SMS sendes 4 gange ! | YouSee Community
Spørgsmål

SMS sendes 4 gange !

Jeg har lige fået ny mobil, en Nokia 4.2. Derfor har jeg også fået nyt SIM kort. Nu er problemet, at alle sms´er blive sendt 4 gange til modtagerne. På MIN telefon er status: Ikke sendt. Tryk for at prøve igen.

Hvis jeg gør det, sendes sms´en igen 4 gange!!!

Jeg har kontaktet Yousee support. De foreslog at nulstille netværks oplysninger. Det har jeg gjort, jeg har også nulstillet hele telefonen tilbage til fabriksindstillinger. Den sender stadigvæk alle sms´er 4 gange. (Forskellige modtagere med forskellige udbydere)

Jeg har på fornemmelsen, at det nye sim-kort er defekt. Men det tror Yousee ikke.

Er der nogen der har løsningsforslag?

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej Korthe

Hvis det stadig driller, så prøv gerne at give vores tekniske support et kald på tlf. 70704040 og se hvad de siger til dine erfaringer, som du skriver om i tråden her.

Jeg håber du har fået det løst i mellemtiden.
Yderligere info: Har prøvet at sætte sim kortet i andre telefoner, så er alt godt.

Fik fra Telmore support det nummer man "ringer til" for at få kontakt til deres SMS center, og Nokia 4.2 kunne ikke komme igennem. Så der er klart en fejl der gør at telefonen ikke tror den kan se Yousees SMS center. Men eftersom den godt kan se Telenors SMS center, må fejlen ligge i Yousee - det er min teori.
Hej Nete.
Jeg har præcis det samme problem. Det startede den 2/8. Før det var telefonen fin.
Jeg har fået nyt Sim kort, uden at det hjalp.
Jeg har prøvet at putte et Telenor Sim i Nokiaen, så virkede den fint.
Så tænker at problemet ligger et sted mellem Yousees net og Nokia, at Nokia 4.2 ikke kan se de ting den skal kunne se, den tror den ikke kender nummeret til SMS centralen, selvom den jo faktisk sender SMSerne.
Jeg er Telmore kunde, men det er samme net og support som Yousee. Har gang i mail snak med både Telmore og Nokia, i håbet om at nogen kan finde en løsning. Telmore/yousee er søde til at hjælpe, mail evt til ham jeg mailer med, hvis vi er flere kan det være de bedre kan finde problemet: Nicolai xxxxxxtdc.dk .
Jeg kan til gengæld ikke anbefale dig at tage fat i Nokia, der kommer ikke noget fornuftigt ud af det, andet end at de beder dig gendanne din telefon, hvilket ikke hjælper.

//Redigeret af Kasper, Administrator: Sløret medarbejders mailadresse
Omdømme 5
Badge +6
Hej Nete19

Ved at teste SIM-kort i en anden telefon, kan du nemt finde frem til, om det er noget på telefonen eller SIM-kortet, den er gal med, så prøv endelig med det, Slangefar har foreslået. 🙂

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet simkort i en anden telefon?

Besvar