Spørgsmål

data

Hej 

jeg er i tyrkiet lige nu, og har opbrugt mine 20 gb data vil gerne købe ekstra data men ved ikke hvordan jeg skal gøre det

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det er hvad jeg kunne finde angående det. Siden se ud til at være aktuel.

Rejsedata tillægspakker

Med en Rejsedata tillægspakke kan du bruge din data på mobilen eller din tablet i en række lande udenfor EU.

Du kan vælge mellem 2 Rejsedata tillægspakker:

• Rejsedata World – 1 GB data i 12 lande – Pris 199,-/pakke
  • Rejsedata Grønland – 1 GB data i Grønland – Pris 199,-/pakke

Datapakken gælder i 30 dage fra du tager den i brug, og bliver først aktiveret, når du får dataadgang i et af de inkluderede lande.

https://kundeservice.yousee.dk/mobil/abonnement-og-priser/pris-i-udlandet/datapakke

Omdømme 7
Badge +7

Har lige set at der i linket står.

Du kan ikke tilmelde dig pakken, hvis du har Roaming World inkluderet i dit abonnement.

Da du har Data i Tyrkiet, så må det være Roaming World du har. Så derved ser det ud til at der ikke kan købes extra Data.

Omdømme 7
Badge +6

Hvad med Wi-Fi? Hvis du bor på et hotel, så kan det tænkes at de har gratis Wi-Fi, for det kan jeg se på Google at flere af hotellerne i Tyrkiet tilbyder til deres gæster.

Så er det bare at henvende sig i lobbyen og spørge efter brugernavn og password.

Omdømme 7
Badge +7

Der er så bare det, at det ikke kan anbefales, ja der er mange steder hvis ikke alle steder at der er Wi-Fi, men ofte er der ikke nogen adgangskode, og selv om der er, så er det den samme for alle, og så  er det ikke bedre end et ubeskyttet net. Den slags holder jeg mig fra.

Det er også en anbefaling fra You See at den slags net undgås.

Omdømme 7
Badge +7

Hej 

jeg er i tyrkiet lige nu, og har opbrugt mine 20 gb data vil gerne købe ekstra data men ved ikke hvordan jeg skal gøre det

Hej @Elifakin 

Har du ikke fået besked om, at du kan købe mere data pr. SMS? Ellers kan du prøve at kigge ind på Mit YouSee eller downloade Mit YouSee appen, som er ret god og handy i forhold til administrering af dit abonnement samt overvågning af forbrug.

Har lige set at der i linket står.

Du kan ikke tilmelde dig pakken, hvis du har Roaming World inkluderet i dit abonnement.

Da du har Data i Tyrkiet, så må det være Roaming World du har. Så derved ser det ud til at der ikke kan købes extra Data.

@Radiomanden => Det burde være muligt at tilkøbe mere data. Se her, nederst:
https://kundeservice.yousee.dk/mobil/abonnement-og-priser/roaming
“Når du har brugt den data, du havde til rådighed, sender vi dig en sms om, at du ikke har mere data — og at du kan tilkøbe ekstra data.”

Har du linket til den anden side, hvor du drog den anden konklusion? Så vil jeg bare gerne lige sikre mig, at vi ikke har noget modstridende stående ved en fejl:relaxed:

Omdømme 7
Badge +7

@Kasper

Jeg må da indrømme at efter at have læst:

Så tog jeg det som pålydende, altså værende det korrekte svar.

Der står i linket.

​​​​​​

Værd at vide om Rejsedata World

Disse lande er inkluderet i Rejsedata World:
Tyrkiet, Thailand, USA, Canada, Færøerne, Australien, New Zealand, Japan, Malaysia, Hongkong, Kina og Singapore 

Du skal være tilmeldt pakken og have et YouSee mobilabonnement, inden du tager afsted på ferien. Du kan ikke tilmelde dig pakken, hvis du har Roaming World inkluderet i dit abonnement.

Omdømme 7
Badge +7

@Kasper

Jeg må da indrømme at efter at have læst:

Så tog jeg det som pålydende, altså værende det korrekte svar.

Nå det er da også bare mig, der har fået solstik på bagkant:sweat_smile:

Jeg har fundet det i teksten via det link du startede ud med - og du har helt ret. Man kan IKKE tilkøbe mere data til et Roaming World abonnementet. Man kan dog roame videre på anden takst:

EU Lande = 0,0325 kr. pr. MB
Øvrige lande (world lande) = 4 kr. pr. MB

Beklager, hvis jeg fik skabt forvirring:relaxed:

Omdømme 7
Badge +7

Helt OK, var da selv bange for at have ledt på afveje.

Besvar