Spørgsmål

PostNord smider pakke væk - Hvad er fremgangsmåden?

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej,
Bestilte d. 6/8 en ny telefon gennem Yousee. D. 9/8 bliver den forsøgt afleveret, og da jeg d. 10/8 går på posthuset for at hente den, kan de ikke finde den.
D. 11/8 kontakter jeg PostNord, der bekræfter at de ikke kan finde den og siger at Yousee skal oprette en reklamationssag. Jeg kan ikke foretage mig noget, da pakken stadig er afsenderens (yousee) ind til jeg kvittere på at have modtaget den.
Her kommer mine spørgsmål:
- Efter jeg har kontaktet Yousee og oplyst dem om situationen, bør de så ikke bare sende mig en ny telefon (jeg har jo betalt - blev trukket d. 9/8)
- Bør al sagsbehandling omhandlende den forsendelse ikke foregå mellem Yousee og PostNord. Eftersom jeg aldrig er kommet nærmere pakken end et Track & Trace nummer, bør jeg så ikke holdes uden for?
- Yousee giver på et tidspunkt udtryk for at jeg skal underskrive en Tro og Love erklæring på at jeg aldrig har modtaget pakken. På et andet tidspunkt siger de at det er et krav fra PostNord. På et tredje tidspunkt siger de jeg slet ikke skal underskrive nogen Tro og Love erklæring. Uanset hvad, så forstår jeg ikke jeg skal underskrive sådan en, når jeg nu ikke har modtaget pakken (læs: Postomdeleren har ikke afleveret den og fået en kvittering på overdragelsen af kvitteringen).

Hvad ville I gøre?

Jeg frygter at der vil gå 2-3 uger før jeg får den telefon jeg har købt og betalt for!

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Her er noget om hvad der kan gøres. http://www.postnord.dk/erhverv/kundeservice/reklamation
Du kan ikke oprette en reklamation ved Postnord når du er MODTAGER af en adresse.

Som jeg skrev: "D. 11/8 kontakter jeg PostNord, der bekræfter at de ikke kan finde den og siger at Yousee skal oprette en reklamationssag. Jeg kan ikke foretage mig noget, da pakken stadig er afsenderens (yousee) ind til jeg kvittere på at have modtaget den."
Omdømme 7
Badge +6
Der er egentlig kun at kontakte Yousee. Så må de tage fat i ørerne på Postnord for at høre hvad dælen de har gjort med den pakke, smidt den væk eller blevet stjålet af en af deres medarbejdere.
Tyveri af forsendelser hos postvæsenet er bestemt ikke nogen ny historie, også derfor man ser flere og flere Danske webshops benytte andre firmaer til forsendelse af deres pakker til deres kunder.
Hej @Joelyn. Fik du løst dit problem?? Og hvor længe gik der før du fik din telefon eller fik penge retur?? Jeg står i præcis samme situation med en ny iPhone X der er forsvundet i posten. OMG, et kæmpe mareridt. Postnord erkender at pakken er pist væk. De siger at jeg skal kontakte YouSee for ny mobil. Jeg ringer så til YouSee som siger at det er Postnords problem. YouSee vil ikke sender ny mobil før de modtager erstatning fra Postnord - og der er en normal behandlingstid på op til 4 uger på disse "post-sager" siger de...

Største problem lige nu er at Postnord og YouSee ikke kommunikerer sammen. Det simpelthen for åndsvagt at jeg skal ringe og maile imellem de 2 skide firmaer. Jeg har været i kontakt med både postnord og yousees kundeservices flere gange dagligt hele denne uge - alt i mens ser det ud til at jeg skal være uden ny telefon hele jul og nytår...
Det var præcis den problemstilling jeg mødte!

Først og fremmest, så mener jeg helt klart at du skal gøre det klart for dem at det IKKE er dit problem. Jeg antager at yousee HAR trukket penge fra din konto og at postnord aldrig har udleveret pakken til dig (ingen kvittering).
Yousee og postnord må internt afklare hvordan de afregner. Yousee skal få fingrene ud og sende dig en ny telefon. Jeg oplevede ikke at deres kundeservice kunne hjælpe mig, ej heller butikkerne. Faktisk tværtimod, så lovede de flere gange at ville vende tilbage til mig, hvor de simpelthen aldrig ringede. Det er yousee der er nogle kvajpander og du skal fanme bare køre på mod dem!

Jeg opførte mig som et lille barn, der ville have min vilje!
Det vil sige at jeg sammenstykkede en klage sag, hvor jeg forklarede fakta og sagens gang. Jeg vedhæftede postnord postnord meddelelse, hvor der stod at de placerede ansvar ved yousee og jeg henviste til kundeservice medarbejdere ved yousee der placerede ansvar ved postnord.

Denne klage indsendte jeg til yousee, og fik et klagenummer.

Herefter gik jeg amok. Jeg fandt alle maioadresser jeg kunne i yousee og tdc koncernen og skrev en mail til dem, hvor jeg vedhæftede klagen og klagenummeret. Derudover skrev jeg på deres Facebook side en gang om dagen og jeg skrev på trustpilot.

Herefter blev jeg kontaktet af én som kunne hjælpe mig. En voksen person, og ikke én teenager som dem der sidder i deres kundeservice. Hun fiskede problemet og samme dag kunne jeg hente min telefon i dem nærmeste yousee butik.

Det skal dog siges, at jeg har et tæt bekendtskab der arbejder i Tdc koncernen, som samtidig skrev til noget der hedder tdc ambassadørerne. Det er noget internt for medarbejdere der oplever dårligdomme i resten af koncernen og der kan hjælpe lidt nemmere. Det var måske den største hjælp.

xxxx@tdc.dk - er mail til Benjamin der er chefkonsulent i TDC, han læste og besvarede min mail.

Det allersidste jeg gjorde, var at skifte til et andet selskab lige så snart jeg kunne!

Held og lykke, skriv igen hvis du vil have lidt sparring.

Redigeret af Kasper: Sløret mailadresse på medarbejder

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P