Spørgsmål

Relay-forsendelser- iPad

Jeg har email i udbakken, som ikke sendes :”Der er anbragt en kopi i udbakken. Modtageren blev afvist af serveren fordi den ikke tillader relay-forsendelser”. Heller ikke når Modtageren er mig selv.

Der står både brugernavn og kode i udgående post.

Problemet opstod for et par uger siden. Jeg kan kun sende kopi af email i Udbakken som Svar til email fra Modtageren- det duer ikke.

Hjælp udbedes. Tak.

Mvh, L. Hou

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Gammel tråd men samme problem, kan den hjælpe.? 

Der der også noget her fra en anden udbyder.https://www.facebook.com/teliadanmark/posts/10152963962271577/

Omdømme 7
Badge +7

Husker du at logge på den udgående server? Brugernavn er din mailadresse og password som kan sættes med Mailindstillinger på Mit YouSee. 

Omdømme 3
Badge +1

Bruger du de rigtige porte og opsætning..

https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/opsaet-yousee-mail/ios

Omdømme 7
Badge +7

Hej @romklaus 

Fik du løst problemet og kunne du bruge svaret fra brugerne? :relaxed: Markér gerne bedste svar, hvis en af kommentarer hjalp dig til en løsning:ballot_box_with_check:

Hej Kasper,

nej-det hjalp ikke. Jeg kan ikke sende mails på russisk, jeg får et svar "Der er anbragt en kopi i udbakken. Modtageren <min email> blev afvist af serveren fordi den ikke tillader relay-forsendelser"
NB! 
1. "modtageren" er ikke mig- der står en anden email adresse
2. udbakken hører til dadlnet.dk, som er deaktiveret og ikke kan bruges. Jeg kan ikke slette konto, da Noter er knyttet til dadlnet-konto og i så fald bliver IMAPnoter fjernet fra iPad.
3. mails på dansk kan godt sendes uden problemer
4. selvom jeg laver en kopi af et afsnit fra den russisk tekst i email, som ligger i Udbakke, og indsætter det i en ny email på dansk, som sendes til min email adresse, havner den også i Udbakke med samme besked om "relay".

1. dette var mit svar til Forum på email fra min mail adresse, som også havnede i Udbakke i dadl.net med samme besked “Relay..."

Det problem har jeg aldrig haft før, og har sendt og modtaget et utal mails på russisk.

Med venlig hilsen,
    Luba

Omdømme 3
Badge +1

Hej Kasper,

nej-det hjalp ikke. Jeg kan ikke sende mails på russisk, jeg får et svar "Der er anbragt en kopi i udbakken. Modtageren <min email> blev afvist af serveren fordi den ikke tillader relay-forsendelser"
NB! 
1. "modtageren" er ikke mig- der står en anden email adresse
2. udbakken hører til dadlnet.dk, som er deaktiveret og ikke kan bruges. Jeg kan ikke slette konto, da Noter er knyttet til dadlnet-konto og i så fald bliver IMAPnoter fjernet fra iPad.
3. mails på dansk kan godt sendes uden problemer
4. selvom jeg laver en kopi af et afsnit fra den russisk tekst i email, som ligger i Udbakke, og indsætter det i en ny email på dansk, som sendes til min email adresse, havner den også i Udbakke med samme besked om "relay".

1. dette var mit svar til Forum på email fra min mail adresse, som også havnede i Udbakke i dadl.net med samme besked “Relay..."

Det problem har jeg aldrig haft før, og har sendt og modtaget et utal mails på russisk.

Med venlig hilsen,
    Luba

Du skriver dadlnet.dk er deaktiveret, bruger du den rigtige afsender adresse?

Jeg ville tro det er noget med en fra ting eller headers.

ja, også min egen mail går i Udbakke, når jeg skriver på russisk til mig selv og Emne på dansk

alle forsendelser på dansk, hvori jeg fletter sætninger på russisk og sender til mig selv, afvises fordi serveren ikke tillader “Relay- forsendelsen"

Omdømme 3
Badge +1

Du siger det skete for et par uger siden.. Har du opdateret din ipad, nyere ios?

Har du privat relay sat til på email og den der skjul min email adresse? Den kan godt drille lidt..

Omdømme 3
Badge +1

Måske kan dette bruges https://appletoolbox.com/cannot-send-e-mails-does-not-allow-relaying-fix/

Besvar