Svar

Problemer med mailfunktion på iphone

Har fået ny iPhone 6s og har genopsat min yousee mail.
Den opsat helt identisk med min hustrus opsætning på sin iphone6
Hver gang jeg sletter mail, genindlæser den alle mails igen - og det er flere hundrede mails selvom jeg kun har slettet nogle få.

Dernæst kan jeg heller ikke sende mails. Den siger at den ikke accepterer relay.

Hvad pokker går galt ?
icon

Bedste svar af Slangefar 14 april 2019, 16:53

Har du prøvet at rette antal dage en kopi skal gemmes på server til f.eks. 0? Så vil mail hentes og samtidigt slettes på serveren. Der er måske en afkrydsning du mangler, men da jeg kun kender lidt til iPhone, kan jeg ikke komme med noget bud. Lad os de om andre med iPhone deltager i tråden?

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Har du husket brugernavn og password når du sender?
Brugernavn er e-mail adresse og password er dit mail password.
Tak for input. Ja, der er flueben i adgangskode og den er opsat med adgangskode. Ellers tror jeh heller ikke jeg kunne modtage mails.
Omdømme 7
Badge +7
Kender ikke noget til mail på iPhone, men det tyder på problemer med synkronisering mellem iPhone og server. Prøv i iPhone at sætte dage mail gemmes på server til nul.
Tror du har ret. Men det er også prøvet....også hvor telefonen er genstarter efterfølgende. Hsr også forsøgt med at slette mailkontoem og genoprette.
Omdømme 7
Badge +7
Har du sat brugernavn 2 gange? Både for indgående POP3/IMAP og udgående SMTP.
Det kan man ikke. Man sætter den 1 gang når man opsætter kontoen. Og opsætningen står fuldstændig identisk med min hustrus. Så underligt
@Slangefar
Du havde ret. Vi havde glemt adgangskode og bruger navn til udgående mails. Nu kan der sendes. Tak for hjælpen.
Så skal vi bare have styr på de mange genindlæste mails
Omdømme 7
Badge +7
Godt nok. I princippet kan der være tale om 2 servere med forskelligt brugernavn og password. Derfor skal det gentages. Bruger du POP3 eller IMAP til indgående mail?
Pop3
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at rette antal dage en kopi skal gemmes på server til f.eks. 0? Så vil mail hentes og samtidigt slettes på serveren. Der er måske en afkrydsning du mangler, men da jeg kun kender lidt til iPhone, kan jeg ikke komme med noget bud. Lad os de om andre med iPhone deltager i tråden?
Tror jeg vil prøve at rydde op i webmailen og se hvad det kan gøre. Men det bliver ikke i dag. Tak for din hjælp.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, ryd op via webmail, og husk at nye installeringer af app medføre alle mail på server er nye.
Vi har haft samme problem uden at have fundet en løsning -- med iOS mail appen der henter tusindvis af gamle mails.
Omdømme 7
Badge +7
Tak for dit indlæg, Tove Jensen. Kender ikke så meget til iOS, da jeg bruger Android. Har du prøvet andre mail apps end Apples egen?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)