Spørgsmål

Simkort registrerer ikke nogle ny pinkode

Jeg bliver bedt om at genstarte min Tlf, da jeg har genstartet den bliver jeg bedt om at skrive min pinkode ind men jeg kunne ikke huske den. så jeg tog Simkortet sat  det ind igen og fejlede 3 gange med pinkoden, puk koden bliver jeg så bedt om og den kan jeg godt finde, så jeg taster den in og bliver bedt om at lave en ny pin koden, lad os sige pinkoden er 123456, det skriver jeg ind første gang og anden gang hvor den vil have mig til at bekræfte min nye pinkode, jeg står der “Use PIN after restart.” så jeg taster min pinkode in 123456 og så siger den bare “try agian in x seconds”.
det har ikke hjulpet med at køre det igen med en anden pin kode, så jeg ved ikke ellers hvad jeg skal gøre. 

7 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +3

Hej Nickolaj

Hvis du forsat oplever problemer med at få godkendt PIN koden, så vil jeg foreslå at du ringer til os på 7070 4040, så vi kan finde en løsning på det.  

Omdømme 7
Badge +6

Det er ikke for at skabe mere forvirring i den her sag, men blot noget info om min ældre Nokia telefon.

På den har jeg noget der både hedder SIM kode og Telefon kode.

Telefon koden er den man skal anvende når skærmen er låst, eller efter man har startet telefonen op efter at have været slukket, hvilket er den personlige kode man selv har lavet første gang man tog telefonen i brug.

Spørgsmålet er om det også kan være et emne i dette tilfælde?

Omdømme 5
Badge +5

Jeg er med, hjælper det så at. prøve at indtaste pin koden efter de 30 Sek. 

Hvilken mobil er det 

1. jeg skriver puk koden ind 
  2. laver en ny pin kode
  3. bekræfter pinkoden ved at skrive den ind for anden gang 
  4. der kommer en meget kort meddelelse med at Simkortet bliver Åbnet
  5. jeg skriver nu den pindkode jeg lige har lavt ind
  6. og så beder den mig om at prøve igen om 30 sekunder
Omdømme 5
Badge +5

Ok men dit Simkort er ikke låst.

Ellers fremgangs måde her for løsning.

1. Tast *05 på telefonen
  2. Telefonen vil bede om en pukkode. Indtast pukkoden
  3. Derefter kan du lave en ny pinkode.
  4. Pukkoden finder du på Mit YouSee under dit mobilnummer. 
  5. Måske de mobilkyndige, herinde i Forum har en ide.

jeg kan bruge puk koden og lave en ny pinkode men når jeg så skriver den nye pin kode in siger den bare at jeg skal prøve igen efter 30 sekunder

Omdømme 5
Badge +5

Er dette brugbart,https://kundeservice.yousee.dk/mobil/drift-og-daekning/simkort/glemt-pinkode

Besvar