Anmeldelse af Samsung Galaxy Note 10 - af Søren

• 18 september 2019
  • 0 kommentarer
  • 109 visninger

Omdømme 7
Badge +7

En Apple Fanatikers bekendelser – Overbevist……. eller….

Da jeg fik at vide at jeg havde vundet denne Samsung, havde jeg ikke rigtigt noget forhold til Samsung og deres produkter, andet en jeg havde hørt og hørt, at jeg da skulle prøve. IPhone er outdated. Samsungs kamera er lang bedre osv. Men jeg har siden 2007 holdt ved og for mig var IPhone ”The King”.

Ankomsten:

Så kom kassen med min nye tingest. Kassen var sort i stedet for den ”normale” hvide. Alene der var jeg tilbageholden. Men efterhånden som jeg som jeg åbnede sagerne kunne jeg godt ser at den her var rimelig lækker. Aura Glow effekten på coveret var lidt udover det sædvanlige. 

Jeg havde som mange fulgt lidt med i rygterne om den nye Samsung. Så pludseligt, lancerede Samsung to nye Galaxy Note 10 versioner, Note 10 og Note 10+. Efter at konkurrenterne alle har fået store skærme, lang batterilevetid og mere kraftfuld hardware, havde Note-serien mistet lidt af det, der også gjorde den til noget særligt ud over S Pennen.

En anmelder havde sågar skrevet:

Galaxy S-serien er endda blevet så god, at den kommer op og konkurrer med Galaxy Note på en række punkter. Samsung har været tilbage på tegnebrættet, og de har lavet en smartphone der leverer på alle tænkelige niveauer.

Er Samsung Galaxy Note 10 en Designperle…. Hmmm

Det er sjældent, at jeg ser designet på Samsung som en decideret forbedring, når vi måler den op mod en IPhone i dag. Før denne, læs Samsung, oplevelse var min holdning at Apple var markedsleder, men at Samsung lavede nogle af de flotteste og lækreste telefoner med hardware der er vandafvisende og med det mest hårdføre ydre.  

Okay denne Samsung er LÆKKER de afrunde kanter, skærm helt ud til kanten. Designet må jeg indrømme overstiger langt Appels og den virker umiddelbart mere lækker. Men den er STOR når man til dagligt er bruger af en IPhone 8. Den fylder i bukselommen.

Aura Glow effekten er ikke som nogen anden Smartphone. Den er vel nærmest BLÆRET, men dagen efter modtagelsen købet jeg et cover for der var fedtmærker over alt.

Så er Samsung Galaxy Note 10 en designperle ja så må mit svar være JA og det er hårdt at indrømme.

Den daglige brug

Næsten alt er anderledes end min gamle IPhone 8 og jeg må indrømme af Android styresystemet stadig ikke er min favorit. Hvor OS systemet omfavner dig er Android mere en Bitch som først skal læres at kende og til stadighed prøver at stikke af. Det bliver nok bedre med tiden, men nok aldrig efter min mening så godt som OS.

Ansigtsgenkendelse og fingeraftryk åbning virker super, men ikke bedre end konkurrenterne. Ellers er det daglige brug meget nemt. Jeg kan godt lide det.

Galaxy Note 10 har en massiv skærm, men skærmen har en perfekt størrelse, og da det er meningen, tror jeg, at man kan bruge to hænder til at betjene den, og den føles det ikke uhandy. 

Skærmens opløsning er uovertruffen. Jeg har aldrig set bedre. Tak til Samsung. Om det så er Full HD eller 2 K så er det for mig rigeligt uanset hvad det hedder.

Det rammeløse design, og at frontkameraet nu ikke forstyrrer, når man spiller, streamer og surfer rundt. Skærmen på Galaxy Note 10 er altså ikke bare lavet til at være produktiv med, den er som skræddersyet til alle former for underholdning og tak for det.

Det har i min testperiode ikke været muligt at få Galaxy Note 10 til at vise tegn på svaghed – ikke en gang et lille hak.

Kameraet:

Først og fremmest virker det. Jeg synes ikke at det har helt samme klarhed som IPhone og farverne er lidt mere ”flade”, men for mig er brugerfladen det vigtigste. Jeg har brugt optager til at lave små produktfilm til mit firma og jeg må sige er det er rigeligt og tilstrækkeligt. Så herfra Thumps Up.

