Ændringer på dit tv fra 9. Februar 2016

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 264 kommentarer
Den 9. februar er vi helt digitale, for der slukker vi for det analoge tv-signal. Derudover laver vi nogle ændringer i vores net, som kan betyde at vi rykker lidt rundt på dine tv-kanaler. Disse ændringer sker mellem d. 9 februar og d. 10 marts.

Ændringerne kan have betydning for dig, og derfor har vi lavet denne tråd, så du kan finde hjælp og svar på de spørgsmål og problemstillinger, der kan dukke op.

Har du et spørgsmål eller brug for hjælp, så benyt svar-knappen i bunden af denne tråd:  

Indhold i denne tråd:

• Har du mistet nogle af dine tv-kanaler?
  • Mangler alle dine tv-kanaler? (Analog tv)
  • Ændringer i tv-pakken (Nye HD-kanaler)
  • Spørgsmål og Svar (Opdateres løbende)
Har du mistet nogle af dine tv-kanaler?

Vi kommer til at flytte rundt på nogle kanaler, og det kan betyde, at du kommer til at mangle nogle kanaler på dit tv. Det er heldigvis nemt at finde kanalerne igen, ved hjælp af en simpel kanal-søgning:

Kan du ikke finde frem til indstillingerne på dit tv, så se her hvor du kan finde vejledninger til de mest almindelige TV-producenter.

Bemærk: Har du oprettet en favoritliste på digitalboks fra YouSee, så kan kanalerne vise sort skærm. Du kan her se, hvordan du kan redigere og ændre dette: Redigering af favoritliste

Mangler alle dine tv-kanaler? (Analog tv)

Har du et ældre tv som kun kan vise analogt – f.eks. et billedrørs-tv eller et ældre fladskærms-tv, så anbefaler vi, at du køber et nyt tv for at forbedre din oplevelse.

Du kan også med fordel anskaffe en digitalboks, som kan lave tv-signalet digitalt. På den måde kan du beholde dit gamle tv og stadig bruge YouSee. Denne digitalboks kaldes også en DVB-C-modtager, og kan købes hos de fleste elektronikforhandlere. Du slutter boksen til dit tv, og så indlæser du dine kanaler gennem boksen. Denne DVB-C modtager skal understøtte formatet MPEG4.

Bemærk: Har du YouSee Plus Boks eller en YouBio Boks – en digitalboks fra YouSee – så skal du ikke foretage dig noget, og du vil ikke opleve nogen ændring.

Ændringer i tv-pakken (Nye HD Kanaler)

Følgende tv-pakker får nedenstående HD-kanaler:

Grundpakken: Tv fra Folketinget
Mellempakken: Tv fra Folketinget, TV 2 Charlie og TV 2 News
Fuldpakken: Tv fra Folketinget, TV 2 Charlie, TV 2 News, BBC Earth og BBC Brit

Spørgsmål og Svar (opdateres løbende)

Hvorfor gør vi dette?

Ændringerne sker for at skabe yderligere plads i vores net, så vi fremover kan levere højere bredbåndshastigheder og flere HD-kanaler.

Hvornår sker ændringerne for mit område?

Ændringerne sker fra den. 9 februar til og med den 10 marts.
Her kan du slå op hvornår ændringerne i netop dit område

Oplever du sort skærm eller pixel fejl på kanalerne?

Vi kan se at der er mange af jer, som oplever at I mangler kanaler eller har dårligt signal på nogle af kanalerne. Dette vil vi gerne være med til at afhjælpe, og derfor har vi følgende råd til jer:

1. Indlæs dine kanaler med netværksnummer 100, såfremt du har et digitalt tv.

Læs mere her: http://go.tdc.dk/exrvf

2. Det antennekabel du bruger, skal være dobbelt-afskærmet (YouSee Ready). På den måde sikrer du dig imod dårligt signal og indstråling, som kan medføre manglende eller pixelerede kanaler
Læs meget mere her: http://go.tdc.dk/tlnni

Har du spørgsmål, så stil dem her i tråden :)

66 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej Farzan,

Du har helt ret - der mangler da noget!

Jeg har meldt det videre så vi kan rette det. I mellemtiden kan du finde den manglende side lige her: Bestil stueantenne
ang. Radio kanaler,
https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/tv2016/farvel-til-analogt-tv
kan man læse:
(Du kan skrive dig op til at modtage en gratis stueantenne, så sender vi stueantennen til dig inden vi slukker for signalet gennem radioantennestikket.

Klik her, hvis du vil modtage en stueantenne)

hvordan kan man bestile gratis stueantenne,når linket til at bestille ikke findes?!!
MVH.farzan
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

627946744 skrev:
Hej. Kan man ikke bruge en boks fra Yousee uden man har en internet forbindelse

Som der blev skrevet, kan boksen bruges uden internet. Du skal være opmærksom på, at har du ikke bredbånd fra YouSee, kan boksen komme på internettet via antennekablet. Med boksen hører også en WIFI usb adapter, men skal du ha' gavn af de funktioner, der hører med når boksen er på nettet, så kræves der kort.

