Spørgsmål

mystisk opringning


Hvad betyder det når jeg bliver ringet op af et nummer jeg ikke kender, ikke når at tage telefonen, ringer tilbage og får at vide at nummeret ikke eksisterer?

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
Når man ringer via internet, kan man desværre selv sætte det nummer som skal vises. Ringer banditter fra udlandet, vil de ofte vælge et dansk nummer, for at få dig til at tage telefonen,
Tusind tak for svar. Kan der være nogen fare forbundet med at prøve at ringe op, når det ikke bliver besvaret eller taget?
Omdømme 7
Badge +9
Nej, men du bør ikke ringe tilbage. Du risikerer, at du ringer til et overtakseret nummer og mister mange penge. For nogen der ringer, er netop det at folk ringer tilbage netop målet.
Jamen når der ikke er mulighed for en samtale, men der kun bliver sagt at nummeret ikke eksisterer, betyder det så, at den der har foretaget opringningen, alligevel kan udnytte mit forsøg på at ringe tilbage på en eller anden måde? Få adgang til diverse data om mig? Med "overtakseret" mener du vel at minutterne i en samtale er kostbare, eller hvad betyder ordet ellers?
Omdømme 7
Badge +9
Hvis du ringer til et dansk nummer, og dit teleselskab siger nummeret ikke eksisterer, så sker der ikke noget. Ja, et kort opkald kan koste mange hundrede kroner.
Omdømme 7
Badge +2
Hvis du ringer til et dansk nummer, og dit teleselskab siger nummeret ikke eksisterer, så sker der ikke noget. Ja, et kort opkald kan koste mange hundrede kroner.

Det kan faktisk rende op i over 1000 kr, det findes der eksempler på fra Tyskland, hvor folk var rigtig ukloge at ringe til et ukendt nummer, som havde ringet til dem.
Der stod de pludselig med en ekstra telefonregning på 200-300 Euro.
Så det er noget at man skal holde sig langt væk fra nogensinde at gøre det med at ringe tilbage på ukendte numre.

Jeg har i dag fået 2 mystiske meddelelser på mobilen (Uden bagved liggende sms eller nr.):

“UKENDT SERVER FORTSÆTTER” med to valgmuligheder. JA eller NEJ.

Jeg valgte naturligvis NEJ!

Hvad er det mon??

Omdømme 7
Badge +9

Underligt, en søgning på UKENDT SERVER FORTSÆTTER giver ikke rigtigt noget, det der kommer nærmest er dette.

Hvis en postserver bruger et SSL-certifikat, som er signeret af en ukendt myndighed (f. eks. et selvsigneret certifikat), viser Mail en besked om, at postserverens identitet ikke kan bekræftes. Selvom du kan oprette forbindelse til postserveren, vil Mail fortsætte med at advare dig om det, hver gang du åbner Mail.

Om det så er det.???

Underligt, en søgning på UKENDT SERVER FORTSÆTTER giver ikke rigtigt noget, det der kommer nærmest er dette.

Hvis en postserver bruger et SSL-certifikat, som er signeret af en ukendt myndighed (f. eks. et selvsigneret certifikat), viser Mail en besked om, at postserverens identitet ikke kan bekræftes. Selvom du kan oprette forbindelse til postserveren, vil Mail fortsætte med at advare dig om det, hver gang du åbner Mail.

Om det så er det.???

Den kom igen. Rettelse, der står: “Ukendt server, fortsæt?”

Der er ikke tale om en smartphone. Men klaptelefon uden mail!!! 

Så det er ikke en mail ej heller SMS!  Hvad så?

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Det ved jeg ikke, har ingen idé om hvad der kan “angribe" en usmart telefon, du må vente om andre har et bud på hvad det kan være.

Der kan også spørges You See om de ved hvad det kan være, der kan skrives til dem på deres FB side.

Tak for forsøget.

Det ved jeg ikke, har ingen idé om hvad der kan “angribe" en usmart telefon, du må vente om andre har et bud på hvad det kan være.

Der kan også spørges You See om de ved hvad det kan være, der kan skrives til dem på deres FB side.

Løsningen:

YouSee tekniske afdeling forslår: Sluk telefonen i 30 sek. og tænd så igen!

Det har jeg gjort, og siden har der været ro på.

Mvh.Pert.

Omdømme 7
Badge +9

Godt det blev løst.

Besvar