Der er jo en masse smarte funktioner, men det er jeg ikke helt nået til endnu og om jeg kommer til det er måske tvivlsomt. Men det kan tage gode billeder og film. Bedre end de fleste.

S-pen:

Uha dada den er fed. Testede rækkevidde. Gik over 20 meter væk og den virkede stadig det er for vildt. Er rigtig fedt når man skal køre en PowerPoint.  Med et klik på pennen kan kontrollere forskellige funktioner i de apps man ønsker og det fungere.

Det ligner at men er troldmand når man står og laver fagter ud i luften og folk bliver imponerede når en bevægelse overføres til skærmen.  Zoomen ind og ud. Jeg er imponeret. Der er rigtig mange muligheder med S Pennen, som kan være rigtig brugbare for nogen og det er den for mig. Selv efter at have håndskrevet noter i appen kan man søge efter ord som er gemt i noter. Det virker Kanon.

S Pennen er stadig det der gør en Galaxy Note speciel oplevelse sammenlignet med andre smartphones. Jeg vil sværge til S Pennen som arbejdsredskab

Android til Mac

Samsungs brugerflade, som giver mulighed for at få telefonens brugerflade, med al dens indhold, op på den store skærm. Fandt ud af at man ved hjælp af blot et USB-kabel få skærmens indhold op på den bærbare og stationære PC. Det er smart.

Noget jeg er løbet ind i er det problem hvis man er bruger af en Samsung/Android smartphone og Mac fra Apple, er, at det ikke er muligt at få  de forskellige platforme til at snakke sammen. Men har hørt at det skulle være muligt og at Samsung er kommet et skridt nærmere på at fjerne den barriere om ikke andet så for Samsung smartphonebrugere.  Så må vi se om det virker, men det har jeg ikke prøvet endnu. Muligheden for at kunne kopiere indhold fra Note 10 over til min Mac kan desværre ikke lade sig gøre, og det var egentlig den funktion, som jeg havde glædet mig allermest til. Barrieren er altså ikke helt brudt ned endnu. 

Den Hurtigste opladning

Når batteriet har en kapacitet som lovet, forventede jeg ekstrem god batterilevetid. Den er god, men om man får helt op mod to dage eller mere afhænger nok meget af, hvor meget man er på. Med mit forbrug har jeg fået halvanden dags levetid som minimum, og det er klart bedre end min IPhone 8 så den er godkendt.

Opladningstiden er et klart plus. Det er ikke set hurtigere. ”Apple go home”. Jeg har endog hørt at men kan tilkøre en anden lader der endnu hurtigere. Den skal jeg have.

MEN der mangler et kabel der forbinder Smartphonen til min PC. Dette burde være standart i pakken og er ikke okay, men jeg havde heldigvis selv et liggende.

Hovedtelefoner:

Kort det er lækkert og har en glimrende lyd. Sidder måske ikke så godt i mine øre, men godkendt. Ledningen er lækker og krøller ikke sammen som nogle af konkurrenterne. Så det er også godkendt.

Lyd uden højtaler og headset:

Ja her er så lidt malurt hvor Samsung kommer til kort. Når man afspiller film/musik kan man på bagsiden mærke at selve kassen på Note10 nok er lidt for tynd og bassen mærkes igennem. Det forekommer ikke ved Apels produkter.

Jeg vil ikke rode mig længere ud i det tekniske da jeg blot er bruger og nok aldrig bliver mere end det.

Konklusion

En stor flot skærm, godt kamera og lang batterilevetid findes der masser af i forskellige prisklasser, men jeg må indrømme at ingen kommer pt op på siden af MIN Samsung Galaxy Note10. Det er et lækkert stykke værktøj også selv om den for mig er en smule stor. Om jeg kommer til at elske den må tiden vise. Har stadig min betænkelighed mht. Android Styresystemet, men jeg vænner mig nok til det.

Om jeg igen ville have en Samsung hmmm Jeg er nok dybest inde IPhone fan, men de næste par år skal bruge til at omvende mig. Og der går jo nok mindst et par år da Apple ikke har tænkt sig at prøve at slå Samsung.

Så ja jeg er nu en GLAD Samsung Galaxy Note10 bruger med alt hvad dette måtte indebære.

Til YouSee vil jeg sig tak for at i valgte mig.  Jeg skal gøre mit bedste

Med venlig hilsen

Søren 

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar