Bredbånd uden tv

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 270 kommentarer
*Opdatering: Du kan nu bestille bredbånd uden tv.

I august meddelte vi at vi i nogle områder ville gøre det muligt at købe YouSee Bredbånd uden krav om tv. Der skulle ske en omlægning i nettet, og den har vi gennemført. Så 18. april er vi klar til at tilbyde YouSee Bredbånd uden krav om Tv.

Det er ikke et specifikt produkt, men det er bare forudsætningen om, at der skal være tv, som er ændret. Det vil sige, at produktet er det samme som til kunder som har Tv, men der skal opsættes et bredbåndsfilter i fordelerboksen. Det betyder, at der ikke kan leveres fra dag til dag, da der skal en tekniker ud og sætte filteret.

Det vil ikke være muligt på alle adresser. Men til YouSee privatkunder på adresser, hvor YouSee ejer netværket, og hvor der ikke er indgået aftale om levering af tv på foreningsniveau. Derudover er der adresser, hvor det ikke er teknisk muligt.

Du kan få oplyst, om du kan købe bredbånd uden krav om tv ved at ringe til kundeservice eller ved at bestille her på siden: Bestil bredbånd

Oprindelig meddelelse:

For første gang bliver det nu muligt at købe bredbånd uden tv hos YouSee.

Selvom det i dag kun er vores tv-kunder, der kan få bredbånd, er vi alligevel vokset til Danmarks største bredbåndsudbyder med en kundebase, der tæller 40 procent ud af 1.1 mio. tv-kunder. Med det nye tiltag bliver der nu åbnet op for, at alle i YouSees dækningsområde kan få bredbånd, uanset om de er tv-kunde eller ej.

”Vi leverer Danmarks hurtigste gennemsnitshastighed på 70 Mbit/s – det er der mange, som gerne vil surfe med på. Det vil især være attraktivt for de 400.000 husstande, som ligger i det, vi kalder YouSee-land, men som ikke er kunder i dag,” siger René Brøchner, direktør for YouSee.

Fleksibel fremtid

Hvordan bredbånd uden tv præcis skal se ud, er endnu på tegnebrættet. Men det tekniske split mellem de nuværende tv-pakker og bredbånd åbner op for på sigt at tilbyde mere valgfrihed og fleksibilitet, hvor det i højere grad er valget af tv-programmer, der er det afgørende frem for valget af tv-kanaler.

Teknikken på plads

Oprindeligt har kabelnettet været bygget til primært at distribuere tv med så mange kanaler som muligt i bedst mulige kvalitet. Vi introducerede bredbånd som et biprodukt i efteråret 2000, og det har traditionelt været betragtet som et tilvalgsprodukt for tv-kunderne. Men i takt med det stigende streamingforbrug er en hurtig og stabil bredbåndsforbindelse blevet afgørende for mange.

”Som vores kabelnet er opbygget i dag, er det ikke muligt at skille tv og bredbånd. Men med en større ombygning af vores net og et sluk for de sidste analoge kanaler i begyndelsen af det nye år, får vi skabt de tekniske forudsætninger for, at det kan lade sig gøre,” siger René Brøchner.

Har du spørgsmål? Så skyd løs i kommentarfeltet - vi opdaterer denne tråd løbende med mere information

106 Kommentarer

Bare fordi ens boligselskab lejebolig har inngået aftale er man tvunget til at betale tv fuldpakke man aldrig bruger ...svineri
Ja, det bliver spændende at se, hva jeg får af tilbagemelding fra foreningen, da jeg gav begrundelsen at jeg ikke bruger deres tv pakker... Gætter på, de så vil påpege at jeg så ikke kan modtage yousee internet. Hvis virkeligheden forholder sig sådan, siger jeg  "See You....Yousee"  ;-)  Er ellers godt tilfreds med deres net, har bare ikke brug for tv pakker :-D

alienloop skrev:
Ligemeget hvad, har jeg nu udmeldt mig af antenneforeningen og ser hva der sker med mit bredbånds abbonement, hehe... Jeg har en 4G/LTE router liggende og kommer derfor ikke til at undvære mit net, under alle omstændigheder ;-)

Har du meldt dig helt ud af ant. foreningen, så forsvinder dit Internet også.

For at beholde Internet skal du være medlem af din ant. forening, men opsige TV-pakker inkl. grundpakken.

Grundpakken og medlem af ant. foreningen er 2 forskellige ting, i hvert fald her.

