endnu ikke lykkedes mig at starte et stream fra min iPad eller iPhone.
Jeg kan fint få skærmen "Klar til at caste" frem.
Når jeg vil caste en kanal dukker kanalens logo og programnavn også fint op (det ser ud til at den indlæser), men herefter bliver skærmen sort og forbindelsen til chromecasten bliver afbrudt (chromecast ikonet går fra grønt til grå).
Omdømme 2

Badge +3
Chromecast vriker fint med live TV og arkiv med min iPhone 6.

Jeg sidder også med en iPhone 6.
Jeg har været forbi "Indstillinger" og aktivere "nulstil cache og login" samt "nulstil app-indstillinger".

jeg ved ikke om det har noget at sige, men mit brugernavn til Yousee-appen indeholder et @.
Omdømme 2

Badge +3
  •  Kan du caste andet? For eksempel YouTube eller Netflix?

• Jeg kan caste Netflix, ViaPlay, DR TV og Youtube uden problemer.
    Hej yousee.
    Skønt med chromecast
    Men live tv vil ikke caste.
    Jeg har forsøgt med vores. Sony experia og oneplusone begge med lollypop. Ikke rootet.
    Jeg har forsøgt med samsung 1900.
    Men nej.
    Live tv vil ikke. Men som sagt. Arkiv film virker fint.
    Har I flere forum mødt lignende historier. Mvh
    Mik.
    Jeg har det samme problem som mange andre. Jeg kan ikke streame Yousee Play live TV over på mit fjersyn, hvor jeg har sat en Chromecast i HDMI stikket. Jeg har lavet opdateringer af Appen på tre forskellige enheder:

1. HTC Desire 510 med Android 4.4.3, 2. Iphone 4S OIS 8.4 og 3. Ipad ligeledes med OIS 8.4.

Jeg har opdateret Play versionen til 4.6.3 (build 3447).

Når jeg trykker på Chromecast ikonet bliver det grønt og jeg kan se på TVet, at det viser det castede progran, det kører lidt uden billede for til slut at afbryde og vi er tilbage til udgangspositionen. Der sker det samme på alle tre enheder. Det virker ikke på nogle af enhederne!!!!

På andre apps (som Youtube og DR TV) virker det uden problemer.

Jeg har lige installeret en ny router fra Yousee (Netgear c6250) og fået min trådløse hastighed op omkring 50 Mbit/s ved Cromecasten.

Da jeg kan se at mange andre har samme problem ser jeg frem til en fejlrettelse snarest.

Omdømme 3

Badge

catten skrev:
    Hej yousee.
    Skønt med chromecast
    Jeg har forsøgt med vores. Sony experia og oneplusone begge med lollypop. Ikke rootet.
    Men nej.
    Mik.

Jeg kan ligeledes godt afspille film med YouSee Play, og jeg kan afspille YouTube.

Men YouSee Play Live-tv og Arkiv-indhold vil ikke afspille.

Tv-skærmen melder med grøn skrift ud for grønt cast-ikon: "Klar til at caste" og med sort skrift står: "Vælg indhold fra din mobil eller tablet og afspil det på dit tv".

Når en udsendelse afspilles på mobilen, og jeg så vælger afspil i Chromecast, dukker "Klar til at caste" osv. op på tv-skærmen, og samtidig stopper afspilningen på mobilen, og jeg kan ikke komme videre og få vist noget på tv-skærmen.

På min Samsung Galaxy 3 er anført. "Din chromcast er klar". Jeg har slettet cache og cookies i internet-appen, men har ellers ikke renset mobilen.

Når chromecast på tv-skærmen går i pause, viser skiftende pausebilleder 

Det er ikke lykkedes mig af få chromecast til at virke på yousee.

Jeg har prøvet på min Ipad2 og på min Iphone 4S og på ingen af disse virker chromecast. Jeg kan se at den siger at den er forbundet til chromecast og jeg kan se den valgte kanal annonceret på mit TV og her står den så i ca 15 sekunder og så mister jeg forbindelsen. 

Jeg har testet forbindelsen til chromecast med andre apps på min Ipad og de virker upåklageligt men Yousee kan jeg ikke få til at virke.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Baltzer07 skrev:

Vilhelm skrev:

Baltzer07 skrev:

Hej Baltzer07

4.4.2 er højere end 4.0.3, men har du tjekket  om din tablet er på samme WiFi som din Chromecast? Hvis den er det, så prøv at genstart app'en og evt. lave en geninstallering af app'en :D

/Kasper 

Omdømme 2

Badge

mastrup skrev:
    Det er desværre endnu ikke lykkedes mig at starte et stream fra min iPad eller iPhone.
    Når jeg vil caste en kanal dukker kanalens logo og programnavn også fint op (det ser ud til at den indlæser), men herefter bliver skærmen sort og forbindelsen til chromecasten bliver afbrudt (chromecast ikonet går fra grønt til grå).

Hej mastrup 

Hvordan er din WiFi forbindelse generelt? Kører det normalt fint nok med høj hastighed? 

Du kan prøve at genstarte Chromecast og eller prøve at genstarte eller geninstallere YouSee Play Tv & Film app'en.

/Kasper 

Omdømme 2

Badge

Vilhelm skrev:

Jeg kan godt caste en YouSee Play-film til min tv-skærm via Chromecast (endda i udmærket kvalitet), men det lykkes ikke at gøre det med live-tv- eller arkiv-udsendelser, skønt Chromecast på min tv-skærm melder sig klar.

