Dit kort er ikke Provisioneret

Jeg fik i dag et ekstra data SIM kort til min telefon. Men trods det at der i vejledningen i brevet, stod at nu er kortet klar til brug, så passede det ikke. For mit kort er ikke Provisioneret! ! !

Efter at have brugt 30 min. på at finde ud af hvad ordet betød (= kortet er ikke aktivt), og derefter komme igennem til kundeservice, så fik jeg at vide at jeg skulle have læst min ordrebekræftelse, hvori der står at mit nye kort er klar til brug fra d. 11 maj 2021, kl. 12.20.
Hvorfor står der så ikke i det medfølgende brev, under punkt nr. 4:

Du er nu klar til at gå på nettet og bruge dit nye abonnement, “såfremt du har nået datoen, som er nævnt i din ordrebekræftelse”  (min tilføjelse er i “ “).

Så slap man for at bruge tid på at finde ud af hvad det mærkelige ord Provisioneret betyder.

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det er jo ikke en fejl fra You See at der ikke er læst i bekræftelsen hvornår kortet kan bruges. Der står altid i den hvornår ordren udføres. Så det er en fejl 40.

Korrekt - selvfølgelig en fejl 40, for jeg havde læst ordrebekræftelsen, men primært at det var et data SIM kort til 30 kr./md. Jeg tror at mange overser, at der er en dato hvor SIM kortet bliver aktiveret.

Når der så er gået 3 dage og der i brevet står at SIM kortet er klar, så har man glemt ordrebekræftelsen :wink:.

Det var det underlige ord Provisioneret på min telefon, som jeg ikke kendte, der gjorde mig forvirret.

Omdømme 7
Badge +7

Der er et Latinsk ord, som det vestlige sprog er baseret på, provisio og betyder at providere 'forudse, sørge for'.

Omdømme 7
Badge +6

Korrekt - selvfølgelig en fejl 40, for jeg havde læst ordrebekræftelsen, men primært at det var et data SIM kort til 30 kr./md. Jeg tror at mange overser, at der er en dato hvor SIM kortet bliver aktiveret.

Når der så er gået 3 dage og der i brevet står at SIM kortet er klar, så har man glemt ordrebekræftelsen :wink:.

Det var det underlige ord Provisioneret på min telefon, som jeg ikke kendte, der gjorde mig forvirret.

Kommer af det her Engelske begreb inde for telekommunikation, de har bare ikke været specielt dygtige til at komme på et bedre Dansk ord:
https://en.wikipedia.org/wiki/Provisioning_(telecommunications)

Besvar