Svar

Hvor meget data må man bruge med fri data?

Omdømme 7
Badge +3

Hej, jeg har fået (købt) en ny mobil med 5G.

Nu vi har fri data hos Yousee, kan man bare lade telefonen stå på 5G hele dagen, eller bruges mere data ved 5G?

Men nu er jeg mest hjemme og kunne godt skifte til wifi…men nu har jeg andet der kører på wifi…

icon

Bedste svar af Slangefar 6 May 2021, 09:01

De fleste teleselskaber har en grænse for fri data på 1000GB (1TB) om måneden. Det kaldes "fair use". 

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Nej, 5G bruger ikke mere data end 4G. 

Omdømme 7
Badge +3

Lige et andet spørgsmål om 5G, jeg var ude i en skov ca. 2 km fra en større by, der kørte telefonen kun 3G,

er det kun inde i byer 5G rækker? Nu bor jeg i en lille by, men her er en god forbindelse da TDC antenner er sat op i et høj skorsten…

Omdømme 7
Badge +7

Masterne er typisk hvor folk er flest (byerne). Du kan se masterne på https://www.mastedatabasen.dk/viskort/PageMap.aspx

Omdømme 7
Badge +7

De fleste teleselskaber har en grænse for fri data på 1000GB (1TB) om måneden. Det kaldes "fair use". 

Omdømme 7
Badge +3

Jeg bruger lige dette opslag til et 3. spørgsmål, hvis nogen har testet det også?

Kan det passe at står telefonen til data 5G, løber den hurtigere tør for strøm, end ved at have den på Wifi? Min erfaring viser, endda meget hurtigere løber den tør for strøm…

Btw, Min nye telefon er en iPhone 12 Pro Max

Omdømme 7
Badge +3

Op, jeg ved ikke om nogen ser heri ellers må jeg lave et nyt opslag…

Min telefon var fuld opladet i går kl. 08:00, nu er der ved at være 20% strøm tilbage, den har kun kørt på Wifi næsten…

Omdømme 7
Badge +7

Har en Nokia 7.2, det er Ca en gang i døgnet den skal oplades. Når den ikke bruges til opkald, så er den hele tiden på 4G, til opkald (hjemme) så går den på wi-Fi.

Omdømme 7
Badge +3

Jeg har en anden telefon jeg bruger til opkald, men har du testet om din bruger mere strøm ved 4G end hvis den hele tiden er på Wifi? Jeg bruger mest min telefon til at følge tennis scores.

Men ligegyldigt min holder strømmen i ca. 34 timer…

Omdømme 7
Badge +7

Bruger sjældent Wi-Fi, som skrevet bruges det til opkald når jeg er hjemme ellers ikke meget, har rigeligt med Data, og i denne tid er der jo fri Data, så det er uden betydning.

Besvar