Når jeg vælger en live-tv eller arkiveret udsendelse, stopper den valgte udsendelse også på den lille skæm.

Hvad gør jeg forkert? Min enhed  er Samsung Galaxy 3.

Hej Vilhelm 

Prøv følgende:

1. Genstart din smartphone/tablet
    2. Genstart Chromecast
    3. Genstart YouSee Tv & Film app'en
    4. Af- og geninstaller Tv & Film app'en.
    5. Genstart modem/router

Hvis intet virket, vil vi ekstraordinært for at få fejlsøgt og fejlrettet hurtigst muligt,  gerne bede dig sende en mail direkte til isupport@yousee.dk med følgende info:

- Dit kundenummer eller adresse samt kontakt tlf.nr.
    - Hvilken enhed du bruger
    - Hvilken software der er på enheden (iOS/Android)
    - Er enheden rooted eller jailbreaket
    - Hvilken en internetudbyder har du
    - Har du prøvet at genstarte modem/router
    - Har du prøvet at genstarte selve enheden det fejler på

/Kasper 

Hej Kasper.

Ja, den kører på samme wifi og appen er den samme som den der er på både min Experia z3 og galaxy tap 3. jeg har prøvet at afinstallere og det hjælper ikke. Det mystiske er at casting symbolet mangler, selvom den er på de andre to enheder. Som sagt er det en Iproda tablet med android ver. 4.4.2, men det skulle jo ikke betyde noget..den virker fint med alle andre streaming tjenester.
    Omdømme 2

Badge

mastrup skrev:

Hej 
  • Du må faktisk også gerne prøve følgende: 

1. Genstart din smartphone/tablet
    2. Genstart Chromecast
    3. Genstart YouSee Tv & Film app'en
    4. Af- og geninstaller Tv & Film app'en.

Hvis intet hjælper må du ekstraordinært også meget gerne sende os en mail til isupport@yousee.dk med følgende info:

- Har du prøvet at genstarte selve enheden det fejler på?

/Kasper

• Omdømme 2

Badge

catten skrev:
    Hej yousee.
    Skønt med chromecast
    Men nej.
    Mik.

Hej 
  • 

Vi er i gang med at undersøge problemstillingen nærmere i forhold til at Live-tv. Det virker som om at der er en trend.

For at få så meget info som muligt og fejlrettet hurtigst muligt må du også meget gerne, ekstraordinært sende os en mail direkte til isupport@yousee.dk med følgende info:

/Kasper 

• Omdømme 2

Badge

Iceman skrev:

Det er ikke lykkedes mig af få chromecast til at virke på yousee.

Jeg har prøvet på min Ipad2 og på min Iphone 4S og på ingen af disse virker chromecast. Jeg kan se at den siger at den er forbundet til chromecast og jeg kan se den valgte kanal annonceret på mit TV og her står den så i ca 15 sekunder og så mister jeg forbindelsen. 

Jeg har testet forbindelsen til chromecast med andre apps på min Ipad og de virker upåklageligt men Yousee kan jeg ikke få til at virke.

Hej Iceman 

Hvis det ikke hjælper at trykke en gang mere på Chromecast ikonet, så må du meget gerne ekstraordinært sende os en mail direkte til isupport@yousee.dk, så vi kan få fejlsøgt og rettet eventuel fejl i app'en hurtigst muligt. 

Vi skal bruge følge info i din mail:

/Kasper 

Jeg har opdateret og slettet cache og programdata men der er intet ikon til Chromecast at finde... :-( Jeg benytter en Nexus 7 (2. gen) og Android 5.1.1

Omdømme 2

Badge

Note123 skrev:

Jeg har det samme problem som mange andre. Jeg kan ikke streame Yousee Play live TV over på mit fjersyn, hvor jeg har sat en Chromecast i HDMI stikket. Jeg har lavet opdateringer af Appen på tre forskellige enheder:

1. HTC Desire 510 med Android 4.4.3, 2. Iphone 4S OIS 8.4 og 3. Ipad ligeledes med OIS 8.4.

Jeg har opdateret Play versionen til 4.6.3 (build 3447).

Når jeg trykker på Chromecast ikonet bliver det grønt og jeg kan se på TVet, at det viser det castede progran, det kører lidt uden billede for til slut at afbryde og vi er tilbage til udgangspositionen. Der sker det samme på alle tre enheder. Det virker ikke på nogle af enhederne!!!!

På andre apps (som Youtube og DR TV) virker det uden problemer.

Jeg har lige installeret en ny router fra Yousee (Netgear c6250) og fået min trådløse hastighed op omkring 50 Mbit/s ved Cromecasten.

Da jeg kan se at mange andre har samme problem ser jeg frem til en fejlrettelse snarest.

Hej 
  • 

Vi vil rigtig gerne have fundet fejlen og få den rettet, så du kan benytte Chromecast uden problemer.

Det tyder på at der er en trend i forhold til problemer med Live-tv og for at få fejlsøgt på dette hurtigst og bedst muligt, så henviser vi helt ekstraordinært til isupport@yousee.dk, hvor du meget gerne må skrive med følgende oplysninger. Så får vi meldt det videre :D

/Kasper

• Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P