Det kan du sagtens men der bliver begrænsninger. Du kan kun se live tv, optage og sætte på pause. Alt andet kræver en net forbindelse samt et yousee plus abonement.

Hej. Kan man ikke bruge en boks fra Yousee uden man har en internet forbindelse
Det er ikke sket endnu, og Yousee er meget hemmelighedsfuld omkring det.

Hvad er det for 20 kanaler som YouSee langt om længe har hævet bitraten på?

Omdømme 3

Badge +3

Radiomanden skrev:
 Jo, det er sådan en du skal bruge eller tilsvarende, dem er der mange af diverse steder.

Det skrev jeg i et indlæg den 16.02.2016.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Jo, det er sådan en du skal bruge eller tilsvarende, dem er der mange af diverse steder.

Omdømme 3

Badge +3

jsvane skrev:
Den du henviser til er 113c1. De vi har fået fra harrald nyborg heder 119c1. Vi har så også lige ertart at det er en t model.

Så det er om igen. Øv

110c1 virker. Så må jeg prøve at bytte igen

Er det ikke den [b]her[/b] du mener og som jeg for et stykke tid siden gav dig et link til? Den er ikke længere til salg online.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvorfor købte du ikke den du selv linkede til i Torsdags, for det er en sådan der skal bruges. Så havde du løst dit problem.
Den du henviser til er 113c1. De vi har fået fra harrald nyborg heder 119c1. Vi har så også lige ertart at det er en t model.

Så det er om igen. Øv

110c1 virker. Så må jeg prøve at bytte igen

Det er heller ikke nemt. Er det så denne her ?:

http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks

For den fungerer nemlig heller ikke sammen med Yousee. Boksen skal overholde to ting for at virke sammen med Yousee: Den skal understøtte DVB-C og MPEG-4.

Hvis der kun er oplyst DVB-T, så duer den ikke. Den skal understøtte C.

:-)

Jo mange tak. Min er en 119c1. Den du viser er en 110. Nú har jeg den lokale kabel antenne på besøg. De kæmper også

Producenten har lavet en lille vejledning:

http://www.denver-electronics.com/denver-dvbc-110hd/

Kære kunde. Yousee har som bekendt lukket af for de analoge signaler, og vi oplever mange spørgsmål på hvordan man laver en korrekt søgning på DENVER DVBC-110HD.
Det gøres på følgende måde.
1. Sørg for at antennekabel sidder direkte mellem væggen og boksen. Det må ikke splittes op med T-stykker. OG sørg for at bruge et Yousee godkendt antennekabel.
2. Scart eller HDMI kabel skal føres fra boksen til TV'et. Hvis man bruger HDMI skal tv'et manuelt slås over på denne indgang.
3. Tænd boksen, tryk på MENU og gå med pil til venstre over på "installationsguide".
4. Vælg Netværkssøgning/Network search (vigtigt).
5. Vælg Yousee, og gå ned i "netværksid" og sørg for at der står 00100 (hvis det ikke står der så marker det med piletasterne og brug tallene på fjernbetjeningen til at indsætte det)
6. Tryk ned på SØGE/search. og bekræft med OK.

Nu er det blot at afvente at boksen søger færdigt, så starter den selv op på DR1.

Omdømme 3

Badge +3

jsvane skrev:
Den er tilsluttet efter anvisningen. Jeg kan bare ikke finde noget sted på boksens meny hvor jeg kan indtaste de værdier jeg skal bruge. Det kan jeg dog på mit samsung tv. Men den er kun mpeg3

Sådan står der i manualen:

3.2.4 Net Work SearchDu kan søge efter kanaler ud fra netværk.Indtast dit lokale netværksid, som kanfindes på din programudbyders hjemmeside.
Den er tilsluttet efter anvisningen. Jeg kan bare ikke finde noget sted på boksens meny hvor jeg kan indtaste de værdier jeg skal bruge. Det kan jeg dog på mit samsung tv. Men den er kun mpeg3

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

jsvane skrev:
Mystisk. Satte kabel i mit fine tv. Nu søger den skam kanaler. Altså mit tv. Uden boks

Dit gamle fjernsyn kan ikke finde kabel-tv-kanaler. Kun din nye boks kan bruges.

Jeg tror, at du har brug for en ven, som kommer og hjælper dig med din nye boks. Tilsutter den korrekt og foretager en korrekt kabel-tv søgning med netværks-id 00100.

Omdømme 2

Badge +3
Nej, og den har heller ikke CA plads, kort bruges til bland selv og extra kanaler.

Kan det passe, at der skal kort i denne digital box for at kunne se yousee på mit fælles antenne

Jammen den finder vildt mange. Bare ikke dem jeg har i mellempakke. Kanal 4 og 5 osv

Omdømme 3

Badge +3

jsvane skrev:
Mystisk. Satte kabel i mit fine tv. Nu søger den skam kanaler. Altså mit tv. Uden boks

Det er jo kun interessant, hvis dit TV finder nogle kanaler.

Jeg læser

Omdømme 2

Badge +3
Aner det ikke, kender ikke modtageren, men der skulle gerne når man skal søge kanaler komme en menu frem hvori det gøres. Læs manualen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)