POP3/IMAP-adgang er ikke aktiveret for denne konto? | YouSee Community
Spørgsmål

POP3/IMAP-adgang er ikke aktiveret for denne konto?

Jeg har lige skifte min smartphone fra Sony til Samsung. Så blev der problemer med at modtage/sende mail fra pop3.
Jeg har været inde på Mit YouSee og skifte adgangskode til mail, så jeg er sikker på, at det ikke er problemet. Jeg kan modtage mail i Outlook på min computer og på min gamle Sony efter at jeg ændrede adgangskoden til den nye. Jeg har tjekket at det er de rigtige servere for såvel indgående som udgående post og det samme med portene. Har prøvet såvel POP3 port 110 som 995.
Jeg har kontaktet YouSee telefonisk lørdag d. 10. aug., som guide mig uden problemet blev løst. De sendte en video med opsætning, og jeg har gjort som det beskrives.
Har kontaktet YouSee telefonisk igen i dag mandag d. 12. aug. Her blev jeg anbefalet at henvende mig i en YouSee butik.
Medarbejderen i YouSee's butik oplyste, at de var slet ikke uddannet til hjælpe mig, så han forstod ikke, hvorfor at jeg blev henvist til dem.
Jeg har også talt med support hos Samsung, der henviste til YouSee.

Kan YouSee mailsystem slet ikke anvendes til Samsung?

Kan mit problem overhovedet løses?

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Protokollerne POP3 og SMTP fungerer ens på alle telefoner. Port 110 kører uden kryptering og den bør du ikke bruge. Brug i stedet 995 og slå SSL kryptering til. Husker du at logge på POP3 serveren med brugernavn og password?
Omdømme 7
Badge +7
Du modtager med POP3 (eller IMAP) og sender med SMTP.
Omdømme 7
Badge +7
Husker du at sætte indgående til POP3? Har du sat den til IMAP skal der bruges port 993 med SSL kryptering.
Det er lykkedes at få det til at fungere. Tak for input.

Besvar