Uforklarlig datatraffik fra iPhone 6 når telefon på wifi

Hejsa

Siden jeg er skiftet til Yousee mobil, oplever jeg mystisk og uforklarlig datatraffik.

Om natten normalt imellem 00:30 og 05:45 bliver jeg registreret for 80-90 MB traffik fra min iPhone 6 med nyeste firmware.

På det tidspunkt af døgnet sover jeg altid, og er hjemme hos mig selv, hvor min telefon altid er koblet på wifi som også er en yousee forbindelse.

Kan i forklare denne traffik?, jeg har prøvet at stoppe samtlige programmer på iPhonen og det gør ingen forskel.

Er det jeg der har bugs i jeres system, eller er det en bug i iOs. Sidstnævnte har jeg googlet efter og ikke kunne finde noget brugbart om.

9 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej TheDiver

Det er noget især kunder med iPhones oplever, da der er app´s som opdatere i baggrunden eller andet som bruger data og når din telefon ligger og ikke bliver brugt, så kan den hoppe fra det trådløse net og bruge data i stedet for.

Prøv eventuelt at slukke for mobil data om natten og se om det så gør en forskel.

/Kevin

Hej Kevin

Tak for dit svar

Så det du siger er at det er en iOS bug, eftersom telefonen har adgang til Wifi netværk og derfor ikke bruger burde bruge datatraffik.

Det der undrer mig er at det ifølge jeres forbrugsmeter, altid er hvad der ligner max data klump i kan angive, derfor har jeg ikke helt frikendt jeres måler.

Har prøvet at slukke for data traffik, nogle nætter, men det er på ingen måder en brugbar løsning.

En anden ting der undrer mig er at jeg ALDRIG har oplevet lignende da jeg havde '3' som udbyder, problemet er først opstået hos jer. Det er dog med iOS 8, eftersom min gamle iPhone 4 kun havde iOS 7

Hej Kevin

Om eftermiddagen den 1/6 nulstillede jeg counteren på min iPhone 6, hvad angår cellular datatrafik.

Om morgenen da jeg var mødt på arbejde den 2/6 checkede jeg counteren igen, der havde været nogle få MB traffik siden nulstillingen.

Til min store overraskelse ser jeg dette på oversigten over det påståede forbrug på jeres hjemmeside:

02.06.1500:15:4989,56 MBData/GPRS0,00 kr.
Så i følge jeres system, har jeg brugt knap 90 MB traffik fra min telefon, imens den er koblet på Wifi og jeg sov.
Telefonen kender intet til denne traffik, og google søgning, har heller ikke henvist til andre med lignenden problemer.

Denne natlige traffik er nærmest konstant, og sker altid på et tidspunkt hvor jeg sover.
Så noget siger mig at jeres dataforbrugs system er fejlramt.

Jeres standard svar med 'jamen vi er ikke bekendt med sådanne en fejl' er ikke et gyldig svar. Send gerne denne fejlmelding videre til kompetent personer, der reelt har kendskab til det dybere tekniske i det.

Mvh
Søren

Omdømme 1

Badge +1
Hej igen

Det er ikke første gang vi har fået en henvendelse som denne og derfor er det blevet undersøgt af vores teknikske afdeling, som ikke har fundet nogle fejl.

Men du er meget velkommen til at kontakte os her, så får vi set på det igen :)

/Kevin

Hej Kevin

Istedet for jeg skal ringe eller skrive til jer igen, må du gerne sende sagen direkte videre til de relevante personer.

Det ville være god kundeservice :)

/Søren

Hej the Driver

Du har ret i at det ville være god kundeservice, hvis Forumteamet gav den slags hjælp. Men som du kan læse på Velkomst siden , er dette forum et  kundeforum, hvor det primert er os kunder, der hjælper hinanden, og det betyder at  forumteamet primert tager sig af  forum og teknikken bag, og at de som sådan ikke yder personlig support, men forsøger at  yde en hjælp som de mange har gavn af. :D

Som du har læst på velkomstsiden, er det altså ikke "ond" vilje fra forumteamets side, men blot et venligt råd om at kontakte yousee ad den rigtige kanal, så du kan få den hjælp du helt klart skal have.  Forresten står det også på forums startside at det er vores forum. ;)  

Tip: når du skriver kan du jo henvise til denne tråd, eller kopiere det du har skrevet så du ikke skal skrive det igen.
Hej Majah

Jeg ved godt hvad der står på forsiden.

Men eftersom yousee faktisk læser og svare i dette forum, er det lidt dårligt de ikke magter at eskalere en sag op til en rigtig support sag.

Forummet her skulle jo hjælpe dem, ved at vi kan hjælpe hinanden, og så kan de hjælpe i ting der kræve yousee hjælp.

Men i stedet for at benytte forummet og facebook til at yde bedre kundeservice, har det den modsatte effekt, nemlig en dårlig kundeoplevelse. :-(

Omdømme 1

Badge +1
Hej igen

Grunden til at du skal kontakte os via telefonen eller mail, er fordi at vi skal have en masse information fra dig og have oprettet en sag og det kan jeg ikke bare gøre, så vi vil rigtig gerne se på sagen, men så er du nød til at tage kontakt til os via linket jeg gav tidligere :)

/Kevin

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P