Sony z3 compact

Z3 fra Sony er populær. Købte den i nov 14

Den anden dag var front skærm krakeleret trods i cover og kun lagt i lomme.

Det var mystisk tænkte jeg. Men efter research 2 min på nettet går det op for mig at netop Sony har store problemer med konstruktion omkring glasset. Se de går i stykker uden påvirkning udefra.

Da jeg var nede i butikken sagde sælger at det nok ikke var dækket af garanti.

Det er lige netop det den skal bruges til. Når et produkt går i stykker uden påvirkning af kunden.

Så allerede der synes jeg servicen er ret dårlig.

Jeg har selv stået i butik og solgt dyre produkter. Så ved at man selvfølgelig skal hjælpe kunden med et defekt produkt. Specielt når produktet har kendte fejl. Svagheder

Nu er den sendt ind. Så må vi se hvad de siger.

Fortsættelse følger.

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Du skal nok være vedholden med din sag. Med skærme / glas og uden garanti, så tror jeg desværre altid producenten vil sige det er selvforskyldt. Men hvis du har beviser på at der er andre som har samme problem, så ser det bedre ud for dig. Så skal du som sagt bare være vedholden, og blive ved at med at holde dig til dig sag overfor Sony. Så kan det være de til sidst overgiver sig.

Jeg haft selv haft et dumt problem med et Samsung C755 tv jeg havde. Min gamle sony analog recorder (dog med HDMI out) havde det med at miste billede og lyd i ca. et sekund periodisk, hvorefter billede og lyd så kom tilbage igen. Problemet var der også mange som havde i hele verden. Så jeg holdt på, at det var et Sync problem m. Samsung tv'ets chipset, som bevirkede at billedet "blinkede" periodisk. Samsung ville ikke erkende problemet, men jeg holdt ved m. beviser, hvilke til sidst gjorde jeg fik et nyt Samsung ES8005 tv. Om samsung så blev træt af mig, det vides ikke :D Men sync problemet var det. Der var ikke garanti på mit C755 tv.

Så hvis du ved du har en god sag der holder, så er det bare at blive ved. Men der skal så også være hold i sagen mht. beviser o.a.

der er ingen hjælp at hente ved yousee.

Det dårligste service nogensinde jeg har oplevet.

Ny bliver alt Yousee opsagt, bredbånd, tv, og 2 mobiler.

færdig med useriøse virksomheder.

Omdømme 2

Badge
Udfra din beskrivelse i starten af indlæget, så er det ikke helt så enkelt og lige til. Hvis man kommer med et smartphone hvor glasset er revnet, så vil sælger altid sige det er ens egen skyld. Det er kun hvis producenten Sony har kendskab til lignende sager, at de kan gå ind i sagen og dække en eventuel defekt ved telefonen. Men du skal som udgangspunkt selv sætte dig grundigt ind i evetuelle problemer omkring din telefon, så du har et bedre udgangspunkt i din sag.

Hvis Yousee ikke kender til lignende sager, så kan de ikke umiddelbart hjælpe dig. Det vil altid være din egen skyld. 

Men hvis du er 100% sikker i din sag, så ville jeg nok gå efter Sony support m. telefonen, og sende dem bevismateriale omkring skærm problemet. Send så meget som muligt, fra så mange kilder som muligt, og så bliv ved med at holde fast i sony med din sag. Så kan du være "heldig", at så giver efter. Men hvis hverken Yousee el. Sony har nogen sager liggende, el. har noget andet at forholde sig til omkring skærmen, så er der ikke så meget at gøre. 

Du kan jo altid oprette en sag hos forbrugerstyrelsen. Men stadigvæk skal du være meget sikker i din sag, og have beviserne klar.

hej 

Det er jeg ikke enig i. Jeg har været indenfor elektronik branchen i mange år, og osse i butik. Jeg ved udemærket godt hvorfor de er som de er. For at undgå at skulle betale.

Det er altid forhandleren der skal dække, ombytte osv. hjælpe kunden, overholde loven osv.

At se så gerne vil have dækket tabet fra Sony efterfølgende, det skal kunden ikke blandes ind i.

Hvis man påstår at kunden selv er skyld i en fejl, eller har bevidst ødelagt produktet, skal man komme med det argument for hvordan og hvornår skaden er opstået.

Iøvrigt så ligger der mange sager med flækket skærm, mange har klaget over dette, via forhandler og til SONY, så det er et KENDT problem. Men jo længere man kan benægte jo flere penge spare man. Om end de mister kunder så er de jo så store, at de nok er ligeglade.

Jeg mener ikke de overholder købeloven og reklamationsloven. Da man ikke bare kan sige en kunde lyver uden at have noget dokumentation for dette. Og man må ikke bare vende hovedet den anden vej, når mange har samme problem.

Omdømme 2

Badge
Jeg tror det bliver lidt af en kamp, da en ødelagt skærm måske er en af de hygpigste selvforvoldte skader på smartphones. Men igen, hvis du er sikker i din sag, så bliv ved med at finde beviser, nu du mener det er et kendt problem som mange andre også har. Så burde du kunne få telefonen fikset på garantien.

Jeg håber du får fikset telefonen, og da helst uden beregning :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)