Spørgsmål

MMS Nokia 8000

Er det abonnementet eller telefonen der afgør om man kan modtage billeder - MMS på telefonen?

29 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Alle You See abonnementer indeholder MMS/SMS, en MMS må være Max 1Mb. Alle smart telefoner har naturligvis de tjenester.

Omdømme 4
Badge +3

Hej @NH17 

Du burde kunne modtage MMS og din telefon burde automatisk være klar til det.

Hvad oplever du da? 

Omdømme 7
Badge +7

@Ozcan 

Man kunne forestille sig at det er grundet man ikke kan modtage/afsende en MMS der er større end 1 Mb, hvilket jo er helt latterligt med den billedstørrelse telefoner har i dag. Det gør jo MMS funktionen ubrugelig.

Omdømme 7
Badge +7

@Ozcan

Man kunne forestille sig at det er grundet man ikke kan modtage/afsende en MMS der er større end 1 Mb, hvilket jo er helt latterligt med den billedstørrelse telefoner har i dag. Det gør jo MMS funktionen ubrugelig.

Hej @Radiomanden 

Det kan også godt være en forklaringen ja :thinking:

Hvis der haves iPhone ,så kan iMessage måske være en erstatning - ved ikke om Android har noget tilsvarende? Ellers skal man måske en data/web baseret løsning. Blot en tanke :relaxed:

Omdømme 7
Badge +7

@Kasper 

Det er da ikke meningen at der skal bruges udenom løsninger, når telefoner har en direkte måde at sende det på, det må da være udbyderen der skal sørge for at funktionen er brugbar, det er jo med i abonnementet, men det kan ikke bruges, så det må løses.

Omdømme 7
Badge +7

@Kasper

Det er da ikke meningen at der skal bruges udenom løsninger, når telefoner har en direkte måde at sende det på, det må da være udbyderen der skal sørge for at funktionen er brugbar, det er jo med i abonnementet, men det kan ikke bruges, så det må løses.

Hej igen 

Der er desværre ikke mulighed for at få hævet grænsen på MMS :frowning2: Derfor foreslår jeg andre eventuelle løsninger. Det har umiddelbart længe, meget længe været sådan, at der er en begrænsning i MMS størrelse.

Omdømme 7
Badge +7

Så må der jo fremadrettet gøres opmærksom på at der ikke er MMS med i abonnementet, da det ikke længere er brugbart.

Omdømme 7
Badge +7

Hej igen 

Jeg vil gerne tage input og feedbacken videre, for jeg kan godt se, at det kan være irriterende, hvis man gerne vil sende en MMS og man så ikke kan. 

Omdømme 7
Badge +7

Fint. Det vil være godt at gøre opmærksom på at teknologien ikke længere muliggør den funktion.

Hej Radiomand

Jeg var heldig at få ny mobil i julegave, men med den nye mobil fik jeg desværre også samme triste oplevelse med ikke at kunne modtage mms der fylder med end 1MB.

Det undrer mig er at det aldrig har været et problem med mine tidligere mobiltelefoner?

Hvorfor er det så lige det opstår med den mobil jeg har nu?

Der er absolut ingen problemer hvis sætter simkortet i min tidligere forrige mobil.

Problemet opstår også primært fra en afsender.

Jeg har prøvet alt undtagen at nulstille fabrik sin stillinger på mobilen.

Det er så fortvivlende.

Mvh.

Lillefixi

Fint. Det vil være godt at gøre opmærksom på at teknologien ikke længere muliggør den funktion.

Omdømme 7
Badge +7

Ældre telefoner havde lav opløsning, men i dag kan de jo både HD og UHD og HDR, så de tager billeder/video i høj opløsning.

Der kan bruges alternativer til at sende Billeder/Video som f.eks WhatsApp.

Hej Radiomand

Mange tak for tilbagemeldingen.

Det giver stadig ikke mening.

fordi jeg kan godt modtage mms med billeder der havde en opløsning på 4.7 MB hvis afsender også har YouSee som udbyder, men umiddelbart bliver mms afvist med beskeder fra en der har Iphone og som sender fra CBB

Så vidt jeg tjekket op på så kan jeg ikke bruge whats app med mine mine kontakter også bruger eller har konto hos whats app, og det kan jeg jo ikke forlange at alle dem jeg kommunikerer med har.

Når du skriver ældrer telefoner, hvor gamle henviser du til?

Omdømme 7
Badge +7

Som det fremgår i tråden, så er begrænsningen for afsendelse på 1 mb, så der må findes alternativer til at sende billeder/video på.

