Spørgsmål

Ændre Mobilsvarnummer

Tilsyneladende er nummeret til Mobilsvar ændret til 2017 1717 - på min One+6 er det stadig 2350 0600 og der er aldrig beskeder af samme grund.

Hvor/Hvordan kan det ændres til det korrekte nummer??

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @chrasmus 

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg byder lige ind:slight_smile:

Du kan læse mere op Voicemail opsætning helt generelt her:

Jeg vil også anbefale dig at hente vores app YouSee Voicemail

Hvordan menuen ser ud på  netop din telefon, kan du finde mere information om i manualen eller på One+ hjemmeside.

Mange Tak for Svar!

De almene Guidelines for Forum løser desværre ikke noget i denne sammenhæng.

Jeg HAR naturligvis hentet og installeret YouSee Voicemail! - Det er jo just lige DET, der er problemet, for det nummer VoiceMail-appen har er IKKE det nummer VoiceMails leveres til!!

Jeg HAR kontaktet YouSee Supporten - og fulgt deres anvisninger:

Afinstalleret VoiceMail Appen. Geninstallere den efter en times tid.

Men den fungerer stadig ikke.

VoiceMail nummeret, som VoiceMails leveres til er 20171717.

VoiceMail Appens nummer er imidlertid IKKE 2017 1717 - men - nu - 2350 0600 - og mit spørgsmål går netop på hvordan jeg kan korrigere det til det korrekte 20171717 ..

Omdømme 7
Badge +6

Du går ind i dine kontakter, opretter selv 20171717 og kalder den Mobilsvar, eller what ever.

:relaxed: Takker! :relaxed:

Men hvad skal man så med Voicemail-App’en?? .. :thinking: .. hvis den alligevel ikke virker?? … :head_bandage:

Det gi’r ingen mening!

Omdømme 7
Badge +6

Med den app det ved jeg ikke, da jeg ikke har den installeret. På min Nokia oprettede jeg bare Mobilsvar som en ny kontakt med det nye nummer i telefonlisten og det fungerer ganske fint.

Javist - s.a. oss’ her .. men med et andet nummer end app’en ..

Meningen med App’en var jo at ha’ alle svar ét sted samlet .. Hvis ikke, er der ingen grund til at ha’ den! ..

Omdømme 7
Badge +6

Egentlig ikke, det er bare en slags convenience app og så langsommere tager det heller ikke bare at finde sådan noget som Mobilsvar og Kundeservice i en mobils egen alm. telefonliste, det gør det i hvert fald ikke på min.

ok .. men lidt langt væk fra emnet, som var hvor og hvordan man ku’ ændre det i YouSee’s VoiceMail App - i håbet om en YouSee mand eller bruger, der vidste det, hvad det ikke ser meget ud til der er ..

Omdømme 7
Badge +7

Hej @chrasmus 

​​​​​​Jeg kan se, at jeg lige må præcisere i forhold til mit første svar. 

Først og fremmest beklager jeg, at der lige sneg sig et link ind til vores guidelines 🙂 Det var en fejl og det er fjernet igen.

I forhold til at løse dit problem, så anbefaler jeg at bruge voicemail appen, så du ikke behøver at ændre voicemail nummeret i telefonens menuer. YouSee Voicemail app bruger nemlig netop nummeret voicemail nummeret: 2350060

YouSee Voice mail giver i øvrigt en række fordele, udover ry bedre overblik, modsat den konventionelle voicemail som ikke er visuel:

Dine fordele med Voicemail:

• Når der er indtalt en besked på din Voicemail, får du en sms
  • Du kan aflytte beskeder ved at ringe til dit Voicemail-nummer
  • På din Voicemail kan du gemme op til 25 beskeder
  • Nye beskeder, du ikke har hørt endnu, gemmes i 30 dage
  • Beskeder, du har hørt, bliver gemt i 10 dage
  • Du kan indtale en personlig velkomsthilsen

Hvis du ønsker at køre med den gamle/konventionelle voicemail løsning, så skal du rigtigt nok ind at rette nummeret til 20171717. Hvor man gør det på en One+6 har jeg prøvet at finde ud, men jeg kan ikke lige finde punktet i de manualer, der ligger hos One+. Det er givetvis under Telefon → Viderestilling. Her kan der læses mere om opsætning voicemail “på den gamle måde”:

https://kundeservice.yousee.dk/mobil/opsaetning/voicemail/voicemail-paa-mobil

Jeg håber ovenstående hjælper :) 

Kære Kaper! ..

