Spørgsmål

Prisstigning grundet EU regler om roaming.

Kære yousee.

Jeg har et abonn på mobil til 149/mdr. Har nu hørt at TDC privat ( vel yousee) må hæve priser grundet fælles EU regler om roaming. Gælder det også abonn, der aldrig bruges udenlands. ?? Vh Jens

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der skrives bl.a.

Roaming i alle pakker.
EU-reglerne åbner op for, at teleselskaber kan sælge mobilpakker, der kun kan bruges i hjemlandet, men YouSee frygter, at det vil skabe dårlige kundeoplevelser og går imod EU’s mål om at skabe et digitalt indre marked. Derfor bliver det som udgangspunkt ikke en mulighed hos YouSee, hvor alle mobilpakker vil indeholde roaming. ”Hvis man køber en mobilpakke, der kun kan bruges i Danmark, kan man hverken ringe, sms’e eller bruge data, når man har forladt Danmark, modsat i dag hvor kunderne kan bruge deres mobil i udlandet mod betaling. Vi er bange for, at det kan skabe uheldige oplevelser, hvor kunder, der er på rejse i udlandet og får akut brug for at ringe eller blive ringet op, vil være helt koblet af mobilnettet”.

Så svaret på dit spørgsmål må være Ja.
Omdømme 3
Det "sjovt" at de godt kan opdele det under Telmore og det er jo samme firma
Omdømme 1
Radiomanden vrøvler som aldrig før.

GSM, 2G, 3G og $G er standarder europa har tilsluttet sig, hvoraf enheder der overholder disse kan bruges i alle EU lande. Det siger sig selv, at når man derfor går i El-dværgen og køver en møvbil, (som sikkert kan fås billigere i øvtex sidste avis), så kan den bruges overalt. Forskellen er naturligvis i, hvad SIM kortet sætter af grænser. EU har direkte dikteret, at roaming priserne skal nedsættes, da det var grove løjer med selskabernes ågerpriser for al mobtelefoni går fra den nærmeste mast og lige ned på faste linier til ingen pris.

Så sturt (surt) nummer: YouSee skal lige skrue lidt op for profitten, i stedet for at erkende, at nu er roaming profitten noget de kan "See" langt efter.

Og det er "TV-pakke" princippet om igen, at finde en dække for en prisstigning som det kommenteres: Hvis man nu aldrig er i udlandet, hvad skal man så betale mere for.

Men Telestyrelsen er allerede varme på TDC og Co. - de skal bare blive lidt større før det ligner monopol. Men det er aldeles ikke noget nyt.

I Påsken skruer zenbinselskaberne op for zenbin priserne med argumentet "øget efterspørgsel", desuagtet at det ikke er det samme som "mangel" på zenbin, hvoraf det kun burde berrettige en stigning på 0,01 øre / literen.
Omdømme 7
Badge +6
Den tekst jeg her skrevet er You See's egen og den er korrekt. Det er observeret at andre selskaber er kommet med abonementer som KUN er til brug i Danmark. De er spærret for brug i udlandet.

Der er i øvrigt for kort tid siden skrevet på FB, at You See også snart vil komme med abonementer som kun kan bruges i Danmark.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1357679584313930&id=111063605642207
Omdømme 7
Badge +4
Yousee er ved at sende personlige mails ud til kunderne om ændring af ens abonnement og hvad den nye pris og indhold af ens abo kommer til at lyde på pr. 1 Juni.
Jeg modtog en mail om ændring af mit abo her i dag kl. 16:30
Omdømme 3
gearlos skrev:

Radiomanden vrøvler som aldrig før.

GSM, 2G, 3G og $G er standarder europa har tilsluttet sig, hvoraf enheder der overholder disse kan bruges i alle EU lande. Det siger sig selv, at når man derfor går i El-dværgen og køver en møvbil, (som sikkert kan fås billigere i øvtex sidste avis), så kan den bruges overalt. Forskellen er naturligvis i, hvad SIM kortet sætter af grænser. EU har direkte dikteret, at roaming priserne skal nedsættes, da det var grove løjer med selskabernes ågerpriser for al mobtelefoni går fra den nærmeste mast og lige ned på faste linier til ingen pris.

Så sturt (surt) nummer: YouSee skal lige skrue lidt op for profitten, i stedet for at erkende, at nu er roaming profitten noget de kan "See" langt efter.

Og det er "TV-pakke" princippet om igen, at finde en dække for en prisstigning som det kommenteres: Hvis man nu aldrig er i udlandet, hvad skal man så betale mere for.

Men Telestyrelsen er allerede varme på TDC og Co. - de skal bare blive lidt større før det ligner monopol. Men det er aldeles ikke noget nyt.

I Påsken skruer zenbinselskaberne op for zenbin priserne med argumentet "øget efterspørgsel", desuagtet at det ikke er det samme som "mangel" på zenbin, hvoraf det kun burde berrettige en stigning på 0,01 øre / literen.

Gearlos, forstå mig ret: Hvad er det du vrøvler om?
Herfra stor utilfredshed med den måde I regulere jeres priser m.h.t. Roaming .Lad os selv bestemme - altså lige som man gjorde det før. Her med de nye regler tvinger man
os til en prisstigning uanset om du er hjemme eller på rejse. Et stort ønske : En pakke for Danmark -og en til Udlandet .
Mvh. Ove Larsen
Omdømme 7
Badge +6
Det er skrevet utallige gange på FB, hvis behovet er der, så kommer der DK pakker, behovet er der ikke for nuværende.
Dette er er brugerforum, ikke en kontakt til You See, det er på FB de kontaktes.
Jeg håber at Yousee får lavet et abo. der fravælger udlandet hurtigt, jeg rejser ALDRIG, og er allerede ved at se mig om efter nye selskaber til familien, der ikke tvinger mig til at betale for en service jeg ikke kommer til at bruge, jeg har ellers været tilfreds med Yousee, men jeg er allerede ude af selskabet med det ene ben....... øv øv øv :(
Prisstigning på roaming er i min optik ikke det egentlig problem; det er priserne! Sammenlign f.eks Oister med Yousee og opdag at tilsvarende produkter fåes til halv pris.

Så har Yousee et væsenligt argument tilbage; du får en musiktjeneste med. Det er rigtigt, men den har jeg allerede fået via mit bredbånd - så er sammenhængen mellem produkt og pris bare helt skæv:?
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har ikke noget problem med, at mit abonnement stiger med 9 kr./md. og min hustrus med 10 kr./md.
En stor fordel ved abonnement hos YouSee er en god forbindelse og er man også bredbåndskunde
får man fordoblet sin datamængde.
Omdømme 7
Badge +6
Er selv steget med Kr. 18/måned, det er stadig billigere end nogen af de nuværende abonementer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)