Problemer med SMS | YouSee Community
Spørgsmål

Problemer med SMS

SMS kører generelt fint - både alm. tekst og Imessage. Men jeg har de seneste måneder oplevet problemer med at sende til et specielt nummer (alm. person). Vi kan være midt i en samtale med sms frem og tilbage, og så pludselig vil den ikke sende til vedkommende mere?! og ja, jeg prøver med "send igen", men det lykkes aldrig. Tænd og sluk tlf. hjælper heller ikke. Næste dag er der typisk ingen problemer - indtil det samme sker igen.
Nu i dag har jeg fået problemet med et andet nummer også 😞
Ingen problemer med messengerbeskeder til samme numre, men sms er umuligt.

Jeg har haft kontakt med Apple, som henviser mig til abonnementsudbyderen - Yousee.

Nogle forslag til løsning?

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Af og til kan det hjælpe at nulstille netværksindstillinger.
Okay.. Er der noget, jeg skal være opmærksom på, hvis jeg nulstiller netværksindstillinger? Nogen ulemper/risici ?
Omdømme 7
Badge +7
Nej, det bør ikke give nogen ulemper. Jeg kender dog ikke så meget til iPhone.
Omdømme 7
Badge +7
Der kan jo også bare være problemer med de omtalte numre. Jeg husker en gang udvekslingen af SMS mellem 2 teleselskaber var med timers forsinkelse.
Hej igen, - nu har jeg nulstillet netværksindstillinger - faktisk to gange.. det hjalp også den samme dag, men dagen efter havde jeg samme problem igen? og det er til to andre yousee numre, så der er ikke to teleselskaber involveret ...? De to pågældende numre har ikke hørt om lignende problemer fra andre kontakter end mig.. Andre forslag?
Omdømme 7
Badge +7
Tilbage er vist nok kun at nulstille telefonen, så den starter på en frisk. Husk at kopiere dine data til f.eks. skyen, hvis du gør det. Har en gang måttet nulstille fruens android tablet, før den kørte fint igen.
Omdømme 7
Badge +7
Hvilke telefoner sendes der til? En Android telefon vil ikke modtage iMessage beskeder. Prøv at slå iMessage fra.
Nej, det er jeg opmærksom på, og jeg sender ikke imessage til de to telefoner - blot helt alm. tekstbeskeder...
Omdømme 7
Badge +7
Jeg tænkte der måske var en indstilling i din telefon, som stod forkert. F.eks. iMessage skulle bruges til beskeder i stedet for SMS.
Jeg har både "imessage" og "send som sms" aktiveret.. og det hjælper ikke at de-aktivere "imessage"; det har jeg nemlig også prøvet 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Hej @Helle19
Fik du løst problemet? Jeg er spændt på at høre om du fandt en løsning 🙂
Både ja og nej.. i går kunne jeg ikke sende sms til det ene nummer, og i dag kan jeg så igen... 😕 ??

Besvar