Roaming: Yousee på skråplan med deres nye mobil abonnementer | YouSee Community

Roaming: Yousee på skråplan med deres nye mobil abonnementer

Omdømme 7
Badge +6
Det ser ud til at Yousee og også samtlige andre danske teleudbydere kan styre lige direkte i mod at blive slæbt foran en E.U domstol, hvis de gennemfører pris stigningen på deres mobil abonnementer grundet fjernelsen af roaming afgiften.

Udmeldingen er klokke klar fra E.U-parlamentariker Jens Rode (R):
Billigere roaming afgifter i udlandet skal ikke tørres af på telekunderne.
Europa-Parlamentet og embedsmændende i Europa-Kommisionen har truet med at komme efter teleselskaberne, hvis de ikke sænker priserne på abonnementerne igen.

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/eu-parlamentariker-billigere-roaming-i-udlandet-skal-ikke-toerres-af-paa

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der blev også i et spørgsmål linket til den artikel på FB for nogle timer siden, den er sjovt nok ikke blevet besvaret.
Omdømme 7
Badge +6
Der blev også i et spørgsmål linket til den artikel på FB for nogle timer siden, den er sjovt nok ikke blevet besvaret.

Det er fordi at det vist ligger en del tænder højere oppe i hirakiet end hvad de kun kan svare på.
Men jeg tror at Yousee's ledelse gør klogt i at rette sig ind efter den trussel, for de bøder at E.U domstolene skriver ud ligger altid i million klassen og så vil Yousee blive tvunget til at tilbage betale det evt. for meget opkrævede af kunderne og vil derved kun medføre et højere tab end hvad de kunne have tjent på deres stunt.
Omdømme 6
Badge +4
Hej Per og Radiomanden,

Vi er i tæt dialog med både danske og europæiske myndigheder og følger naturligvis de gældende regler på området. Muligheden for at bruge mobil og data i hele EU medfører højere omkostninger for især de nordiske teleselskaber, og det er en af grundene til, at mobilpakker uden roaming nu stiger i pris.

PS: Jeg har lige rykket dit indlæg over i vores mobilkategori :)

Læs desuden mere om roaming i Hvad er roaming?

Vh
Nikolaj
Omdømme 7
Badge +7
Det er så ikke den seneste der sker, i følge FB er der mange som får ændret deres abonement til noget der er dårligere end før, har ikke selv hørt noget om mit abonnement endnu, men håber så sandelig ikke at der laves noget om. Det må ikke ske.
Jeg har skrevet til kundeservice, og nu fået svar.
Har alt hos YouSee. TV, Internet, Fastnet, og Mobil.
Jeg har Fri tale, 30 GB data, musik, delekort (gave fra 2014)
Jeg skal stige ca 30 kr pr måned...
Jeg er aldrig i udlandet, har ikke haft et pas de sidste 10 måske 15 år..
Svaret fra kundeservice er, at jeg kan lave et nyt abonnement
på 10 timers tale og 10 GB data i danmark, uden musik eller andet..
Bare glem det..
Nu får de en dag til en ny besked, elles er der andre selskaber..
De har selv opgraderet taletid og data gennem tiden..
Nu kom regningen så på noget man ikke selv har bestilt.
----
Jeg har også anbefalet YouSee Mobil og Internet, vidt og bredt.
Skaffet dem en del nye kunder.
Jeg gætter på de får en lille besked, om at tjekke deres prisstigning.
Omdømme 3
Badge +1
Det er så ikke den seneste der sker, i følge FB er der mange som får ændret deres abonement til noget der er dårligere end før, har ikke selv hørt noget om mit abonnement endnu, men håber så sandelig ikke at der laves noget om. Det må ikke ske.

Enig. Jeg har heller ikke hørt noget endnu. Og det er jo ved at være noget sent hvis det skal give mening ift varsling af en evt. prisstigning.
Omdømme 2
Badge
Det er så ikke alle molselskaber der har hævet prisen ( i hvertilfælde ikke endnu).
Oister hæver ikke prisen, men tilføjer alligevel roaming. Så er det jo op til os som forbruger at vælge.
Kilde: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/oister-vi-haever-ikke-priserne,lid.38102/

Besvar