4G Lte hastighed... Det er til at leve med... På TDC netværk, hvilket nu må være Yousee netværk ;-)

Ligemeget hvad, har jeg nu udmeldt mig af antenneforeningen og ser hva der sker med mit bredbånds abbonement, hehe... Jeg har en 4G/LTE router liggende og kommer derfor ikke til at undvære mit net, under alle omstændigheder ;-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

alienloop skrev:
Vil det sige, at hvis man kan vælge forskellige tv pakker på adressen, burde man også kunne få Bredbånd uden TV ?

Jeg tror der skal laves en aftale mellem foreningen og Yousee

Vil det sige, at hvis man kan vælge forskellige tv pakker på adressen, burde man også kunne få Bredbånd uden TV ?

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:
 Det er ikke alle steder der endnu kan leveres Bredbånd uden TV, f.eks i sløjfeanlæg, da det ikke er teknisk muligt med Bredbånd på sådanne anlæg.

Sløjfeanlæg. Man kan godt til- og fravælge bredbånd, men man kan ikke fravælge TV når alle får f.eks. fuldpakken.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Det er ikke alle steder der endnu kan leveres Bredbånd uden TV, f.eks i sløjfeanlæg, da det ikke er teknisk muligt med Bredbånd på sådanne anlæg.

Den første sætning med småt blev ulovlig pr. 1/7 efter min overbevisning, men jeg er ikke jurist, så jeg vil ikke sige det med 100% sikkerhed.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Uhøj skrev:

Præcis (bredbånd og TV er via YouSee), jeg undre mig dog over tilbagemeldingen om at det pt. Ikke er muligt at levere bredbånd uden TV pga. manglende mulighed for at adskille returvejen?

Så er det jo bare at ringe til dem igen, og sige at der er returvej ;)

Uhøj, det handler ene og alene om vilje - som du er inde på handler om at sætte et filter på din ledning i fordeler kassen der står et eller andet sted ikke så langt fra dig.

Selvfølgelig er YouSee meget modvillig, det er jo en kunde der opsiger sit een abonnement - men den går bare ikke iflg. loven der tråtte i kraft pr. 1/7-2016.

joern skrev:

Emil skrev:

Uhøj skrev:Jeg ringede til yousee (04.07.16) og fik at vide at det endnu ikke er muligt pga. At der ikke er etableret en returvej?? nogle der ved hvad det vil sige? Er yousee ikke forpligtet til at havde etableret dette pr. 01.07.16 når det ikke er nævnt som en mulig undtagelse for lovkravet?

Returvej er påkrævet for at kunne få bredbånd –uden returvej, kan der kun komme signal frem, og ikke retur "til internettet"

Beboerne i foreningen har TV og internet fra YouSee - som jeg har forstået det.

Præcis (bredbånd og TV er via YouSee), jeg undre mig dog over tilbagemeldingen om at det pt. Ikke er muligt at levere bredbånd uden TV pga. manglende mulighed for at adskille returvejen?

Jeg kan ikke se at "returvejen" kan havde nogen indflydelse på signalet når det er skilt inden det kommmer ind i lejligheden (det er muligt at sætte filtre i anlægget)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Emil skrev:

Uhøj skrev:Jeg ringede til yousee (04.07.16) og fik at vide at det endnu ikke er muligt pga. At der ikke er etableret en returvej?? nogle der ved hvad det vil sige? Er yousee ikke forpligtet til at havde etableret dette pr. 01.07.16 når det ikke er nævnt som en mulig undtagelse for lovkravet?

Returvej er påkrævet for at kunne få bredbånd –uden returvej, kan der kun komme signal frem, og ikke retur "til internettet"

Beboerne i foreningen har TV og internet fra YouSee - som jeg har forstået det.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Omdømme 3

Badge +3

Uhøj skrev:
Jo det er yousee der leverer bredbånd og TV, men det er lejerne selv der står for at tilmelde og evt. Selv betale for etableringen af stik hvis de ikke er i lejemålet. Så der er så vidt jeg har forstået det ikke nogen aftale med yousee (dog har prisen på TV-pakken tidligere været nedsat), men jeg går udfra at yousee ejer anlægget.

Prøv at spørge din boligforening om, hvem, der ejer det interne anlæg?

Jo det er yousee der leverer bredbånd og TV, men det er lejerne selv der står for at tilmelde og evt. Selv betale for etableringen af stik hvis de ikke er i lejemålet. Så der er så vidt jeg har forstået det ikke nogen aftale med yousee (dog har prisen på TV-pakken tidligere været nedsat), men jeg går udfra at yousee ejer anlægget.

Omdømme 3

Badge +3

Uhøj skrev:
Jeg har ikke set det nævnt nogle steder, at der skulle være andre hindringer end sløjfeanlæg eller bindinger i forbindelse med aftaler, der kan gøre at yousee ikke er lovmæssigt forpligtet til at leverer bredbånd uden TV. Jeg kan ikke se hvorledes en returvej skulle havde indflydelse på muligheden for adskilles af TV/internet signal, når der ikke er sløjfeanlæg? Yousee oplyse bare at det kommer på et tidspunkt.

