Nu kan alle YouSee-kunder få 300 Mbit

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 275 kommentarer
Er du en stor-forbruger af dit bredbånd, så er der gode nyheder til dig!

Efter en rekordstor opgradering, kan vi i YouSee nu tilbyde 300 Mbit bredbånd til samtlige eksisterende og potentielle kunder. Det vil sige, at 1,3 mio danske husstande nu har adgang til internethastigheder, der er tre gange hurtigere end Folketingets officielle målsætning på 100 Mbit i 2020.

Det er under et år siden, at vi i YouSee meldte ambitionen ud, at alle husstande med adgang til coax-nettet inden et år skulle have adgang til mindst 300 Mbit, og denne ambition er nu en realitet.

Coax hurtigere end fiber

I takt med at flere danskere tager streaming og on-demand-tjenester til sig, så stiger efterspørgslen efter superbredbånd. Og ifølge den seneste telestatistik fra Engergistyrelsen, har coax-teknologien nu overhalet fiber som Danmarks hurtigste bredbåndsforbindelse i danske hjem. Danske fiberkunder havde, ifølge den seneste statistik, en forbindelse på gennemsnitligt 61 Mbit, mens coax-kunder lå på 69 Mbit. For YouSee-kunder er den hastighed siden steget til 88 Mbit.

Opgradering fortsætter

Vi lancerede bredbånd via coax-nettet i efteråret 2000 med et tilbud om en 70 kbit (0,07 Mbit) forbindelse. Siden er hastigheden gradvist sat op i forbindelse med udbygning af ny hardware og nye tekniske standarder. I dag er vi så klar med 300 Mbit, og i nær fremtid åbner vi også for 500 Mbit til de første kunder.

Ved du, hvor meget båndbredde du skal have, for at dine behov er opfyldt?

4 Kommentarer

20/3 er fint til mit behov. Derfor jeg bliver en anelse provokeret, når Yousee gang på gang tvangsopgraderer mig. :D

Ved du, hvor meget båndbredde du skal have, for at dine behov er opfyldt?

Ja.

Nu siger i godtnok at i kan levere 300Mbit til alle kunder, men denne forbindelse fremgår ikke hos mig hvis jeg prøver at ændre min hastighed. Der kan jeg kun vælge imellem 60/12, 50/10 eller 100/20 hvor jeg i forvejen har en 100/30.

Nu ved jeg ikke om jeg ville ændre den, men var lidt nysgerrig for at se hvad den skulle koste.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej Logan,

De færreste gør, men jeg tænkte nok, at der var en del her på Forum som er kyndige nok til at ligge inde med denne viden.

Af ren nysgerrighed: hvor meget skal du bruge? Det ville være interessant at se hvor meget det varriere mellem brugerne herinde :)

God weekend.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P