Spørgsmål

Sms'er fra udenlandsk nummer

Jeg er på rejse i USA og har et problem.
Jeg kan ikke modtage sms'er fra min søn som bor herovre og har et amerikansk SPRINT abonnement.
De sms'er jeg sender går fint igennem til ham. Men omvendt så sker der ikke noget.
Hvordan kan det løses?

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvilket SIM bruges.? DK eller US.? Hvis DK sendes der så til +45xxxxxxx og ikke kun xxxxxxxx.?

Der er ingen grund til doppeltpost.
Omdømme 7
Badge +4
dane52 skrev:

Jeg er på rejse i USA og har et problem.
Jeg kan ikke modtage sms'er fra min søn som bor herovre og har et amerikansk SPRINT abonnement.
De sms'er jeg sender går fint igennem til ham. Men omvendt så sker der ikke noget.
Hvordan kan det løses?

Det tyder på at din søn måske ikke har det det nødvendige abonnement for at kunne ringe og sende SMS'er til udenlandske telefonnumre.
Efter at have undersøgt Sprint's hjemmeside, så kræves der tilsyneladende et tillægs abonnement for at få den muglighed og det koster 15 dollars om måneden.
Det tillægs abonnement kalder Sprint: International Connect: Call & Text

https://www.sprint.com/en/support/solutions/international/sprint-international-connect-call-text-add-on.html?INTNAV=LP:IntlLD:IntlConnect:LearnMore

Citat: "Call & Text add-on with a qualifying plan to call landlines in more than 60 countries and mobile devices in 35 countries without additional charges."

Så hvis han ikke har den pakke, så tyder det på at han ikke har mugligheden for at ringe eller sende SMS'er til udenlandske telefonnumre.
Ikke alle udenlandske mobil selskaber har standard abos der er skruet lige så godt sammen som de Danske, hvor vi ser SMS som en selvfølge til udenlandske mobil numre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)