Svar

Relay - forsendelser

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ryttergaard88 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg har skrevet en mail til TDC for snart 3 uger siden og uden svar tilbage, så nu prøver jeg denne løsning for at se om der er nogen her der kan hjælpe mig.

Jeg har en Iphone 4 og med den kan jeg modtage mail, men jeg kan ikke sende mails fra den. Når jeg forsøger kommer denne besked:

" Der er enbragt en kopi i udbakken. modtageren "mail adresse" blev afvist af serveren, fordi den ikke tillader relay-forsendelser "

Jeg har været inde og ændre porten fra 25 til 587 hvilket heller ikke hjælper.

værtsnavn er asmtp.mail.dk hvilket også skulle være rigtig.

Nogen der har erfaringer med disse problemer

Bjarne Andersen

icon

Bedste svar af ryttergaard88 15 marts 2011, 12:56

Utroligt men sandt så fandt jeg langt om længe en løsning :)

I indstillinger står der at det er valgtfrit at skrive sit brugernavn og kode i udgående post. Dette havde jeg undladt at gøre, men forsøgte så at gøre det alligevel, og wupti så virkede det.....

Sku da sært at der så står valgfri :)

Hvis andre har samme problem kan de jo prøve at ændre det for at se om det virker :)

Bjarne

Se original

45 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ryttergaard88 har modtaget fra andre medlemmer.

Utroligt men sandt så fandt jeg langt om længe en løsning :)

I indstillinger står der at det er valgtfrit at skrive sit brugernavn og kode i udgående post. Dette havde jeg undladt at gøre, men forsøgte så at gøre det alligevel, og wupti så virkede det.....

Sku da sært at der så står valgfri :)

Hvis andre har samme problem kan de jo prøve at ændre det for at se om det virker :)

Bjarne
Hej Bjarne
Det var bare super det med de "relay" forsendelser jeg har gået og irreteret mig over at det simpelthen var utroligt og prøvet mange ting og utroligt at de bare skriver ikke nødvendigt , at udfylde sin udgående navne og passwords , så det var rigtigt godt med en vågen mand :-) mange tak herfra

Mange venlige hilsner
S. Bundgaard :-)
Hej!

Jeg vil også bare gerne sige tak for hjælpen! Simpel løsning, men en dum fejl på nogle ellers herlige maskiner.

Vh Jakob
Hej - også tak herfra... HURRA - det virker...

Lotte, Aalborg

Tak....det virker juhuuuu

øv, kan nogen være mere præcis. jeg kan ikke se hvor jeg skal skrive navn mv i indstillinger.

Hvis jeg får i indstillinger og klikker E-post så står mit navn og password der.. men jeg kan da ikke skrive noget under udgående post.

vh birgit

ps. det er en Ipad2 jeg bruger

Jeg kan kun sige 1000 tak, har også har det problem utrolig længe. Kære TDC få det nu rettet i Jeres vejledninger.

Hej Bjarne, hvis du ser denne henvendelse... Jeg har det samme 'relay' problem, som du omtaler, blot på min iPad 2 - på min iPhone har jeg aldrig haft relay problemet... Jeg har forsøgt at finde frem til, hvor jeg kan udføre de samme ændringer ved udgående de post, som du nævner. Men det har desværre ikke været muligt. Krydser derfor fingre for at du ser denne mail :-)
Mvh - pia
Omdømme 1

Hejsa

Det skulle gerne være nøjagtig det samme på Ipad 2. jeg har aldrig selv haft problemer med Ipad 2, men selve systemet skulle være nøjagtigt det samme.

Når du går ind i Indstillinger->Epost->Mail(Eller hvad du har kaldt den)

Ved udegående post skulle der gerne stå SMTP - asmtp.mail.dk (dette kan være noget andet hvis du bruger et andet selvskab) -> tryk på SMTP-> tryk på primær server (asmtp.mail.dk)

Så er du derinde hvor du skal skrive adgangskode

Håber det er det du søger hvis ikke så skriv igen Glad humørikon

Bjarne

Tak for dit hurtige svar, Bjarne :-) - og nu er udbakken på min iPad tømt...
Pia
Omdømme 1

Men du har vel ikke ændret noget ? Eller er det lykkes det du forsøgte, forstod jeg ikke lige ud fra dit svar :)

Din opsøtning på din Iphone skal være fuldstændig identisk med Ipad2'ern :) Der skal ikke være forskel :)

Bjarne
Jo, jeg tilføjede brugernavn og adgangkode for udgående post, der hvor der ellers står Valgfrit... Det hjalp, der var hul igennem og udbakken blev tømt :-)
Pia
Omdømme 1

Perfekt :)

Utroligt de ikke får det ændret i deres manual :)

Glad for at hjælpe til )

Bjarne
Ja det er utroligt... Men så er det jo herligt med et forum som dette :-)
Pia
super super - og 1000 tak hjælpen til opsætningen....

Takker mange gange for hjælpen.... :0)
Den løsning virkede også for mig ;0)

Jeg har haft et lidt tilsvarende problem. Jeg bruger gmail og sender derfor fra smtp.gmail.com. Men fra min iPhone har jeg ikke kunnet sende når jeg har været under Yousee's wifi. Nu har jeg også sat brugernavn og kode ind, og så sender jeg mail fra min iPhone uden først at slå wifi fra eller gå uden for wifi's rækkevidde (som i øvrigt er meget kort!).

Tak for hjælpen.

Henrik

Hej Bjarne.

Hvor var det dejligt, at du skrev hvordan man fik de der relay forsendelser afsted. Havde lige fået en ipad, og kunne bare ikke få det til at fungere med udgående post. Efter jeg havde læst dit svar, og rettet det til  i udgående server, så fungerer det til ug og slange. Tusind tak for hjælpen.

Fedest du har lige redet min dag

Fantastisk - 1000 tak for hjælpen. Dejligt at det var så nemt at finde et svar der virker :-)

Super med et sådant forum og en supermand til Bjarne, der deler ud af sin viden. Nu virker min iPhone også mht at sende. Tusind tak.

Hej Bjarne.

Du er min nye bedste ven..........

Al den tid jeg har surfet efter en løsning og prøvet alle forskellige porte på tastaturet.

Super - tak for det!!!

vh Stine

Tusind tak. Du skulle måske søge ansættelse hos apple. Du kommer i hvertfald med i min aftensbøn.

Dennis

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P