Anmeldelse af Samsung Galaxy Note 10+ - af Jane

Omdømme 7
Badge +7

Jeg var så utrolig heldig at vinde denne telefon i en konkurrence på youSees facebookside – mig der ellers ALDRIG vinder noget! Jeg valgte telefonen i den flotte Aura Glow farve, som fanger lyset helt specielt.

Udpakning

Tirsdag d. 20.08. ankom telefonen så i min postkasse, og jeg pakkede den spændt ud! Det var 256 GB versionen, jeg havde vundet, hvilket også er helt fint til mit behov. Med i kassen var der en oplader med et ganske kort kabel (USB-C i begge ender) og nogle høretelefoner – standard tilbehør fra Samsung.

Ved sammenligning er telefonen stort set samme størrelse som min Samsung Galaxy Note 8, men selve skærmområdet er selvfølgelig større på den nye model.

Jeg har i forvejen en Samsung Galaxy Note 8, som egentlig fungerer fint, men som jeg også skrev, da jeg deltog i konkurrencen, så er jeg ikke helt tilfreds med kameraet i den og kiggede derefter efter en ny, hvor jeg vaklede imellem Samsung og Huawei P30 Pro. Dette primært pga. kameraet, da jeg opdrætter norske skovkatte og tit tager snapshots af killinger, som jeg bruger til facebook og instagram, og derfor har kameraet min største interesse.

Opsætning

Selve opsætningen af telefonen gik utrolig nemt! Jeg havde som sagt en Note 8 telefon før, og så er det bare at vælge at forbinde til den – jeg valgte wifi, der er også andre muligheder – og så overfører den apps, indstillinger osv. til den nye telefon, ganske nemt og smertefrit. Herefter loggede jeg ind på min Google-konto og min Samsung-konto, som så synkroniserede de ting, de skulle synkronisere. Og med Samsung er det jo så smart, at der findes Samsung Pass, som husker adgangskoder for en, og man kan bare logge på med sit fingeraftryk.

Alt i alt var det utrolig hurtigt og nemt at gøre telefonen klar til brug, især når man i forvejen kommer fra en Samsung telefon.

Førstehåndsindtryk

Seleve telefonen virker utrolig lækker, både at se på og røre ved. Den er hurtig, skærmen er flot, uden at jeg er i stand til at komme ned i tekniske detaljer – det er bare en velfungerende, lækker telefon, og man er ikke i tvivl om, at Samsung kan sit kram, men nu har mine sidste 3 telefoner også været Samsung, og både software og hardware spiller bare! Lyd og video fungerer fint til det forbrug jeg har, og jeg har ikke brugt større energi på at teste denne del. En ting, jeg synes, er en klar forbedring fra Note 8 er fingeraftrykslæserens placering – på min Note 8 sidder den bagpå ved siden af kameraet, hvilket er uhensigtsmæssigt, omend den fungerer fint. På Note 10 har den fået plads foran på selve skærmen, så den er lidt nemmere at komme til, og jeg har ingen problemer oplevet med at bruge den.

Kamera

Jeg har været meget spændt på kameradelen og har derfor brugt en del tid på at teste kameraet. Telefonen har et front kamera og 3 kameraer bagpå. Jeg vil ikke gå nærmere i detaljer omkring det tekniske ved kameraerne. Jeg vil blot konstatere, at telefonen tager fremragende billeder med god dybde, når der er lys nok, og når motiverne sidder stille længe nok – fra jeg trykker på udløseren, til billedet bliver taget, går der et splitsekund, så hvis man som jeg har legesyge killinger, så er de ikke altid nemme at fange i det rette øjeblik. Jeg synes dog, der er en forbedring i forhold til min Note 8, og det burde der jo også være, da kameradelen er blevet forbedret. I mørke har telefonen tendens til at tage lidt uskarpe billeder, men hvis jeg bruger livefokus og motivet er stille, kan det sagtens lade sig gøre at tage nogle hæderlige billeder. Alt i alt ved jeg dog ikke, om kameraet imponerer mig nok, det må jeg lige teste det lidt mere for at afgøre med mig selv.

Batteri

Batteriet er på 4300 mAh, hvilket er i den store ende for en smartphone. Med det forbrug jeg har haft, har jeg ikke oplevet at være tæt på at løbe tør for strøm – sidst på dagen har jeg brugt omkring 50% højest, og jeg lader den om natten.

Konklusion

Samsung Galaxy Note 10+ er en velfungerende og lækker telefon, der kan alt det man har brug for og mere til – der er flere funktioner, jeg ikke har fået testet eller kun kort kigget på, bl.a. S-pen. Telefonen har et rigtig godt kamera, som fuldt ud opfylder de flestes krav til et mobilkamera og måske endda mere til. Den tager skarpe billeder med god dybde og farvegengivelse, når lyset er godt, og motivet ikke bevæger sig for meget.

Alt i alt en telefon som jeg gerne vil anbefale, hvis man er på udkig efter en telefon i topklasse!

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar