Svar

Esim sms


Badge

Galaxy watch 5 pro med Esim og samme nr som Galaxy S10 smartphone

Kan ikke gennemskue indstillinger for hvor udefra kommende sms beskeder lander.

Troede de landede på begge enheder men beskeder lander kun i indbakke på Smartwatch hvilket gør det temmelig umuligt og holde styr på tråd specielt når jeg ikke har uret på.

Er der en indstilling et sted jeg misser?

icon

Bedste svar af Anthony 16 November 2022, 11:07

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 1
Badge +3

Hej @hiburebe 

Velkommen til YouSee Forum  😁

Jeg håber at nogle af vores Samsung eksperter herinde - kan hjælpe dig med din udfordring. Hvis du selv skulle have fundet frem til svaret i mellemtiden. Må du hjertens gerne poste det her.

Så vil vi kunne markere det, som bedste svar, så andre i samme situation vil kunne løse det. 

Badge

Overvejede lidt med mit spørgsmål om det rent faktisk er et Yousee problem?

Altså hvordan SKAL sms håndteres i forhold til abonnement?

Er det ikke forventeligt at sms "lander" både på WATCH og TLF?

Kan ingen steder se i opsætning af nogle af mine enheder at der er valgmuligheder så jeg tænkte at problem  var abonnement relateret.

Har altid fået SMS på tlf men nu  lander de kun på Watch med Esim?

Omdømme 1
Badge +3

Hej @hiburebe 

Jeg forstår det ikke, som et reelt YouSee problem. I forhold til abonnementet, så kan du bestille det ved at følge guiden her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opret-et-smartwatch-abonnement/samsung-smartwatch såfremt du ikke har forsøgt det endnu. 

Efter det, så er de mere tekniske spørgsmål og opsætning af watch og telefon mere et bruger spørgsmål. Du kan evt. også hente fif og tricks direkte hos Samsung da det er dem, som laver udstyret. Privat så ejer jeg ikke Samsung udstyr - jeg ved dog at der f.eks. på iOS kommer beskeder frem på både telefon og watch. Så jeg ville tro det samme skulle være gældende hos Samsung, specielt hvis du normalt vis har modtaget det begge steder. 

Badge

@Anthony 

Uret er ny indkøbt i sidste uge samtidig med oprettelse af E-sim i Yousee butik.

Og efter E-sim  er installeret på ur har beskeder kun landet på ur.

Beskeder kommer på begge dele hvis ur og tlf er hjemme på samme wifi.( hvis det betyder noget?)

Vi bor hvor der er dårlig mobildækning så al telefoni foregår som wifi opkald.

Hvis ur er hjemme , tændt og på wifi og tlf er ude er det kun ur der modtager sms.?

I morgen skal ur med ud af huset og så vil jeg se hvordan det  opføre sig. 

Forstår simpelthen ikke hvorfor tlf ikke får besked når den "er i byen" Det giver ikke mening@#€%!

 

 

Hej 

Har efter en lang dialog med yousee butikken i Herning, konstateret at e-sim ikke virker på Samsungs produkter og dette er IKKE en fejl fra Samsung men derimod YOUSEE !!

Omdømme 1
Badge +1

Hej 

Har efter en lang dialog med yousee butikken i Herning, konstateret at e-sim ikke virker på Samsungs produkter og dette er IKKE en fejl fra Samsung men derimod YOUSEE !!

Jeg tror du har ret.

Jeg har samme problem som trådstarter og haft snakket med både YouSee support og Samsung support og de kan ikke hjælpe.
Jeg havde tidligere Telia med et tilsvarende setup med E-Sim til min Samsung telefon og ekstra abonnement til mit Samsung Watch. Her havde jeg aldrig problemer. YouSee må have nogle problemer med deres ur abonnement.

Jeg har næsten samme problem. Når både ur og telefon er tændt er der ikke problemer. 

 

Når telefonen slukker pga fx manglende strøm og jeg skriver via uret sender den beskeden- alt er fint.

Men når jeg tænder telefonen igen mangler det der blev skrevet via uret i samtalen på telefonen???

Første gang jeg fik problemet sagde yousee til mig at det er et problem fra samsung. Har været i kontakt med samsung 2 gange og alle indstillinger er korrekte.

Har yousee givet nogen løsninger på problemet? De videresendte blot mig til samsung. 

Det er rigtig irriterende at man skal til både at kigge på sit ur og telefon for at få alle informationer. 

Omdømme 7
Badge +9

 Hej Alle 

Vi har ovre i en anden tråd fået en melding fra en bruger, der har fået det løst ved at nulstille netværksindstillinger. Kan I prøve det? 

I kan se kommentaren her:

 

Meld endelig gerne tilbage😊

Besvar