Yousee er jo blevet pålægt at tilbyde bredbånd uden TV pr. 01.07.2016 med undtagelse ved sløjfeanlæg eller hvis en  boligforening har indgået en aftale med binding.

fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen:

"Du skal være opmærksom på, at det ikke er sikkert, at loven har virkning fra 1. juli 2016 i din forening/ejendom. Loven indeholder en overgangsordning, som gælder for foreninger/udlejeres aftaler med tv-leverandører, der er indgået før 1. juli 2016. Overgangsordningen skal gøre det muligt for foreninger og udlejere at efterkomme ønsker fra husstande om fritagelse fra den fælles tv-forsyning, uden at foreningen/udlejer belastes økonomisk. Du kan kontakte din bestyrelse/udlejer/administrator for at få oplyst, hvornår du kan framelde dig tv-forsyningen. Tidspunktet afhænger nemlig af det nærmere indhold af aftalen med den pågældende tv-leverandør.

....

Hvis din forening/udlejer giver dig mulighed for at få en bredbåndsforbindelse, så kan foreningen/udlejer ikke stoppe leveringen af bredbåndsforbindelsen, fordi du framelder dig tv-løsningen."

http://www.kfst.dk/Konkurrenceforhold/Spoergsmaal-og-svar-om-frit-tvvalg-i-foreninger-og-udlejningsejendomme/Forbrugere

Hvordan hænger det sammen, at din forening ingen aftale har med YouSee. Har I ikke TV via YouSee?

Jeg har ikke set det nævnt nogle steder, at der skulle være andre hindringer end sløjfeanlæg eller bindinger i forbindelse med aftaler, der kan gøre at yousee ikke er lovmæssigt forpligtet til at leverer bredbånd uden TV. Jeg kan ikke se hvorledes en returvej skulle havde indflydelse på muligheden for adskilles af TV/internet signal, når der ikke er sløjfeanlæg? Yousee oplyse bare at det kommer på et tidspunkt.

Yousee er jo blevet pålægt at tilbyde bredbånd uden TV pr. 01.07.2016 med undtagelse ved sløjfeanlæg eller hvis en  boligforening har indgået en aftale med binding.

fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen:

"Du skal være opmærksom på, at det ikke er sikkert, at loven har virkning fra 1. juli 2016 i din forening/ejendom. Loven indeholder en overgangsordning, som gælder for foreninger/udlejeres aftaler med tv-leverandører, der er indgået før 1. juli 2016. Overgangsordningen skal gøre det muligt for foreninger og udlejere at efterkomme ønsker fra husstande om fritagelse fra den fælles tv-forsyning, uden at foreningen/udlejer belastes økonomisk. Du kan kontakte din bestyrelse/udlejer/administrator for at få oplyst, hvornår du kan framelde dig tv-forsyningen. Tidspunktet afhænger nemlig af det nærmere indhold af aftalen med den pågældende tv-leverandør.

....

Hvis din forening/udlejer giver dig mulighed for at få en bredbåndsforbindelse, så kan foreningen/udlejer ikke stoppe leveringen af bredbåndsforbindelsen, fordi du framelder dig tv-løsningen."

http://www.kfst.dk/Konkurrenceforhold/Spoergsmaal-og-svar-om-frit-tvvalg-i-foreninger-og-udlejningsejendomme/Forbrugere

Omdømme 3

Badge +3

Uhøj skrev:

Uhøj skrev:

muzak skrev:
Jeg har desværre samme oplevelse. Kan åbenbart heller ikke få bredbånd uden TV på Christianshavn. Det var faktisk udsigten til dette der gjorde jeg har fastholdt Yousee. Jeg har aldrig brugt TV pakken og kommer ikke til det, men betaler trofast. Jeg bør nok overveje min fremtid. Ærgerligt.

Jeg synes det er frustrerende at de ikke kan fortælle hvor lang tid der går før alle dem der har mulighed for at få bredbånd uden TV, kan bestille det. Jeg har og holder pt. fast i bredbånd via xDSL (10/1Mbit), da jeg ikke vil betale for en TV-pakke jeg ikke ønsker.

Det er da også vældig godt for YouSee at de lige kan kræve 599kr. for oprettelse af en TV-pakke til de kunder de endnu ikke lige synes skal havde tilbudt bredbånd uden TV.

