Svar

køb af mobil til min søn.

Hejsa.

Jeg vil købe en telefon til min søn i fødselsdagsgave, han bliver 11 år. Han har en sony nu, som trænger til at blive skiftet ud. Jeg tænker at købe en iphone til ham. Men hvilken skal man vælge?? Kan man godt købe en 7ér eller 8ér og så stadig være sikker på, den kan bruge de nyeste opdateringer osv?

icon

Bedste svar af iMac 9 januar 2020, 10:55

Hvis det er en 64 bit enhed, så kan den. Hvorfor dog skifte væk fra Android.

Jeg vil ikke kommentere på, hvilket system man vælger - det er et personligt valg!

64-bit har kun noget at sige i forhold til Apps. Den første iPhone med 64-bit understøttelse til Apps var 5S. I dag er der ikke længere softwareopdateringer til 5S (nyeste version 13.3) men der er stadig App- og sikkerhedsopdateringer til modellen.

Købte selv en iPhone7 for et par måneder siden og er rigtigt glad for den. Ville aldrig købe en brugt, da prisen for “ældre” modeller er faldet markant, og for mig er det en merværdi at, købe noget ingen anden har brugt eller repareret.

Nyeste software er understøttet fra iPhone 6 og op, men det er klart, at man skal regne med at, ældre modeller langsomt bliver udfasede ift. softwareopdateringer.

En iPhone 7 eller 8, er i mine øjne et fornuftigt langtids-sikret køb til en ung mand, dog er der markante forskelle på telefonerne, da Apple fjernede phone-stikket fra 8 og op. Noget man evt. skal overveje, hvis man er glad for sine nuværende høretelefoner med phone-stik,  og ikke vil investere/ekstra køb til i en adapter. 

Og, til lykke med ham😀

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Omdømme 7
Badge +6

Ja det forstår jeg heller ikke. Hvorfor gå fra det meget fleksible Android system, til noget så multi handicappet som en iPhone, når man sammenligner de to typer telefoner’s OS og apps?

Men jeg vil dertil så også sige at når det er en telefon til en der ikke er ældre, så ville jeg stærkt overveje at købe en brugt telefon hos Bluecity i stedet for, frem for at købe en sprit ny telefon.

Hos dem kan du ligefrem få forholdsvis billige Samsung Galaxy S8 til S10 telefoner, der stort set fremstår som værende helt nye, fordi at deres kunder behandler telefonerne med omtanke.

https://www.bluecity.dk/telefoner/smartphones

Omdømme 7
Badge +7

Hej 

Jeg har selv en ældre iPad mini, som ikke kan få den nyeste version af iOS, men indrømmet, så kom det bag på mig, at jeg fortsat modtager sikkerhedsopdateringerne. Det er jeg jo glad for :relaxed:

Dog ved jeg ikke om det er sådan for alle ældre Apple enheder.

Omdømme 4
Badge +1

Jeg vil ikke kommentere på, hvilket system man vælger - det er et personligt valg!

64-bit har kun noget at sige i forhold til Apps. Den første iPhone med 64-bit understøttelse til Apps var 5S. I dag er der ikke længere softwareopdateringer til 5S (nyeste version 13.3) men der er stadig App- og sikkerhedsopdateringer til modellen.

Købte selv en iPhone7 for et par måneder siden og er rigtigt glad for den. Ville aldrig købe en brugt, da prisen for “ældre” modeller er faldet markant, og for mig er det en merværdi at, købe noget ingen anden har brugt eller repareret.

Nyeste software er understøttet fra iPhone 6 og op, men det er klart, at man skal regne med at, ældre modeller langsomt bliver udfasede ift. softwareopdateringer.

En iPhone 7 eller 8, er i mine øjne et fornuftigt langtids-sikret køb til en ung mand, dog er der markante forskelle på telefonerne, da Apple fjernede phone-stikket fra 8 og op. Noget man evt. skal overveje, hvis man er glad for sine nuværende høretelefoner med phone-stik,  og ikke vil investere/ekstra køb til i en adapter. 

Og, til lykke med ham😀

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Bødker 

Jeg håber du kunne bruge svarene i denne tråd, og at du vil markere det bedste svar via knappen med samme navn :) 

Besvar