Spørgsmål

Bruge datakort til router?

Hej,

Jeg er næsten helt sikker på at jeg for et par år siden har haft tilknyttet et datakort til et Yousee mobilabonnement, og i den forbindelse benyttede datakortet i en bærbart 4g mobil router.

I dag kontaktede jeg en Yousee sælger for at hører om muligheden for at oprette et nyt mobilabonnement med tilhørende datakort.

I den forbindelse forespurgte jeg på muligheden for at benytte datakortet i 4g mobil router, han sagde at det kunne man ikke, det ekstra datakort er kun til iPads og lignende.

Det er ikke fordi jeg ønsker at betvivle medarbejderens viden, men kan nogen bekræfte at han har ret eller ej.

På forhånd tak.

Henrik Høy

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Jeg er ret sikker på at det ikke er korrekt ud fra at Data er jo Data uanset i hvilken enhed det bliver brugt, så monter det i modemmet så får du vished for om det virker eller ikke.

Jeg er ret sikker på at det ikke er korrekt ud fra at Data er jo Data uanset i hvilken enhed det bliver brugt, så monter det i modemmet så får du vished for om det virker eller ikke.

Tak for svar, jeg har ikke tegnet det ekstra abonnement endnu, og størrelsen på det abonnement jeg skal have afhænger af om det virker eller ej :-)

Omdømme 7
Badge +7

Et Data kort er jo til Data, et Data deling kort er noget andet, da det bruges til deling af data mellem telefon og Tablet/PC.

Et Data kort er jo til Data, et Data deling kort er noget andet, da det bruges til deling af data mellem telefon og Tablet/PC.

Det jeg taler om er det ekstra datakort man kan købe til 30 kr i tillæg til mobilabonnement.

Omdømme 7
Badge +7

Det største Mobil abonnement der kan fås Data deling til er det med 80 Gb, der kan ikke fås til det med fri data.

Skal der have mere Data end det, skal der købes et seperat Mobil Data abonnement.

En anden ting der kan gøres er at bruge Mobilen som Hotspot, og få Netforbindelse til andre enheder på den måde. Det gør jeg selv i det omfang det er nødvendigt.

Det største Mobil abonnement der kan fås Data deling til er det med 80 Gb, der kan ikke fås til det med fri data.

Skal der have mere Data end det, skal der købes et seperat Mobil Data abonnement.

En anden ting der kan gøres er at bruge Mobilen som Hotspot, og få Netforbindelse til andre enheder på den måde. Det gør jeg selv i det omfang det er nødvendigt.

En opdatering.

Jeg endte med at bestille 80 Gb abonnement i dag, og da jeg ringede efterfølgende for at bestille datakort til 30,- spurgte jeg vedkommende jeg talte med om hvad kortet kunne monteres i, og han nævnte selv router. 

Så nu må vi se :-)

Omdømme 6
Badge +5

En opdatering.

Jeg endte med at bestille 80 Gb abonnement i dag, og da jeg ringede efterfølgende for at bestille datakort til 30,- spurgte jeg vedkommende jeg talte med om hvad kortet kunne monteres i, og han nævnte selv router. 

Så nu må vi se :-)

Hej ja præcis det kan bruges i Router, og i mobil. og ligeså til router til båd. Osv.

Oftes hvis det bruges til Båd Router, skal oftes lige startes op vide af Mobil.

Er måske forskelligt, fra selskab til selskab 

God dag

Besvar