Spørgsmål

Uhyrligt gebyr for modtaget opkald i udlandet - uden jeg tager tlf'en - korrekt?

Jeg er pt i Japan, og får den ene regning efter den anden fra yousee fordi folk ringer til min tlf. Selvom jeg ikke tager telefonen så betaler jeg tilsyneladende 12,5 kr hver gang nogen ringer til mig i Japan (det løber hurtigt op!!) - er det virkelig korrekt, og hvis det er kan jeg gøre noget? Evt slå tlf svarer fra (ser dog ikke ud til at jeg har modtaget nogen beskeder på min svarer).
:?

1 Kommentar

Omdømme 5
Badge +4
Hej Katrine W,

Jeg vil helt sikkert anbefale dig at slå telefonsvaren fra, når du befinder dig i et land som f.eks. Japan, hvor der er temmelig høje takster.

Årsagen tyder på at være telefonsvaren - selvom der ikke kommer en besked, så viderestiller telefonen til telefonsvaren, hvilket er dét der skaber takseringen.

Du kan nemt slå telefonsvaren fra ved at trykke ##002# og derefter ringe op. Du kan læse mere om voicemail-funktioner på denne side, hvor der også står hvordan du aktiverer den igen: YouSee Voicemail

Håber du nyder Japan - jeg har ikke selv været der, men har hørt det skulle være et dejligt sted! :)

Vh
Nikolaj

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)