Spørgsmål

Mobil afviser ny PIN-kode, advarer om forkert PUK efterfølgende.

Hej. Min far er for nyligt gået bort og har efterladt sig sin telefon i en låst tilstand. Der blev aldrig snakket om pin-kode, men vi har efterfølgende gjort brug af Yousee for at se både PIN og PUK.

Men da pin-koden ikke stemte overens, er vi nu stillet med at skulle skrive PUK. Den virker også korrekt, men når først PUK er indtastet, prompter den at vi indtaster en ny PIN. Dette skrives igen for at bekræfte, hvorefter den går direkte tilbage i PUK tilstand og advarer om at der kun er X gange tilbage på dette kort. Er der nogen der har en ide om hvad man kan gøre?

Denne tråd kan ikke kommenteres

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @kranjens 

Først og fremmest er jeg ked af at høre om din far😔

Det bør være sådan, som du også selv beskriver, at du når du indtaster Pin-koden forkert tilpas mange gange, så kan du ved indtastning af PUK-kode få lov at lave en ny PIN-kode. Så det lyder umiddelbart spøjst, at telefonen siger at koden er forkert, hvis du indtaster den samme nye PIN-kode, når du bekræfter.

Det eneste jeg lige kan komme på er at prøve SIM-kortet af i en anden telefon - måske har en anden bruger et bedre input?

Jeg håber du har fået det løst ellers at nogle kan byde ind med løsning. 

Hej @kranjens 

Først og fremmest er jeg ked af at høre om din far😔

Det bør være sådan, som du også selv beskriver, at du når du indtaster Pin-koden forkert tilpas mange gange, så kan du ved indtastning af PUK-kode få lov at lave en ny PIN-kode. Så det lyder umiddelbart spøjst, at telefonen siger at koden er forkert, hvis du indtaster den samme nye PIN-kode, når du bekræfter.

Det eneste jeg lige kan komme på er at prøve SIM-kortet af i en anden telefon - måske har en anden bruger et bedre input?

Jeg håber du har fået det løst ellers at nogle kan byde ind med løsning. 

Jeg var i dag forbi en Yousee forhandler for at snakke personligt med nogle medarbejdere omkring det, men umiddelbart var der ingen der kunne finde ud af hvad der var galt. Udover det, så viste det sig at selvom kortet ikke var i telefonen, så ville det være umuligt at tilgå den alligevel, da min far benyttede sig af et swipe-mønster som ingen af os kender.

Derfor lukker jeg tråden her, da der ikke ser ud til at være nogen måde at få en løsning her alligevel. Men tak for svaret :)

Omdømme 7
Badge +7

Hej @kranjens 

Tak for din tilbagemelding. 

Jeg er ked af at læse, at det ikke kunne lade sig gøre - tråden lukkes hermed så.