Svar

Mine mails forfølger mig

Mine mails kommer hele tiden tilbage skiftevis på min computer og min telefon. Det eneste, der virker er at tømme papirkurven hele tiden. Hvad gør jeg?

icon

Bedste svar af Slangefar 14 July 2021, 18:24

Du sætter i begge mail klienter at de skal slettes med det samme de hentes. Typisk vil de gemmes i flere dage på mailserveren. 

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Vælg at de ikke skal ligge på mailserveren, når de bliver hentet ned på PC eller telefon. 

Hvordan gør jeg det?

Omdømme 7
Badge +7

Du sætter i begge mail klienter at de skal slettes med det samme de hentes. Typisk vil de gemmes i flere dage på mailserveren. 

og hvordan gør jeg så det?

Omdømme 7
Badge +7

Det afhænger af hvilke mail klienter du bruger på PC og telefon. Hvis du er heldig bruger en anden kunde den samme og kan guide dig. 

Jeg har Mozilla Thunderbird

Omdømme 7
Badge +7

1. Tryk på de 3 streger

2. Vælg Kontoindstillinger

3. Vælg Serverindstillinger

4. Ret 14 dage til 0 dage i Gem meddelelser på serveren

Hvor finder jeg :gem meddelelser på serveren ?

Omdømme 7
Badge +7

Under Serverindstillinger (i øvre venstre hjørne på Kontoindstillinger) 

Jeg kan kun finde sikkerhedsindstillinger og serverindstillinger plus meddelelse sopbevaring

Omdømme 7
Badge +7

Du skal trykke på Serverindstillinger for at komme frem til de 14 dage, som er standard indstilling af hvor længe mails gemmes på serveren. 

Tak for hjælpen 🌹

Omdømme 7
Badge +7

Nu mangler du bare at gøre det samme på din telefon. Hvilken mail klient bruger du der? 

Jubii

Omdømme 7
Badge +7

Jeg kan forstå du bruger Jubii mail, men hvilken app bruger du på din telefon til at hente og sende mail? 

Gmail

Omdømme 7
Badge +7

Jeg bruger (selvfølgelig) selv Thunderbird, men jeg bruger ikke Gmail. Jeg vil tro, at du skal ind på Gmail.com og rette under noget med ekstern mail eller POP3/IMAP. Jeg tror ikke du kan rette i appen. Måske kan en anden kunde guide dig med Gmail. 

Besvar