Overførelse af fastnet nummer til mobil?


Hej

Jeg vil gerne vide om det stadig er muligt at flytte sit fastnet nummer til sin mobil??


18 Kommentarer

Jeg kan ikke finde svaret på f_andersens spørgsmål.

Har hørt, at Telenor sagtens kan levere et mobilabonnement til erstatning for et TDC fastnetnummer, og at man derved bevarer nummeret.  I en TDC-butik siger de, at TDC ikke kan, men at der skal oprettes et særskilt mobilnummer, som fastnetnummeret så bliver viderestillet til.  Problemet med den løsning er, at nummeret ved opkald vises som mobilnummeret og ikke fastnetnummeret.

Er det rigtigt forstået?

Omdømme 1
Hej i tråden

Jeg mener ikke at der kan overføret et fastnetnummer hos Telenor, men at både tdc og Telenor benytter sig af viderestilling.  Sådan forstår jeg det i hvertfald det jeg har fundet på begge firmaers webside.

Telenor citat

Sig farvel til din dyre fastnettelefon, men behold dit fastnetnummer. Med Yndlingsnummer viderestiller vi nemlig alle opkald til din mobil, uden at det koster ekstra for dig eller dem, der ringer til dig.

TDC citat

Med Viderestilling kan du stille opkald til din fastnettelefon videre til anden fastnet eller mobiltelefon. For at få Viderestilling skal du bestille TDC Ekstra Service Pakke, da Viderestilling ikke længere sælges som et selvstændigt produkt. Har du ISDN-telefoni, skal du følge vejledningen til viderestilling i din telefonmanual.

Jeg tror det ikke kan ladesig gøre fordi et fastnetnummer er en del af et andet abonnement, eller måske et særskilt abonnement, der ikke har noget at gøre med et bobilnummer.  Hvis jeg hører andet, vender jeg tilbage til tråden. 

I Telenor-butikken sagde de, at man kunne "snyde" systemet ved først at oprette et Office 365 Home [eller hvad det nu hed ?] abonnement, som man siden - efter seks måneders bindingsperiode - kunne ændre til et almindeligt mobilabonnement.

Omdømme 1
Hvad personalet i en telenordbutik kan snyde med, ved jeg ikke, og det hører ligesom ikke med til dette forum.

Jeg har i mellemtiden fået at vide, at med en viderestilling som ekstra service, så kan man blot aktivere eller deaktivere denne funktion. Den bruger man, hvis man eksempelvis ikke er hjemme, og ønsker at få viderestillet sine opkald fra fastnet til mobil.

Hej,

Er der nogen, der kender en løsning på at få et fastnetnummer overført til mobilen, og derved slippe for fastnettelefon, mens man beholder nummeret?
Omdømme 7
Badge +1
Hej,

Er der nogen, der kender en løsning på at få et fastnetnummer overført til mobilen, og derved slippe for fastnettelefon, mens man beholder nummeret?


Hvad er fastnettelefon for noget ?

Nååå, det jeg havde for 10 år siden

Mener ikke der er nogen løsning hos TDC, Telenor har haft det (viderstilling) men det kostede så vidt jeg husker et månedligt beløb. (og man kunne vidst ikke modtage SMS)
Jeg kunne heller ikke finde andet end den, du nævner hos Telenor.

Jagten går videre...
Omdømme 7
Badge +1
Jeg kunne heller ikke finde andet end den, du nævner hos Telenor.

Jagten går videre...


Jeg tror det er forgæves, der er kun 1/2 million fastnet abonnementer tilbage i Danmark, og der bliver færre og færre. Så fastnet er en død sild.
Ideen var jo at droppe fastnetten og kun have mobilen, som så havde nummeret fra fastnetten ?
Omdømme 7
Badge +1
Ja, men når så få har fastnettelefon tror jeg ikke man bruger penge på at servicere dette ønske mere

Men spændt på om du finder en løsning:D
Vender tilbage med resultatet ?
Omdømme 7
Badge +9
Et fastnet nummer kan ikke overføres til Mobil, det er ikke noget der tilbydes.
Det var samme resultat, som jeg forventede. Vi opretter en almindelig mobilløsning i stedet 🙂
Omdømme 7
Badge +1
Der er faktisk en 8 år gammel artikel her http://www.mobilsiden.dk/nyheder/fastnetnummeret-kan-nu-flyttes-til-mobilen,lid.5766/

og læg mærke til kommentaren i bunden fra mobilsiden:

"Det er en 8 år gammel artikel. Så der er sket meget i mellemtiden. Et bud kunne være, at der ikke har været efterspørgsel efter ydelsen, og det så er blevet droppet igen. Det var også kun det daværende Sonofon som tilbød denne tjeneste."
Omdømme 7
Badge +1
30/6 2016 var der 525.000 fastnet abonnementer i Danmark og ved udgangen af dette kvartal formentlig under 450.000

Den er ved at være en museums genstand :8::8:8
Det er vist en efterhånden død løsning 🙂 Men interessant læsning. Er i dette øjeblik ved at oprette en mobil telefonløsning 🙂
Omdømme 6
Badge +4
Du kunne evt. forespørge om det kunne lade sig gøre, at få et mobilnummer med f.eks. de sidste fire numre fra dit fastnet nr.
Så "lugter" det lidt af samme. :D
Mvh.
Jeg har faktisk gjort lige præcis det ? Så der kom en god løsning ud af det.

Besvar