Jeg kan så her den 04.07.16 stadig ikke få bredbånd uden TV, selvom den boligforening jeg bor i ikke har nogle aftale med Yousee eller har et sløjfeanlæg og Yousee er forpligtet lovmæssigt at leverer bredbånd uden TV pr. 01.07.16, hvor dette teknisk er muligt.

Jeg har kontaktet Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, umiddelbart mener de ikke at yousee må nægte mig muligheden for bredbånd uden TV, når der på adressen ikke er sløjfeanlæg eller forelægger nogle aftale om levering af tv-pakke i afdelingen (som først skal opsiges).

Jeg ringede til yousee (04.07.16) og fik at vide at det endnu ikke er muligt pga. At der ikke er etableret en returvej?? nogle der ved hvad det vil sige? Er yousee ikke forpligtet til at havde etableret dette pr. 01.07.16 når det ikke er nævnt som en mulig undtagelse for lovkravet?

Loven pålægger ikke YouSee at forbedre et anlæg hos en boligforening.

Uhøj skrev:

muzak skrev:
Jeg har desværre samme oplevelse. Kan åbenbart heller ikke få bredbånd uden TV på Christianshavn. Det var faktisk udsigten til dette der gjorde jeg har fastholdt Yousee. Jeg har aldrig brugt TV pakken og kommer ikke til det, men betaler trofast. Jeg bør nok overveje min fremtid. Ærgerligt.

Jeg synes det er frustrerende at de ikke kan fortælle hvor lang tid der går før alle dem der har mulighed for at få bredbånd uden TV, kan bestille det. Jeg har og holder pt. fast i bredbånd via xDSL (10/1Mbit), da jeg ikke vil betale for en TV-pakke jeg ikke ønsker.

Det er da også vældig godt for YouSee at de lige kan kræve 599kr. for oprettelse af en TV-pakke til de kunder de endnu ikke lige synes skal havde tilbudt bredbånd uden TV.

Jeg kan så her den 04.07.16 stadig ikke få bredbånd uden TV, selvom den boligforening jeg bor i ikke har nogle aftale med Yousee eller har et sløjfeanlæg og Yousee er forpligtet lovmæssigt at leverer bredbånd uden TV pr. 01.07.16, hvor dette teknisk er muligt.

Jeg har kontaktet Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, umiddelbart mener de ikke at yousee må nægte mig muligheden for bredbånd uden TV, når der på adressen ikke er sløjfeanlæg eller forelægger nogle aftale om levering af tv-pakke i afdelingen (som først skal opsiges).

Jeg ringede til yousee (04.07.16) og fik at vide at det endnu ikke er muligt pga. At der ikke er etableret en returvej?? nogle der ved hvad det vil sige? Er yousee ikke forpligtet til at havde etableret dette pr. 01.07.16 når det ikke er nævnt som en mulig undtagelse for lovkravet?

Omdømme 2

Badge

kurt78 skrev:
Jeg ser skam tv, Jeg har c-more, og så kan jeg hente dr-programmer ned selv med en stueatenne, og betaler for den lille tv-pakke, 1644,- som jeg ikke bruger.

Angående at få en ny aftale, så skal bestyrelsen med i billede, og her indtil videre ikke en forstålese for det nu er en mulighed at få bredbånd uden tv.

Men det bestemmer bestyrelsen ikke med den nye lov, der vedtages på tirsdag. Så SKAL alle foreninger respektere beboernes ønske om afmelding af TV pakker. Dog er fristen 1.1.2018 for sløjfeanlæg, anlæg, hvor hver beboer ikke får individuelt signal ind, men hvor det går videre til den næste beboer fra stikdåsen

Jeg ser skam tv, Jeg har c-more, og så kan jeg hente dr-programmer ned selv med en stueatenne, og betaler for den lille tv-pakke, 1644,- som jeg ikke bruger.

Angående at få en ny aftale, så skal bestyrelsen med i billede, og her indtil videre ikke en forstålese for det nu er en mulighed at få bredbånd uden tv.

Mht. vedligehold af anlæg står der følgende:

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan husstande pålægges at betale til etablering, forbedring og drift af fællesantenneanlæg, der ejes af ejeren af ejendommen, ejerforeningen, andelsboligforeningen eller lignende, ligesom husstande kan pålægges at betale rimelige omkostninger ved den administration, som ejere af ejendomme, ejerforeninger, andelsboligforeninger eller lignende har i forbindelse med et fællesantenneanlæg.

Stk. 3. Uanset stk. 1 kan husstande pålægges at betale til etablering, forbedring og drift af fællesantenneanlæg, der ikke ejes af ejeren af ejendommen, ejerforeningen, andelsboligforeningen eller lignende, hvis anlægget ud over programforsyning også benyttes til fremføring af andre elektroniske kommunikationstjenester i ejendommen eller foreningen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)