Movingos

Kære yousee

Jeg har I dag modtaget en SMS fra nr 1963 fra et firma som hedder movingos. De skriver I SMSen: "Svar OK for at bekræfte bestillingen. Abonnement pa Movingos til 45 kr pr SMS/uge. 18+. Du har 14 dages fortrydelsesret. Movingos tlf 70899920".
Jeg har intet bestilt og tænker at det må være en fup SMS. Er det et nr. som I kan blokere og hvad vil I råde mig til at gøre? Jeg har selvfølgelig ikke svaret Ok eller ringet til det oplyste tlf i SMS

Venlig hilsen
Ulla 

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
 Det her er jo et bruger forum om YS produkter, dit spørgsmål har ikke at gøre med deres produkter og deres service. Der er intet brugere kan gøre ved dit spørgsmål.

Omdømme 7
Badge +7
Hej Ulla 

Vi anbefaler ikke at man svarer på noget på opkald eller SMS'er som man ved hvad er.

Jeg vil bringe dit indlæg videre i forhold til denne meddelelse du har fået :D

Dette er muligvis (ihvertfald iflg radiomanden) det forkerte sted at spørge ind til beskederne fra movingos, men hvad gør I hos Yousee ved problemet. Jeg har i dag erfaret at min 11 årige søn også uforvarende har fået svaret ok til sms'en fra det tvivlsomme firma. Heldigvis har det indtil videre "kun" kostet mig 2*45kr men jeg er da spændt på at se hvor længe firmaet fortsætter med at opkræve deres såkaldte "ugentlige abonement".

Det er et selskab der har for vane at lokke børn og hvis man googler navnet har de været i gang i årevis efter denne model.

Er der slet ingen mulighed for at yousee kan "banne" sådan et selskab. Som det fungerer nu løber i jo deres ærinde når i opkræver penge til dem via regningerne.

Det kan i øvrigt ikke ses på regningerne hvad der er købt, kun at det er et smsindkøb. Så jeg startede naturligvis med at skælde den stakkels knægt ud indtil jeg kunne se hvordan han var røget i fælden, præcis som Ulla beskrev det.

Nå men hellere en skidebalde for meget, end en for lidt, som min salig papa altid sagde. :)

Omdømme 7
Badge +7
Er der tale om en smartphone (android, iPhone eller Windows) findes der en række apps, som kan begrænse/stopper opkald og SMS fra blaclistede numre. Søg f.eks. efter Truecaller og Truemessenger i appstore, Google play eller Windows store. https://www.truecaller.com/da/services/truecaller

Badge

jeg modtager også opkravninger fra 1963 -78730941 jeg har talt med jeres medarbejder for 5 min siden som kunne tilbyde af sætte en spæring på mit tlf nummer som desvære så også inbære af jeg ikke kan købe bus biletter når jeg kigger på internettet finder jeg flere sider som anmælder dette nummer for svinnel og når jeg ser her på jeres side kan jeg se af det har stået på i minnimum 4 år nu det er  et problem og som jeg måtte oplyse jeres medarbejder om så hvis min regning til yousee bliver for stor ser jeg mig nødsaget til af lukke alle mine apodomanger hos jer tv internet og mobilabodomang samlet pris pr md 1335 kr  det er utroligt for dårligt af i kan tilade på 4 år som jeg kan se på disse andre henvendelser her på siden af i tilader af flere og flere kunder gang på gang bliver taget ved røven af dette åbelyse svinler firma jeg afventer min næste regning og ser om jeg bliver nød til af lukke mine abodomanger hos jer jeg undersøger selv sagen vidre kontakter fri advokat hjælp og forhøre mig hos politiets bedrageri afd  mvh Holger Petersen 

Badge

Omdømme 7
Badge +6

Få dig et Rejsekort i stedet for, så er det billigere at køre med bus end din nuværende mobil betaling metode, plus at der er bestemte tidspunkter på dagen (uden for myldretid), hvor der gives en rabat op til 50% på busturene.

Plus jo mere du benytter kortet, så kan man optjene ekstra rabatter.

Så kan man sagtens leve med at indholdstakseret SMS er blokeret, det har jeg nemlig selv gjort med min mobil via Mit YouSee, fordi jeg heller ikke gider at modtage de scam SMS’er.

Få dig et Rejsekort i stedet for, så er det billigere at køre med bus end din nuværende mobil betaling metode, plus at der er bestemte tidspunkter på dagen (uden for myldretid), hvor der gives en rabat op til 50% på busturene.

Plus jo mere du benytter kortet, så kan man optjene ekstra rabatter.

Så kan man sagtens leve med at indholdstakseret SMS er blokeret, det har jeg nemlig selv gjort med min mobil via Mit YouSee, fordi jeg heller ikke gider at modtage de scam SMS’er.

Jeg forstår ikke hvofor dette skal være nødvendigt, sms betalinger er da en nem måde til at betale for services, så at i bare siger bloker og find en anden metode er da helt forkert.

Når man betaler med kreditkort kan man altid foretage en indsigelse via sin udsteder, her er det så udstederens opgave at få pengene tilbage på kontoen, jeg kan simpelthen ikke forstå at man ikke har samme regler på mobil sms markedet, det er teleselskabet der opkræver pengene hos slut brugeren på vegne af betalingsmodtageren, det virker ikke til at teleselskaberne er helt modne i denne process. I min verden er de en del af systemet og derfor må de også tage deres ansvar. 

Omdømme 7
Badge +6

Til mobiltelefoner findes der allerede MobilePay appen som bankerne står bag, som folk i dagligdagen også kan anvende uden problemer. Indsigelser kan også foretages hos ens pengeinstitut hvis man mener at der er noget galt.

Når det drejer sig om offentlig transport, så har flere af selskaberne også deres egne betalings apps, hvor man kan tilknytte ens kreditkort eller eks. også MobilePay.

SMS betaling er måske nemt, men sikkerheden er totalt gennemhullet som si. Det er uhyre nemt for en scammer at misbruge det, for det kræver bare at vedkommende spoofer folks telefonnumre, som vi allerede her hjemme kender godt til med de scam opkald folk får fra udlandet, men hvor der vises et Dansk telefonnummer i displayet.

I Tyskland har jeg også hørt om folk der er blevet scammet via SMS betaling, hvor folk pludselig  er blevet opkrævet penge via deres mobil abonnementer for noget de angivelig skulle have købt, selv om at de overhovedet ikke engang havde været i nærheden af sådanne tjenester og heller ikke havde downloadet nogen apps overhovedet, deres telefonnumre var ganske enkelt blevet spoofet skulle det vise sig, fordi at der dukkede lidt for mange af den her slags sager op hos politiet der nede, som der naturlig vis derfor undersøgte sagerne og kom frem til det.

Så nej, der er man sikkerhedsmæssigt bedre tjent med at gå ind på sin Mit YouSee konto og slå indholdstakseret SMS totalt fra for at undgå at blive scammet.

Besvar