Wificaling på OnePlus 6T | YouSee Community
Svar

Wificaling på OnePlus 6T

Jeg er den lykkelige ejer af en OnePlus 6T, der kan alt - undtagen wificalling eller Volte. Det er inkluderet i mit abonnement, så da jeg opgraderede fra min gamle OnePlus 3 til min 6T, regnede jeg automatisk med, at selvfølgelig kunne min nye mobil wificalling.

Men som skrevet - nixen.

Jeg har trevlet nettet igennem efter en forklaring og støder undervejs på min færd gennem netjunglen på en artikel fra juni 2018 i Mobil.nu, hvor jeg til min store overraskelse kan læse følgende tekst: "Morten Høgh, ansvarlig for Device Management i YouSee, forklarer, at de er i dialog med OnePlus om at få lavet de softwareopdateringer, der er nødvendige for, at OnePlus 6 kommer til at understøtte Volte og Wifi Calling i TDC Groups netværk. “Det kræver dog, at OnePlus kan finde de nødvendige ressourcer til at udføre opgaven, og derfor kan vi ikke pt. love, at det vil ske. Vi håber dog, det vil lykkedes i løbet af tredje kvartal, da vi gerne vil give vores kunder med OnePlus 6 den bedste oplevelse på vores netværk”, forklarer Morten Høgh."

Det med ressourcerne lyder ret søgt, når man samtidig i samme artikel kan erfare, at OnePlus åbenbart har haft ressourcerne til at udføre opgaven hos YouSees konkurrerende firma 3.

Citat fra artikel - lige ovenover Morten Høghs udtalelse: "3 forklarer, at de understøtter både wifi opkald og VoLTE på OnePlus 6 og de understøtter da også allerede teknikkerne på OnePlus 5 og 5T."

Så nu er spørgsmålet, om jeg - som tudsegammel kunde hos TDC/YouSee - virkelig er nødt til at flytte mine mobilabonnementer over til det konkurrerende selskab, så jeg kan få mit wificall, eller om jeg snart kan forvente, at YouSee får kontaktet OnePlus (som 3 har kunne finde ud af), så jeg ikke er nødt til at flytte selskab.
Med venlig hilsen
Anne.
icon

Bedste svar af Kasper 15 april 2019, 12:25

Hej Anne

Jeg kan se, at du mangler svar her, så jeg byder lige ind.

WiFi opkald er i testfasen på OnePlus, men der er desværre ikke en konkret dato for, hvornår det rent faktisk vil virke på disse enheder.
Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det kan vi brugere ikke svare på, der kan kun You See.

Hvornår er der nyt OnePlus og VoLTE og VoWIFI. Jeg glæder mig til jeg igen kan få en OnePlus. 

Bliver telefoner testet igen hvis de får en større software opdatering? f.eks hvis de går fra Android 9 til Android 10? Så f.eks Oneplus 6 ikke virker med VoLTE med Android 9 men måske gør det med Android 10?
Omdømme 7
Badge +7
Hej igen

På daværende tidspunkt for 4 mdr. siden, var det også en klar forventning, at VoLTE/WiFi-calling ville blive en realitet til One Plus 6. Det viste sig desværre ikke at være tilfældet og det beklager jeg mange gange. Igen handler det om, at den software vi tester fra OnePlus fungerer optimalt på netværket. Jeg skriver potentielt i forhold til One Plus 7 PRO i mit forrige post. Det er en forventning, men ingen garanti.

Der er forskel på vores netværk og andre netværk. Der er forskel i settings indstillinger m.m., og vi godkender ikke en software, hvis vi ikke mener, at enheden fungerer ordentligt i forhold til VoLTE. Det forklarer, hvorfor ældre enheder virker på andre netværk fremfor vores.

I forhold til Samsung, så var det en af de første, vi fik til at virke med VoLTE på netværket og det jo så fordi, at den er testet OK og fungerer optimalt på vores netværk. Igen så handler det om softwaren vi har i hænde. Der skal ikke herske tvivl om, at det er i vores interesse, at flest mulige enheder fungerer på vores netværk med VoLTE og Wi-Fi calling.

Jeg er ked af at læse, at du er skuffet over vores netværk, men jeg håber, at ovenstående giver mening og syn for sagen og hvorfor, vi ikke understøtter alle enheder. Så vil jeg da også nævne, at jeg har forståelse for, at du ærgrer dig over, at du ikke kan bruge VoLTE og Wi-Fi Calling hos os.

God weekend når du kommer dertil.
Så skrivelsen fra 4 måneder tidligere var blot et gæt?
"Vi vil understøtte fra One Plus 6 og med al sandsynlighed fremtidige modeller."
Det blev så et dyrt gæt.. Hvis man så har indkøbt en ny Oneplus telefon (6, 6T eller 7) i forventningen om at den jo måtte blive implementeret til og virke 100% på "Danmarks bedste mobilnetværk" som i brander det som..

