Svar

WhatsApp

Jeg har en ven der i et stykke tid skal være udstationeret i Kenya (Når Coronaen har lagt sig)

Han bruger Whatsapp og foreslår at jeg også skal installere det på min telefon.

Min telefon bruger Android som styresystem.

Er der nogen der har erfaringer med denne tjeneste.

Er det sikkert at bruge, f.eks. i forhold til at få hacket sin telefon.

Kan man blokere opkald man ikke ønsker.

Er det til at slette igen hvis man ikke ønsker tjenesten længere.

Risikere man pludselige ekstra regninger.

Godt og skidt i forhold til denne tjeneste.

Venlig hilsen, Jac

icon

Bedste svar af Rune Andreasen 21 april 2020, 11:17

Hej,

Jeg bruger selv WhatsApp pga arbejde, og det fungerer rigtig fint.

Nu er WA ejet af Facebook (som vil smelte det sammen med Instagram), så der er grund til at være skeptisk, dog har jeg kunne læse mig frem til at beskederne er krypteret og ikke kan læses af andre.

Om de så overholder det, er nok et spørgsmål om tillid til dem.

Jeg er selv meget skeptisk overfor bl.a. Messenger og des ligneden ift de vidtgående rettigheder (så dem har jeg ikke), men er med på WA bølgen

Håber det kan bruges

Mvh Rune

Se original

4 Kommentarer

Takker for svaret… Jeg tror jeg godt tør oprette det… :blush:

Venlig hilsen, Jacke

Omdømme 1
Badge

Takker for svaret… Og der dukker ikke ekstra regninger/gebyrer op… Det er en 100% gratis tjeneste?

Mvh. Jacke

Jeg har aldrig hørt om at tjenesten i sig selv koster  noget. Den bruger dog data, hvis du ikke er på WIFI, men det gør alle dine andre app’s jo også. Så på den måde er den ikke anderledes.

Takker for svaret… Og der dukker ikke ekstra regninger/gebyrer op… Det er en 100% gratis tjeneste?

Mvh. Jacke

Omdømme 1
Badge

Hej,

Jeg bruger selv WhatsApp pga arbejde, og det fungerer rigtig fint.

Nu er WA ejet af Facebook (som vil smelte det sammen med Instagram), så der er grund til at være skeptisk, dog har jeg kunne læse mig frem til at beskederne er krypteret og ikke kan læses af andre.

Om de så overholder det, er nok et spørgsmål om tillid til dem.

Jeg er selv meget skeptisk overfor bl.a. Messenger og des ligneden ift de vidtgående rettigheder (så dem har jeg ikke), men er med på WA bølgen

Håber det kan bruges

Mvh Rune

Besvar