Spørgsmål

Sortliste på Huawei P10

Jeg bliver lige nu kimet ned af 12 - cifrede telefonnumre fra forskellige eksotiske lande. Hvordan stopper jeg disse numre i at ringe, selv efter jeg har sortlistet dem på mobilen, Huawei P10 ?

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal være opmærksom på, at de bruger mange forskellige numre.
Hej Jørn, lige nu har jeg registreret 10 forskellige numre med 5 forskellige lande-koder (Liberia - Somalia etc.). Kan jeg ikke fysisk/elektronisk blokere disse numre på min P10 ? Det virker ikke med at SORTLISTE !!
Omdømme 7
Badge +7
Hej ForumBruger886

Der er i øjeblikket fupopkald i omløb som du har bemærket, og som joern er inde på, så kan der være tale om mange forskellige numre.

Du kan anmelde numrene her

Her findes der i øvrigt gode råd til at sikre sig mod svindel.
Omdømme 7
Badge +6
Tilgengæld kan du heller ikke stole på de landekoder der anvises i telefonnummeret, for i visse steder i verden er det mugligt at forfalske telefon numre, så som i 3de lande som Indien og Pakistan, hvor sikkerheden på udstyret er lig nul.
Eks. så påstås landekoden ved en masse af de her Microsoft fup opkald, at landet der ringes fra skulle være England.
Tvært i mod så har samtlige af dem der ringer ekstremt tykke indiske og pakistanske accenter.

En anden metode de også benytter sig af er ganske enkelt bare at skjule deres telefonnummer.
Det er egentlig den form for opkald jeg får mest af, men skjulte numre kan min blacklist app til Symbian telefoner heldigvis sættes til at afvise, så det har jeg gjort da min politik er, at hvis du ikke vil vise mig dit tlf nummer, så gider jeg heller ikke at snakke med dig.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du har sikkerhedspakken fra YouSee, kan du fra opkaldslisten blokkere for uønskede numre.
https://www.bt.dk/danmark/teleselskab-advarer-mod-dette-fup-nummer-du-skal-ikke-ringe-tilbage
Tak for alle svarene. Efter at jeg i går enkeltvis rapporterede alle telefonnumrene til YouSee via en af hjemmesiderne (kan desværre ikke finde tilbage til den igen !), er telefonstormen helt stilnet af (pt. kl.10:54, 02.11.2017).