Mange Tak!! ..

Problemet er netop at opkald og efterflg. beskeder til voicemail leveres til 20171717, hvor jeg kan høre dem uden problemer - hvorimod Voicemail App’ens nummer er et andet, som Du påpeger, og af samme grund er der ikke adgang til voicemail-beskeder eller i den sammenhæng de øvrige nævnte funktioner.

Det har ikke noget at gøre med One+6, hvis ‘shell’ er så tæt på et rent Android styresystem, man kan komme uden at være en Google telefon. Kan man ændre det i Android kan man oss’ ændre det i One+6.

For en ordens skyld: Jeg har naturligvis checket alt, hvad jeg kunne finde på det ‘link’, Du henviser til - men lige dét problem er ikke behandlet. Jeg kan i al fald ikke finde det (hvilket naturligvis ikke er det samme!! :wink:)

Omdømme 7
Badge +7

Hej @chrasmus 

Jeg er helt med på sagen, og du kan også sagtens ændre voicemailnummeret til 20171717, hvis du vil kører på den gamle voicemail metode. Jeg kan bare ikke sige, hvor du gør det helt præcist i din telefon, men det håber jeg en anden ved eller at du finder ud af.

Hvis det var mig, så ville jeg til fremadrettet blot hente Voicemail appen og køre med den, som telefonen egentlig allerede er instillet til, da voicemailnummeret står til 23500600. 

Håber mine svar leder til løsning :slight_smile:  Markér gerne bedste svar i denne tråd via knappen med samme navn.

Ha’ en rigtig god dag.

Kære Kasper (Undskyld, jeg stavede Dit navn forkert sidst).

Jeg har VoiceMail App’en, men den gør ikke nogen nytte, da ingen telefonbeskeder ledes hen til den - men til det nævnte nummer 20171717 .. :disappointed:

Den ‘gamle voicemail medtode’ er ny - for det har fungeret udmærket før.

Hvis Du ved, hvordan man ændrer nummeret i VoiceMail App’en i Android styresystemet - uden at ‘roote’ telefonen - så kan jeg også ændre det til det nummer telefonsvarerbeskeder rent faktisk indtales på.

Jeg markerer hjertens gerne ‘bedste svar’ - når jeg kender det, der løser problemet .. :slight_smile:

Tak! - også Du!! ..

@Kasper .. Når jeg ruller ned gennem tidl. spm. og svar på ‘Voicemail’, ser jeg VoiceMail App’ens nummer tidligere faktisk var 20171717 .. (f.ex. Vindis for 6 år siden) .. så #23500600 er faktisk nyt! ..

Badge +2

Er det ikke muligt under mit youSee, under mobil Viderestilling. Hvilket nummer der skal der viderestilles til? Og lave det om derinde..  blot en tanke :relaxed:

Omdømme 7
Badge +7

Kære Kasper (Undskyld, jeg stavede Dit navn forkert sidst).

Jeg har VoiceMail App’en, men den gør ikke nogen nytte, da ingen telefonbeskeder ledes hen til den - men til det nævnte nummer 20171717 .. :disappointed:

Den ‘gamle voicemail medtode’ er ny - for det har fungeret udmærket før.

Hvis Du ved, hvordan man ændrer nummeret i VoiceMail App’en i Android styresystemet - uden at ‘roote’ telefonen - så kan jeg også ændre det til det nummer telefonsvarerbeskeder rent faktisk indtales på.

Jeg markerer hjertens gerne ‘bedste svar’ - når jeg kender det, der løser problemet .. :slight_smile:

Tak! - også Du!! ..

Hej igen 

Helt i orden med navnet :) 

Ah okay, men altså for nuværende - ved installation af YouSee Voicemail, så vil appen automatisk ændre dit voicemail nummer til 23500600  da den bruger dette. 

Så for at opsummere hvordan voicemail nummeret skal stå:

Ved brug af Voicemail app = 23500600 som voicemail nummer (Ved installation af appen, sætter den automatisk dette nummer op) 

Ved brug af tidligere/konventionel voicemail = 20171717

Så du skal beslutte dig for hvad du vil bruge og sørge for, at det står korrekt i telefonen. Hvor det ses, det ved jeg desværre ikke. 

Herefter bør du få dine voicemail beskeder :) 

Jeg håber du har fået det løst nu. 

Besvar