Spørgsmål

Hvorfor kan jeg ikke sende billeder med sms


Efter jeg skiftede ril YouSee, kan jeg ikke mere sende billeder via sms til min mand. Jeg kan sende til andre der har iPhone, men min mand der har Android, kan jeg ikke sende til. Jeg har prøvet at nulstille alle netværksindstillinger, uden held. Hvordan fikser jeg dette?

Med venlig hilsen

Katja Kristinnsdóttir Djurhuus


Denne tråd kan ikke kommenteres

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Jeg vil tro du sender som iMessage og det kan Android vist ikke modtage endnu.

 

Omdømme 7
Badge +9

Du skal sende som MMS og ikke iMessage.

Jeg kan med sende et billede/ Der tages direkte. og kan sendes med en SMS Besked,

Min er også Android Samung,

Men flere billeder sendes,  som Slangefar skriver med MMS-  

God aften, 

Omdømme 7
Badge +9

Er det et You See Abonnement, så kan der ikke sendes MMS som fylder mere end 1 mb.

Omdømme 4
Badge +8

Hej @jilman 

Hvis du sender det via iMessage, så kan du kun sende til andre iPhones, da det er en funktion som iPhones har.

Du skal sende det som alm SMS før han også kan modtage beskederne. 

Plejer en iPhone ikke selv at finde ud af, om en besked skal sendes som SMS, iMessage eller MMS (hvis telefonen er sat korrekt op til MMS)?

Teknik… Teknisk set kan et billede ikke sendes som SMS. Det skal sendes i en MMS, men det gør telefonen automatisk.

Jeg kom lige i tanke om dette link- Måske det er brugbart. https://da.ios-data-recovery.com/iphone-cant-send-pictures-to-android/#imessage 

God dag, 

Omdømme 6
Badge +8

Plejer en iPhone ikke selv at finde ud af, om en besked skal sendes som SMS, iMessage eller MMS (hvis telefonen er sat korrekt op til MMS)?

Teknik… Teknisk set kan et billede ikke sendes som SMS. Det skal sendes i en MMS, men det gør telefonen automatisk.

En Iphone sender som default iMessage, men man kan vælge at slå det fra, så bliver det sendt som alm. sms.. men der er så den begrænsning på mms, som skrevet i tråden, er det flere billeder kan man vælge at sende dem som e-mail vedhæftning, det kan jo være en løsning for nogle.

Kan man få imessage på Android.. Ja det kan man, med lidt fingersnilde og opsætning. Der kan bruges appen weMessage, så kan man sende og modtage imessage på Android.

Grunden til at man ikke kan bruge iMessage på Android, er fordi Apple bruger et særligt end-to-end krypteringssystem i iMessage, der betyder at beskederne fra den enhed de kommer fra skal gennem Apples servere og til den enhed som skal modtage dem. Fordi beskederne er krypteret, er iMessage kun brugbar af enheder som kan dekryptere beskederne.

Som default… Hvis telefonen kan se, at modtageren også er en iPhone.

iMessage er en internettjeneste (man bruger derfor også data). Man sender beskeden til en Apple-server, hvor modtageren så kan hente den. Kun hvis afsenderen kan se, at modtageren er koblet på denne tjeneste, vil beskeden blive sendt som iMessage.

Omdømme 6
Badge +8

Som default… Hvis telefonen kan se, at modtageren også er en iPhone.

iMessage er en internettjeneste (man bruger derfor også data). Man sender beskeden til en Apple-server, hvor modtageren så kan hente den. Kun hvis afsenderen kan se, at modtageren er koblet på denne tjeneste, vil beskeden blive sendt som iMessage.

Præcis lige netop, det er kædet sammen med Apple ID :slight_smile: