Svar

Udland

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hjælp hjælp. Sidder i Frankrig og ved ikke, om jeg skal bruge dataroaming (virker) eller mobilt netværk (virker ikke) Har alm. abonnement via lille pakke, så vidt jeg ved inkluderet udlandstelefoni.
Skal jeg nogen steder sætte et kryds for at koble mig på et netværk?
icon

Bedste svar af Radiomanden 13 maj 2018, 12:59

For at kunne bruge Mobil Data i udlandet, så skal Data Roaming være aktiveret, og for at kunne bruge Telefonen i udlandet, så skal udlands telefoni være aktiveret.
Data Roaming aktiveres på enheden, udlands telefoni aktiveres på Mit You See Mobil.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
For at kunne bruge Mobil Data i udlandet, så skal Data Roaming være aktiveret, og for at kunne bruge Telefonen i udlandet, så skal udlands telefoni være aktiveret.
Data Roaming aktiveres på enheden, udlands telefoni aktiveres på Mit You See Mobil.
Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:

Scanning efter et andet netværk kan også være nødvendigt, det fandt jeg ud af i Tyskland med at Vodafone som min mobil havde automatisk valgt overhovedet ikke virkede, for de afviste med det samme mine forsøg på at ringe hjem til Danmark.
I stedet fik jeg med det samme fejlbeskeden: Netværks Fejl
Men efter jeg så havde valgt manuelt at anvende Tyskland's største teleselskab Telekom, så virkede det.

Så det kan være nødvendigt i Frankrig og manuelt at scanne efter et andet netværk også.
Til min kendskab så er Orange den absolut største, da de er det tidl. France Télécom (vores svar til TDC).
Så her er chancerne måske større for at roaming fungerer problem frit, både tale og data.
Persen M skrev:

Radiomanden skrev:

Scanning efter et andet netværk kan også være nødvendigt, det fandt jeg ud af i Tyskland med at Vodafone som min mobil havde automatisk valgt overhovedet ikke virkede, for de afviste med det samme mine forsøg på at ringe hjem til Danmark.
I stedet fik jeg med det samme fejlbeskeden: Netværks Fejl
Men efter jeg så havde valgt manuelt at anvende Tyskland's største teleselskab Telekom, så virkede det.

Så det kan være nødvendigt i Frankrig og manuelt at scanne efter et andet netværk også.
Til min kendskab så er Orange den absolut største, da de er det tidl. France Télécom (vores svar til TDC).
Så her er chancerne måske større for at roaming fungerer problem frit, både tale og data.

Tusind tak for hjælpen 😊
kaluje skrev:

Tusind tak for hjælpen 😊

kan tilføje, at det virker fint med roaming. Troede bare, at det gav ekstra udgifter.
Omdømme 7
Badge +1
kaluje skrev:

Tusind tak for hjælpen 😊
kan tilføje, at det virker fint med roaming. Troede bare, at det gav ekstra udgifter.

Det gør det så men ikke, der er kun lige det at du måske pludselig kan løbe tør for data hvis du bruger internettet rigtig meget til streaming af musik og videos, de 2 stjæler nemlig utroligt meget af din tilgængelige data mængde, som jeg mener at kunne huske ligger på 1 GB i vores mobilpakker når vi er i udlandet.

Men det lader til at der er enkelte teleselskaber der ikke har lyst til at lege med i roaming aftalen, selv om at de er pålagt ved E.U lov at de rent faktisk SKAL!
Omdømme 2
Badge +1
Hej Kaluje

Jeg er glad for at læse, at du fik den nødvendige hjælp.

Du må meget gerne markere "bedste svar", så andre også kan få gavn af den hjælp du har fået herinde fra :)

Özcan, yousee forum team.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Kaluje

Jeg har markeret Radiomandens svar som bedste svar :)

Tak for din tilbagemelding! :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P