Kan se en anden dansk netværks udbyder (3.dk) har Oneplus 5 og op efter understøttet..
Hvordan kan det være at en Samsung (S6) som kom tilbage i 2015 kan være understøttet, men en telefon (Oneplus 7) som udkom for 3 måneder siden, med al sandsynlighed ikke gør? Og Oneplus 7 og Oneplus 7 Pro praktisk talt næsten er ens i indmad og software.
Alle ud meldinger her har været upræcise og gæt.. Var den sidste også det?
Det kan ikke være let og være "ny" producent at mobiltelefoner når det kan tage flere år at få godkendt til og virke fuldt ud.. så 2022 bliver næste udmelding på understøttelse?

Jeg er en meget skuffet forbruger at jeres netværk.
Omdømme 7
Badge +7
Kan det virkelig passe at 2 år efter VoLTE og VoWifi blev implementeret på jeres netværk er det endnu ikke lykkes og få implementeret en eneste Oneplus telefon? Jeg har kigget ved jeres kollegaer: 3 og Telia/Telenor og de har mininum 4 Oneplus telefoner som virker med VoLTE og VoWifi.. Nu må i snart kunne melde en tidshorisont ud ellers er jeg smuttet.. "Vi må vente og se med det" er bare ikke et godt nok svar. Måske har I en fast testfase periode for nye enheder.. Eller kommer nogen producenter som f.eks Apple, Samsung eller Huawei bare foran i test når de kommer med nye telefoner? Mere info tak.

Hej ddepoilly

Sagen er den at vi tester, om de forskellige enheder fungerer ordentligt på mobilnetværket. Herefter godkendes telefonen og kan derefter køre med VolTE/Wi-FI, men som nævnt tidligere, så får ældre modeller ikke den godkendte software, hvilket begrænser antallet af understøttede OnePlus enheder i forhold VolTE/Wi-FI Calling på vores netværk. Vi er ikke herrer over, hvorvidt den software enhederne har, som virker med VolTE/Wi-FI, bliver bagudkompatitel med de ældre One Plus modeller.

I forhold til tidligere skriv, så forventer vi desværre ikke længere, at OnePlus 6 og OnePlus 7 kommer til at virke med VoLTE/Wi-Fi calling på vores netværk.

Potentielt er der en mulighed for, at OnePlus 7 PRO kommer til at virke med VoLTE/Wi-Fi calling på netværket.
Kan det virkelig passe at 2 år efter VoLTE og VoWifi blev implementeret på jeres netværk er det endnu ikke lykkes og få implementeret en eneste Oneplus telefon? Jeg har kigget ved jeres kollegaer: 3 og Telia/Telenor og de har mininum 4 Oneplus telefoner som virker med VoLTE og VoWifi.. Nu må i snart kunne melde en tidshorisont ud ellers er jeg smuttet.. "Vi må vente og se med det" er bare ikke et godt nok svar. Måske har I en fast testfase periode for nye enheder.. Eller kommer nogen producenter som f.eks Apple, Samsung eller Huawei bare foran i test når de kommer med nye telefoner? Mere info tak.
Omdømme 5
Badge +6
Jeg har desværre ikke noget nyt. Vi tilføjer løbende telefoner, men vi må vente og se med det.

Stefan, YouSee Forum Team
Noget nyt herom? Kan se andre nye telefoner fra Samsung osv. som bliver tilføjet men endnu ikke en fra Oneplus. Test fejlet?
Omdømme 7
Badge +7
Hej ddepoilly

Det kan vi desværre ikke garantere.

Vi vil understøtte fra One Plus 6 og med al sandsynlighed fremtidige modeller.

Telefonens softwareversion skal understøtte VoLTE og WiFi Calling i vores netværk og opføre sig korrekt på dette. Herefter godkendes den efter test.

Vi kan desværre ikke stille garanti for, at den software, som nyere One Plus enheder har, der understøtter VoLTE og WiFi Calling også bliver tilgængelig på ældre One Plus enheder. Og dette er vi ikke herrer over.
Når du skriver Oneplus bliver det så alle Oneplus enheder? 3, 3T, 5, 5T, 6, 6T.
Bliver VoLTE også aktiveret?
Hej Kasper

Tak for svaret. Jeg forstår stadig ikke, hvorfor YouSee ikke understøtter OnePlus 6 T, når 3 åbenbart gør. Særligt taget i betragtning, at One+ har en stor fanskare. Men jeg må vel bare afvente og se, hvad der sker.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Anne

Jeg kan se, at du mangler svar her, så jeg byder lige ind.

WiFi opkald er i testfasen på OnePlus, men der er desværre ikke en konkret dato for, hvornår det rent faktisk vil virke på disse enheder.

Besvar