Spørgsmål

reklamer

Hejsa
jeg modtager mange reklamer på min mobil hver dag. De kommer som pop up. lige gyldigt hvad jeg laver på mobilen.... om jeg kører efter min gps, skriver en sms tager billeder så popper der reklamer op på min skærm. nogen gange med lyd andre gange lydløs. Alle mulige mærkelige reklamer.
Ens for dem alle er at der er et lille google logo i hjørnet. Klikker jeg på det kommer der beskrivelse op om disse adfærdsbaserede annoncer som de kalder dem. det er fint men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg slår dem fra. Der står at det ikke er muligt at undgå dem. Jeg kan kun styrer om det er noget som interesserer mig.
Det er pænt irriterende at jeg modtager dem og ikke aner hvordan jeg lår dem fra. Har prøvet forskellige indstillinger på mobilen uden hjælp. Det ser ud til det styres fra min google konto. Nogen der kan hjælpe mig med det?

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7
Du er tilsyneladende blevet ramt af "Malware" (Malicious Software) . Nogen af dem viser sig som pop up reklamer. Reglen er at man kun må hente apps fra Google, men på trods af Google gør et kæmpe arbejde for holde det nede, er man ikke helt sikker der. Du kan læse mere om problemet her (artikel på engelsk):
https://malwaretips.com/blogs/remove-android-virus/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P