SMS kan ikke sendes fra udland.

Dette her er meget frustrerende. Jeg har home mobil med TDC og når jeg rejser til udland får jeg en sms med priser for ar sende sms'er. Og jeg kan modtage sms'er når jeg er udenfor Danmark. Men jeg får fejl når jeg prøver at sende sms'er. Hvis jeg bruger min gammel Nokia ikke smart phone, også i dag, kan sms'er sendes med samme simkort. Jeg fik problemer først efter skift til en Huawei Y300. Der fik jeg fejl 28 som betyder at message center number ikke kan findes men det var ikke muligt at sætte dette nummer på denne telefon. Og nu har jeg købt en Samsung S5 mini. Men stadigvæk kan sms'er ikke sendes udenfor Danmark.

Jeg gik ind til TDC med Huawei'en men de kunne ikke finde ud af hvad var galt. Og søgning på internettet har ikke vist en løsning.

Er der nogen som har eller har haft samme problem?

20 Kommentarer

Ja, jeg er i øjeblikket på ferie i udlandet, og jeg kan heller ikke sende sms'er. Dette problem er først opstået efter at TDC blev til Yousee.

Gode råd om, hvordan jeg løser problemet er velkomne.

Hvordan kan jeg se  sms sendt til mig, når jeg er i udlandet og ikke bruger Yousee simkort?

Kan jeg evt gå på en side i Yousee og se dem der?

Jeg har behov for at se nogle vigtige sms som f.eks indeholder adgangskode til min google konto, så jeg kan få reetableret denne!

Ja, jeg er i øjeblikket på ferie i udlandet, og jeg kan heller ikke sende sms'er. Dette problem er først opstået efter at TDC blev til Yousee.

Gode råd om, hvordan jeg løser problemet er velkomne.

Kan kun nikke genkendende til dit problem

Omdømme 7
Badge +7

Er det et DK nummer der bruges eller et udenlandsk.?

Det er et udenlandsk nummer

Men jeg kan jo godt gå ind på min yousee mail konto....

Men jeg kan jo godt gå ind på min yousee mail konto....

Jeg burde vel også kunne læse mine sms, et eller andet sted...

Omdømme 5
Badge +1

Prøv at sæt Roaming til på jeres mobiler

I indstillinger mobilt netværk har jeg mit..

edit: denne tråd er 5 år gammel :kissing:

Omdømme 7
Badge +7

Når der fra DK sendes en SMS til et udenlandsk nummer skal den jo sendes med det pågældende lands kode, ligesom når du fra nummeret sender til DK, så skal der bruges vores landekode. (+45).

Roaming har intet med det at gøre, da du bruger en udbyder fra det land du er i, ja du kan bruge din You See mail, da det er en Web Mail. Den tilgås jo via Data forbindelse.

Selv om det er en gammel tråd, kan der godt som det er tilfældet stilles nye spørgsmål i den, det er jo om samme emmne.

Prøv at sæt Roaming til på jeres mobiler

I indstillinger mobilt netværk har jeg mit..

edit: denne tråd er 5 år gammel :kissing:

Aha!

Men roaming bliver vel mega dyrt.

.   befinder mig pt i Brasilien

Umiddelbart kan jeg ikke se forbindelsen mellem roaming og mine sms.…

Måske er det blot mig som ikke forstår en snus🧐

Omdømme 7
Badge +7

SMS er en telefoni service, når du tilgår din You See mail, så er det Data, men som skrevet, så er Roaming ikke i spil i dette tilfælde, da du bruger et SIM fra det land du befinder dig i.

Når der fra DK sendes en SMS til et udenlandsk nummer skal den jo sendes med det pågældende lands kode, ligesom når du fra nummeret sender til DK, så skal der bruges vores landekode. (+45).

Roaming har intet med det at gøre, da du bruger en udbyder fra det land du er i, ja du kan bruge din You See mail, da det er en Web Mail. Den tilgås jo via Data forbindelse.

Selv om det er en gammel tråd, kan der godt som det er tilfældet stilles nye spørgsmål i den, det er jo om samme emmne.

Det kan jeg godt se/forstå

Så hver gang jeg skal sende sms skal jeg bruge pågældende lands landekode, men når goggle sender sms til mig, skal "de" vel også bruge landekoder til eks.vis i det land som jeg befinder mig i?!?! Det kan goggle vel ikke gøre da "de" er robotstyrede!? 

Det virker fuldstændigt out of reach, dette her!

Selvfølgelig er der forskel på webmail og sms...men jeg håber blot på at yousees systemer kunne korrespondere med hinanden!? Kan de det? 

Omdømme 7
Badge +7

En SMS, et opkald til dig fra DK eller andet land skal være i internationalt format, d.v.s. det skal sendes med det pågældende lands kode i dit tilfælde +55, da det er et Brasilliansk nummer, er det første tal i dit nummer et 0, så skal det ignoreres.

En SMS, et opkald til dig fra DK eller andet land skal være i internationalt format, d.v.s. det skal sendes med det pågældende lands kode i dit tilfælde +55, da det er et Brasilliansk nummer, er det første tal i dit nummer et 0, så skal det ignoreres.

Forstås!

Men der er ingen mulighed for at læse til flydende sms , med mindre jeg igen anvender mit Yousee simkort?

Det vil blive en halvdyr affære, da der samtidig åbnes op for alle sms og telefonopkald, som jeg så vil blive charged for !

...og det har jeg bestemt ikke lyst til.

Omdømme 7
Badge +7

Du kan ikke modtage en SMS på dit danske nummer da det jo ikke er i brug, så der kan kun modtages på det nummer du bruger i Brasillien, så det er kun dem der kender det nummer som kan sende til dig.

Du kan ikke modtage en SMS på dit danske nummer da det jo ikke er i brug, så der kan kun modtages på det nummer du bruger i Brasillien, så det er kun dem der kender det nummer som kan sende til dig.

Exactly! 

Jeg må vente til jeg returnerer til DK 😢

Tak for dine svar.👍☺️

Omdømme 7
Badge +7

Du kan jo sende en SMS til dem du ønsker skal kende nummeret, (famillie og venner), det vil automatisk blive modtaget i internationalt format.

Du kan jo sende en SMS til dem du ønsker skal kende nummeret, (famillie og venner), det vil automatisk blive modtaget i internationalt format.

Hmm...,Det er ikke familie og venner som nødvendigvis skal kende mit nummer, men vigtigere er at jeg kunne gå ind og se mine sms, bla en sms som indeholder et adgangskode til reetableringen af min google konto 😉

Hmm...,Det er ikke familie og venner som nødvendigvis skal kende mit nummer, men vigtigere er at jeg kunne gå ind og se mine sms, bla en sms som indeholder et adgangskode til reetableringen af min google konto 😉

Selvom jeg sender dem en sms får jeg vel ikke noget ud af det. De kan jo ikke gå ind os se indholdet i mine sms/på min side, da de ikke har min adgangskode.....

Omdømme 7
Badge +7

Der kan kun bruges det nummer som er forbundet til din google konto, som er dit danske nummer. Kan kun se at du må bruge det til at få problemet løst.

Besvar