Angående MMS Android > iOS eller iOS > Android.

Hvis du vil sende beskeder som almindelig sms og mms, kan du slå iMessage fra. Skifter du fra iPhone til en Android-mobil, skal du slå iMessage fra. Ellers bliver iMessage-beskeder sendt til iMessage, og ikke til din Android-mobil som sms/mms.

Hej Radiomand en

Grunden til at jeg vælger denne her tråd er at personen bliver afvist med følgende besked:

Vi beklager, men den MMS på 1.15 MB du forsøgte at sende til xxxxxxxx kan ikke leveres da TDC kunder maks. kan modtage 1 MB.

Det er kun fra hende det ikke virker.

Det mig der har en Android med YouSee og som ikke kan modtage mms fra en Iphone.

Mvh.

Lillefixi

Omdømme 7
Badge +7

Beskeder fra iMessage til Android-mobiler bliver sendt som normale sms-/mms-beskeder, men ikke hvis størrelse er over 1 mb.

Derfor bruges der her i familien i ind og udland WharsApp, da der med den ligeledes kan tales/Video Calle gratis til hele verden. Koster kun Data forbrug.

Omdømme 7
Badge +7

Hej Radiomand en

Grunden til at jeg vælger denne her tråd er at personen bliver afvist med følgende besked:

Vi beklager, men den MMS på 1.15 MB du forsøgte at sende til xxxxxxxx kan ikke leveres da TDC kunder maks. kan modtage 1 MB.

Det er kun fra hende det ikke virker.

Det mig der har en Android med YouSee og som ikke kan modtage mms fra en Iphone.

Mvh.

Lillefixi

CBB (et Telenor selskab) giver mulighed for MMS på 2 MB, men TDC begrænser dem til 1 MB. 

Hej Slangefar

Mange tak for info, men der var absolut ingen problemer med min tidligere Nokia 7 Plus, men min nye Oneplus Nord 2 5G kam bare ikke, og det er fuldstændig ligemeget hvad jeg gør, men vipper jeg simkortet over Nokia' en så kører det.

Lillefixi

Beskeder fra iMessage til Android-mobiler bliver sendt som normale sms-/mms-beskeder, men ikke hvis størrelse er over 1 mb.

Derfor bruges der her i familien i ind og udland WharsApp, da der med den ligeledes kan tales/Video Calle gratis til hele verden. Koster kun Data forbrug.

Jeg fik aldrig svar på følgende:

Er det abonnementet eller telefonen der afgør om man kan modtage billeder - MMS på telefonen?

Hej

Ja jeg har altid været overbevist om at de ikke havde noget at gøre med selve mobilen, men det er tilsyneladende ikke korrekt.

Min opfattelse er at YouSee ikke kan kommunikerer optimalt med mobiler fra Oneplus.

Omdømme 7
Badge +7

Jeg fik aldrig svar på følgende:

Alle dem der kun kan tage billeder/video i lav opløsning. (Kameraer med et lav MP).

Idag har de jo nemt 30 MP og mere selv i den billigere ende.

Hvis du vil sende beskeder som almindelig sms og mms, kan du slå iMessage fra. Skifter du fra iPhone til en Android-mobil, skal du slå iMessage fra. Ellers bliver iMessage-beskeder sendt til iMessage, og ikke til din Android-mobil som sms/mms.

Man behøver ikke slå iMessage fra på Apple-enheden. Den ved godt, om modtageren er koblet på iMessage-tjenesten.

Hej

Ja jeg har altid været overbevist om at de ikke havde noget at gøre med selve mobilen, men det er tilsyneladende ikke korrekt.

Min opfattelse er at YouSee ikke kan kommunikerer optimalt med mobiler fra Oneplus.

Telefonen kan sagtens have indflydelse. Den kan automatisk reducere billedet inden afsendelse, så det ikke overskrider udbyderens begrænsning. Jeg er ikke smartphone-ekspert, så helt præcist hvordan og hvorledes med opsætning kan jeg ikke lige fremtrylle.

Omdømme 7
Badge +7

Det står der heller ikke, der står at man kan slå den fra.

Nu gider jeg ikke vakse med det længere.

Efter at have YouSee / Telmore kunde i over 20 år skifter jeg til Oister.

Omdømme 5
Badge +1

Jeg kan godt sende og modtage sms / mms med billeder vedhæftet, til Android mobiler (har selv Iphone).. du vil opleve, at billede hos modtager er blevet resized og ikke har samme størrelse, hvis alt fungerer korrekt.

Kasper har skrevet lidt herunder..

Besvar